Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Dexter - Sesong 6

Meh. Egentlig ikke en DÅRLIG sesong, bare en ikke særlig bra sesong. Ingenting minnesverdig whatsoever, og 90% av characterene føles ut som retards fra tid til annen. Dette er ikke standarden sesong 1 satte. Also, jeg så twisten komme fra miles away. Tappert forsøk, men det faila. De har gjort det på en rettferdig måte, though, selv om personen det omhandler kinda mister logikk etterpå. Jeg er forresten enig i at det føltes ut som om Dexter (og forsåvidt hele sesongen) var på autopilot:

- Ett par monster of the week-episoder tidlig i sesongen for å starte det av.
- En superboss seriemorder som går rundt og fucker opp for politiet.
- Dexter må bekjempe nevnte superskurk i siste episode.
- Dexter lærer ett eller annet. I denne episoden var moralen spesielt på latsiden. Hva var egentlig moralen, igjen? Noen kristne folk er psycho killers og noen er coole dudes? Thats deep, man.

En annen ting som plagte meg er at den store slutten på sesongen skulle skje på slutten av forrige sesong, men de pyste ut. Det var jo liksom kinda nøyaktig samme greie, bare at de backa ut i ABSOLUTT siste øyeblikk. Så nå har vi med andre ord hatt en hel sesong til bare for å komme til det samme punktet i det som (forhåpentligvis) er en stor forandring i seriens dynamikk. Anngående denne tingen på slutten av sesongen må jeg tilstå at det gjør meg genuint nyskjerrig på sesong 7. Håper ikke serien finner en måte å backe ut av dette på.

Contagion

Jeg klarer ikke slutte å ta på trynet mitt!!

Bad Santa

Overraskende bra film. Veldig morsom, men ikke sellout-morsom, dersom det begrepet gir mening. Den er liksom alltid tro til seg selv, og endrer ikke stil eller gjør noe svært eller spesielt (eller, jo, kinda, men jeg lar den slippe unna med det), og likevel har den en slags "koselig julestemning"-greie over seg, på en bra utført måte. Julestemning fo shizzle ass.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Thirst

Sammen med "Låt den rätte komma in" er disse to filmene de desidert beste vampyrfilmene for min del. Park Chan-wook er som vanlig i ypperste klasse.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Sons Of Anarchy - Sesong 3

Bra handling og tvister. Slutten setter tonen for en interessant sesong 4 som jeg må få sett i løpet av romjulen. Elsker denne serien mer og mer for hver episode.

9/10
First time I heard Five finger death punch in my friends car stereo, I shot that piece of shit like Harvey Keitel in Bad Lieutnant. Cuz Im one tough champion of survivalism and no pussy. bro
  • 0
Halloween 1-2
This is how i role motherfuckers!
  • 0
The Simpsons Movie

Synes at serien gjorde seg godt i filmformat. Filmen er fremdeles morsom, og jeg koser meg hver gang jeg ser den. Liker at de parodierer både dette formatet og tv-formatet. Scenen med den nakne Bart Simpson er en av de beste jeg har sett, fantastisk parodiering på amerikansk hysteri rundt nakenhet.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
A Christmas Carol (2009)

Til å ha 11-års aldersgrense var denne overraskende skummel i noen scener (det helt første spøkelset). En underholdende julefilm som gjenskaper Charles Dickens' kjente bok. Gjenkjente motion-capture teknologien fra Beowulf, og det er en imponerende kunst å skape animerte mennesker med troverdige ansiktsuttrykk. Alt i alt en magisk julefilm med litt mørk tone.

8/10
  • 0
NCIS - Sesong 2
"A lesser evil of cop shows", som jeg har hørt noen si. Gibbs er awesome nok til at jeg fortsatt ser på denne serien. Det jeg liker mest er kanskje det at de ikke altid finner straks ut hvem morderen er, som gjør det mer realistisk.

