Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Oblivion

Tom Cruise er lav. Men filmen var god.

The Wolverine

Tja...
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Breaking Bad Episode 09 Sesong 5

For en kanon-start! Tok opp alt fantastisk, alt er perfekt skrevet og slutten slo hjertet mitt langt opp i halsen, wow.

10/10

Haywire

Nei, for noe drit. Uoriginalt plot som ble altfor klumsete fortalt og lite utforsket, kjedelige karakterer, uslåelig protagonist (ble jo ikke skadet en eneste gang nesten), altfor lite Fassbender og slapp slutt. Pluss for fantastiske slåssescener og flott regissering. Hva drev du med, Soderbergh? Tidenes bortkasting av et sinnsykt cast.

4/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Pacific Rim
Kult laget, men under alle effektene så er filmen i bunn og grunn to og en halv time med logiske brister og klisjéer. Voldsomt mye klisjéer også. Enhver mellommenneskelig relasjon er som revet ut av Hollywood 101-boka.

6
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Var oppe hele natten med noen kompiser og så noen horror filmer:

1408

Psykisk horror. Stephen King. Trenger ikke å si mer.

9/10

Smiley

Jeg skvatt usedvanlig mye av denne her, men jeg kunne sikkert ha skyldt på mye. En grei film, men jeg var ikke helt med på logikken dens.

7/10 - I did it for the lolz

Texas Chainsaw 3D

Nei, jeg så ikke filmen i 3D. Og skyt meg igjen, jeg har ikke sett noen av de tidligere filmene om Motorsag-massakren. Alt i alt likte jeg denne, men den føltes på en måte litt 'feil' i forhold til sånn jeg har sett for meg karakteren i filmene jeg har hørt om, men ikke sett. Som HeXy påpekte, så var dette en total spin-off fra hele historien.

6/10
  • 0
The Illusionist

Vakker og intelligent, Norton skinner

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Pacific Rim (2D)

Jeg skulle egentlig se den i 3D, men det var ikke lengre mulig på kino her jeg bor...

Any ways!

Pacific Rim er et mesterverk og en drøm bli virkelig. Jeg fikk den samme følelsen som Hideo Kojima fikk av filmen. Den følelsen da jeg så Jurrasic Park for første gang. Wow, for en film.

Men den blir holdt tilbake fra top karakter fordi: Spoiler:Cliche slutt, ja det var en del clicheer i filmen, men som jeg ser på som god bruk av dem. Men slutten var bare feil i mine øyne.

9/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Pacific Rim

Del Toro på sitt beste, visuelt og kreativt. Monstrene og Jagerene er helt fantastiske å se på, og kampene er så visuelt imponerende at man sitter og tygger negler (I know I did). Musikken er vakker og kombinert med Morellos riff i bakgrunnen skaper noe uforglemmelig. Synd både dialogene, karakterene (utenom Stacker) og de emosjonelle øyeblikkene er dølle og som sagt, klisjè som fy. Charlie Day var bare ufattelig irriterende å se på, kombinert med partneren hans fikk jeg bare vondt i hodet.

Et par ting: Spoiler poiler:Man begynner ikke å blø fra nesa når man er utsatt for radioaktivitet, hvordan så Stacker Mido når han sto på Jageren? Det øyeblikket var og corny som fy.. Selv om Raleighs bror døde, hvordan endte det med at han besluttet å forlate militæret og begynne på en jobb som konstruksjonsarbeider selv om han visste at menneskeheten slet med kaijuene? Hvordan brukte de fem år på å finne han når de åpenbart fant Jageren umiddelbart? Hvordan hadde de radiokontakt og status-rapport på jageren når de var i en helt annen dimensjon? Detonerte de ikke en hydrogenbombe tilsvarende 1,2 mill tonn TNT ved en plategrense? Det hadde skapt massive tsunamier som hadde tilintetgjort hele asia, og ikke snakk om hele havbunnen pluss Gypsy..

Svak 7/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Cars 2 på flyet. Faktisk underholdene til tider. 6/10
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Teller How I Met Your Mother? Ser gjennom hele serien for at jeg kan si at jeg har sett alt. Selv om jeg har sett de fleste episodene tydeligvis. Robin / Ted er veldig likt Ross / Rachel.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Pulp Fiction

Mhm.

10/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Inglourious Basterds

Måtte jo starte med Tarantino nå som jeg har fått den. Og jeg er overhode ikke skuffet! Digget virkelig Inglourious Basterds og ser virkelig frem til å se mer av Tarantino.

