Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Jeg så The Great Gatsby ikveld. I forhold til boka var filmen dummet ned ganske mye. Store deler av plottet var gjort mye mer åpenbart, språket var utilgivelig forenklet og enkelte viktige scener var enten kuttet vekk eller gjort mye mindre storslåtte. Dessuten var det mye viktig symbolbruk som var forsvunnet, og den anakronistiske musikken som ble brukt var rett og slett fryktelig.

Filmen var likevel relativt god, og samtlige skuespillere gjorde en god jobb, men jeg må si at jeg føler meg litt snytt av både regissør, produsent og manusforfatterne i denne produksjonen, for denne filmen hadde så mye potensiale at det er kjipt å se den falle sammen på grunn av enkelte idiotiske avgjørelser for å "gjøre den mer tilgjengelig for publikum". Er ikke det egentlig litt fornærmende? Tror de publikum virkelig er for dumme til å verdsette gammel jazz eller å skjønne et godt plott uten å få det inn med teskje?

Uansett, 6/10, og en film jeg anbefaler dere å se, men om dere liker (og med det mener jeg "om dere har lest") boka kommer dere til å bli ganske skuffet, tror jeg. Selv om denne advarselen nok har blitt en klisjé, har den sjeldent vært så sann som med denne filmen.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Extras, vanligvis er jeg skeptisk til britiske serier, med 6 episoder og 2 sesonger så ville jeg mest trolig bli glad i serien akkurat i det den er over, og det skjedde her. Synes Abed i Community symboliserer det så perfekt.
  • 0
Fast & Furious 6 - pressevisning

Jeg er ikke imponert.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Star Trek (2009)

7/10

Star Trek: Into Darkness

6/10

The Fighter

9/10

The Truman Show

9/10
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Star Trek (2009)

Wow, jeg hadde ikke trod jeg skulle like den så godt, jeg har aldri sett Star Trek før, og nå vurderer jeg å se helle serien fra 1966 til 2012 filmen.

9/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Hangover Part 1

Så den igjen i engelsken i dag som "oppvarming" til 3ern som kommer. Er en av de morsomste filmene jeg har sett.

8/10
  • 0
Siterer ElGamer:
Hangover Part 1

Så den igjen i engelsken i dag som "oppvarming" til 3ern som kommer. Er en av de morsomste filmene jeg har sett.

8/10


Liker den filmen eg og, syns den er morsom og genial.

Spoiler:Hangover Part III kommer snart.
  • 0
Les Misérables

Likte den veldig, veldig godt. Den nest beste musikalen jeg har sett, bak Sweeney Todd. Skjønner ikke hatet mot Russell Crowe, han var en av mine favoritter i filmen. Anne Hathaway var Oscaren fortjent. Og Hugh Jackman fikk meg til å se han som skuespiller i nytt lys. Veldig stødig regi av Tom Hooper, at han vant for beste regi for The King's Speech og ikke engang ble nominert for denne er beyond me.

7.5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jack And Jill

Dafuq? Går det an å lage noe så dårlig?

3/10
  • 0
Community (Sesong 4)

Absolutt en av mine favorittserier, og selv om den hadde noen litt treige episoder i starten, ble det til den serien jeg kjenner og elsker ganske snart.

9/10
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Må si meg ganske uenig angående sesong 4 av Community. Troy og Britta romansen var ødeleggende for begge karakterene etter min mening. Pierce har blitt fullstendig ødelagt opp gjennom årene, og serien har skiftet noe fokus. I de første tre sesongene var det en ren komedie, mens sesong fire er en blanding mellom komedie og middelmådig drama. Denne sesongen har ikke helt de store klasikkerne heller så dette ble en middels sesong i mine øyne. Håper det blir bedre neste sesong.

Modern Family sesong 4

Grei underholdning, men serien lider av lite nyskapning noe som forrige sesong også gjorde. Hopper nok av denne serien nå, og burde strengt tatt gjort det for lenge siden.

Sterk 4/10

Hele serien gir jeg 6/10

Arrow sesong 1

Grei action og er ganske morsom å følge med på. Mange kjedelige storylines, men kan anbefales dersom du liker superhelter. Denne serien sendes på CW, noe som betyr at den har noen begrensninger, så ikke regn med noen kvalitetsserie viss du prøver deg på denne.

6/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Piranha

Overdreven, lite fakta om "Piranha`ene". Ein film som eg bare nesten såg hele filmen, pga overdrivelse og at den er dårlig.

5/10
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Piranha

Overdreven, lite fakta om "Piranha`ene". Ein film som eg bare nesten såg hele filmen, pga overdrivelse og at den er dårlig.

5/10


Ganske enig i den karakteren. Vil kanskje gått ned til 4/10. Men se Piranha 3DD, så får du en film som virkelig fortjener 0/10
  • 0
The Perks of Being a Wallflower (5. gang)

Fremdeles helt fantastisk, et lite mesterverk.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Collection

Null spenning og null grøss. Prøver å kjøre på med brutalitet og mengdevis med blod, men bommer nesten totalt. Den greier å underholde meg, og det er vel omtrent det eneste positive jeg kan si om den. 4/10

Scream 2

Forgjengeren var hakket bedre. 6/10

Halloween 2

^
  • 0
Life of Pi

Annerledes og veldig emosjonell. Begynte nesten å grine.
En av de bedre filmene som har kommet i de siste årene.9/10
Trying to be reasonable
  • 0
Cabin in the Woods

Hadde helt glemt denne. Men nå fikk jeg endelig sett den, og det er helt klart en av mine nye favoritter innen sjangeren. Et utmerket stykke underholdning.