9/10
  • 0
Istid 4: Kontinenter på avveie

Så denne med min seks år gamle fetter. (Derfor så jeg den med norsk tale, og derfor skrev jeg den norske tittelen, ville aldri, ALDRI gjort det ellers). Ice Age var bra, men serien har bare tapt seg mer og mer for hver film. Heldigvis hadde vi fått igang noen vafler og sjokolade, så sitter fortsatt igjen med en god følelse, selvom filmen ikke var særlig bra.
  • 0
Lost sesong 1.

Et sann mesterverk. Awesome.

9,5/10
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
My Amityville Horror

En dokumentar der Daniel Lutz - 10-åringen som bodde i det berømte antatt hjemsøkte huset - forteller sin historie fra den gangen han bodde der (1975-1976). Ganske troverdig dokumentar, i og med at han viser ekte følelser og psykologiske arr fra mangel på kjærlighet og forståelse fra foreldrene. Da er jo jeg av den typen som baserer mye av bedømmingen min på følelser og ikke ren fornuft

7/10
  • 0
Siterer Superdaniel:
My Amityville Horror

En dokumentar der Daniel Lutz - 10-åringen som bodde i det berømte antatt hjemsøkte huset - forteller sin historie fra den gangen han bodde der (1975-1976). Ganske troverdig dokumentar, i og med at han viser ekte følelser og psykologiske arr fra mangel på kjærlighet og forståelse fra foreldrene. Da er jo jeg av den typen som baserer mye av bedømmingen min på følelser og ikke ren fornuft

7/10


Høres gøy ut, superdaniel 64!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Pacific Rim

8/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Pacific Rim: 7/10
Brooklyn's finest: 6/10
Into the wild: 6/10
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
The Conjuring

Fy helvete, for en film. Griseskummel. Sinnsykt godt regissert. Spennende og skummel hele jævla tida. Effektive og redselsfulle scener. Årets beste film hittil og en av de beste kinoopplevelsene jeg har hatt.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Conjuring

Gratulere, Wan, du har laget den skumleste filmen jeg har sett, hands down. Noe av det mest gjennomførte jeg har sett på lenge både på regi, redigering og filming, noen shots var så fordømt bra Spoiler:Den som spant rundt, viste først Warren gå oppned og snurra opp til han ene som gikk i trappen, wow Tensionet var så jævlig bra bygd opp, har faktisk blodskutte øyne nå, wow.

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Dredd

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om filmen, men jeg ønsker en oppfølger. Filmen har en utrolig treig start med en kjedelig Spoiler:Car Chase, det er ikke før ca. midt i filmen begynner plotet og virke interessant. Fra der av blir filmen veldig god underholdning. Men jeg syntes personlig at filmen kunne ha tatt enda mer av. Karl Urban var en veldig kul Dredd må jeg også legge til. Men filmen sparte op krutet før slutten som gjorde dette til ikke en fult så god film for min del.

6/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Death Sentence

Interessant film og ufattelig bad-ass. Hadde noen ekstremt kule øyeblikk og Kevin Bacon gjør en fantastisk rolle. Synd noe av dialogen, handlingen og noen av karakterforholdene var merkelige og unødvendige. Slutten var og revet ut av Taxi Driver

6/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
De to siste jeg så var: Drive - Dette er andre gangen jeg ser den og den er mye bedre og mer underholdende nå. Ryan Gosling spiller veldig godt i denne filmen, fra det å være klein til å være badass. Musikken er utrolig stilig. Ellers er det vel bare å si at dette er en meget god spenningsfilm.8/10

The Lorax
Morsom, underholdende, og sjarmerende. Det er det viktige å si om filmen. Gode animasjoner. Noen sangnummere er litt unødvendige, og historien er ikke så bra.
Dette er ikke en spesielt original film, men verdt en titt allikevell.


7/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Boy A

Et svært velkonstruert drama, wow. Garfield er virkelig flink, får meg til å lure på hvorfor han kaster bort talentet sitt på søppel som 'Amazing Spider-man'.

8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
American Pie Presents Band Camp
Mesterlig skuespill, velskrevet manus og kjempemorsom hele veien. Et hvert øyeblikk med Stifler er som gull og en garantert lattervekker. Synd filmen ikke varte lenger.

10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Los
  • Los
Drive

Nå får den her plass på favoritt listen min. Filmen har en rolig intensitet, som Gosling uttrykker fult ut i sin rolle. Og til tross for at alle karrakteren er i moralske gråsoner blir man knyttet til Gosling og hans venner. Historien, som er både utrolig rett frem og litt komplisert på en gang, spilles ut i dramatiske vendinger og den brutale råskapen som flyter gjennom filmens stille tempo er fantastisk! Det hele toppes med genial bruk av musikk, flott!

9/10
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!