8/10
  • 0
The Great Gatsby

Jeg har ikke lest boka for å si ifra om det først som sist. Og det er vel derfor jeg liker så godt som jeg gjorde, men jeg tror ikke jeg kommer til å se den igjen. Mystikken som gjorde filmen verdt å se er liksom litt borte. En ting jeg derimot skal gjøre er å lese boka!

8/10
  • 0
Training Day

Gikk nettopp på tv, hadde ikke sett den før, men glad for at jeg ikke gikk vekk fra den. Ganske bra krim i min smak

7 eller 8/10
Trying to be reasonable
  • 0
Withnail & I
Ordet erkebritisk er få ganger mer passende enn når det kommer til Bruce Robinson's Withnail & I. For de som liker alt som er typisk Britisk er denne en absolutt must-see.

9/10

Raising Arizona
En tidlig Coen produksjon med Nic Cage i hovedrollen. Mye av filmen skriker Coen, men synes den er mindre raffinert enn Fargo eller The Big Lebowski.

7/10

Little Shop of Horrors
Absurd musikal om en plante som blir med i sangnumrene. Til tider hysterisk og til tider ikke hysterisk i det hele tatt, folk som liker musikaler liker den sikkert litt bedre enn jeg gjør.

5/10

Run Lola Run
Få filmer får adrenalinet gående like mye som Tom Tykwer's film fra 1998. Musikk er spesielt godt utført i det en av de beste multi-historiene jeg har sett utfolder seg på skjermen.

9/10

Vertigo
En av Hitchcocks beste, og en klassisk krimfortelling. Alt fra skuespill til cinematografi er mesterlig utført av en av film-mediets største stjerner.

10/10

My Neighbour Totoro
Nummer to på min liste av beste filmer av legenden Hayao Miyazaki etter "Det Levende Slottet". Totoro er fylt med varme og liv fra start til slutt og er en gledesspreder uansett alder på publikum.

9/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Prince Of Persia: The Sands Of Time

Har eigentlig ikkje noe kjennskap til denne filmen, utenom at eg har hørt om Prince Of Persia-spillene. Likte handlingen i filmen noko lunde og ein nokså grei film.

6/10

X-Men Origins: Wolverine

Har aldri likt X-Men filmene før, og eg syns denne filmen ikkje var noe særlig spennende eller god. Hugh Jackman har spilt i mykje, mykje bedre filmer enn dette, men handlingen i filmen er nokså grei.

5,5/10 - Kom igjen, dette var skuffende.

I Am Legend

Like filmen godt og handlingen var bra, men lite spenning. Eg forventet litt meir action. Men det er ein av dei beste filmene med Will Smith, som eg har sett.

8/10

Pineapple Express

Hysterisk morsom film dette.... eh, nei... Den likte eg ikkje nei.

4,5/10

127 Hours

Ein utrolig god film, litt spenning og ein grei film for fjellklatrere (siden hovudpersonen driver med fjellklatring i filmen).

8/10
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Pineapple Express

Hysterisk morsom film dette.... eh, nei... Den likte eg ikkje nei.


What? Hvor mye må man røyke for å ikke like Pineapple Express.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
127 Hours

ein grei film for fjellklatrere (siden hovudpersonen driver med fjellklatring i filmen).


Seriøst? Med den logikken er James Bond for spioner, og Harry Potter for magikere.

Siterer JoEy_Odd:
What? Hvor mye må man røyke for å ikke like Pineapple Express.


+1
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Så nettopp "Nude Nuns With Big Guns". Vi kan starte med å si at dette er en "kill bill"-film, en latterlig dårlig en uten sjel eller et egentlig formål. Vel, utenom å vise mest mulig pupper da. Det var tilfeldige svart-hvitt og tilfeldige rød skjerm som en del av et virkemiddel. Hva det var vet jeg ikke. Også var det musikk, ja det var musikk, ja faktisk i enhver eneste scene og sekunder filmen hadde. Skuespillet er forferdelig. Noen ting gjorde at jeg humret godt. Så jeg gir den 3/10. Men ærlig talt, ikke kast bort tiden på dette her. Om du ikke vil se en film som bruker virkemidlene feil.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Pineapple Express

Hysterisk morsom film dette.... eh, nei... Den likte eg ikkje nei.

4,5/10


Åh herregud....

Fast & Furious 6

Skuffet meg. Fast Five er jo et brilliant stykke action, men FF6 hadde altfor mye fokus på dårlig humor, poengløse hendelser og overraskende døve actionscener. Den hadde en god underholdningsfaktor, men den var for lang og for...dum, rett og slett til å være mer enn bare middels. Verdt å se på kino, men kan skippes ellers. Se heller Fast Five en gang til.

5.5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!