8/10
I started out with nothing, and I still have most of it
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
The Patriot - Sett denne mange ganger. En veldig bra film som alltid. Koser meg masse. 8/10

Onkel Oskar - Lokal trønderfilm basert på barnebøker. Noen morsomme kommentarer her og der. Men ikke det helt store. 4/10

Top Gun - Stilige flyscener og attitude. En meget godt film. 8/10

Flåklypa - Norges beste film noensinne. Masse morsomme detaljer og stilige animasjoner som er bra den dag i dag. Høy nostalgi. 10/10

Hodejegerne - En bra film hvor Aksel Hennie spiller bra for en gangs skyld. Spennende plot. Men filmen gir mer lyst til å lese bøkene til Jo Nesbø. 7/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Noen gode skrekkfilmer elelr komedier folk kan anbefale? Er lei av sci-fi og actionfilmer.
  • 0
Siterer fantomena:
Noen gode skrekkfilmer elelr komedier folk kan anbefale?


Lock Stock and Two Smocking Barrels. Den er awesome til tusen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Lock Stock and Two Smocking Barrels. Den er awesome til tusen.


Absolutt fin, men vil si at Snatch er hakket bedre
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Thorn:
Absolutt fin, men vil si at Snatch er hakket bedre


Har ikke sett den, så skal ikke uttale meg om den saken.
Let the voice of love take you higher
  • 0
The A-team

Masse skyting uten noe særlig imponerende underliggende.

5/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Grallen:
Har ikke sett den, så skal ikke uttale meg om den saken.


Da har du noe godt i vente
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Thorn:
Da har du noe godt i vente


Nice! Må få prøve å få sett den i nærmeste framtid da.

Jaja, da har det blitt litt filmtitting på Grallen i jula også!

Johnny English God komedie. Atkinson er veldig god i rollen som English.

Flåklypa Den eneste juletradisjonen denne karen har. Er vel den beste norske filmen jeg har sett, med en morsom historie, flotte karakterer og ett fabelaktig lydspor.

The Big Lebowski Fyttihelvete, for en film! Kule og minneverdige karakterer og ett fantastisk plott. Denne skal jeg se flere ganger!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer fantomena:
Noen gode skrekkfilmer elelr komedier folk kan anbefale? Er lei av sci-fi og actionfilmer.


The Exorcist
Paranormal Activity (elsk den eller hat den, men jeg likte den første veldig godt)
Evil Dead
The Thing (orginalen, har ikke sett den nye enda)
Alien
Braindead (er ikke skummel, men det er veldig mulig den beste splatteren ever)
Se7en (er kanskje ikke skummel, med den har atmosfære)
Silence of the Lambs (samme som Se7en)
28 Days Later
Black Swan (kanskje ikke skrekk, men jeg syns den er ganske freaky)

Da har du nok skrekk for en stund.
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
It's a Wonderful Life (3. gang)

Julefilmen min. <34

9/10

Batman (1989)

Fantastisk stemning og Michael Keaton er en god Batman. Men Jack Nicholson stjeler showet så til de grader, han eier filmen!

8/10
Heihei
  • 0
The Big Bang Theory
Sesong 4

Jeg trodde jeg ville mislike denne sesongen sterkt. De siste minuttene i sesong 3 ga meg hvertfall det inntrykket. En kvinnelig Sheldon? Det ville ikke funke, tenkte jeg.

Men etter å ha sett et par episoder, synes jeg Amy Farrah Fowler var et godt tilskudd til serien. Ikke minnesverdig morsom, men interessant og bra nok spilt til at jeg kunne akseptere det, småle av vitsene hennes og bli underholdt likevel.

Sesong 4 av Big Bang Theory spiller mye på den samme humoren som vi vet om, selvfølgelig. Men jeg synes gjengen bak begynner å gå ut fra ideer. Det hele blir litt vel repetivt og det skjer egentlig ingenting stort. Ikke noe utvikling. Sure, vi får servert noen nye kvinnelige kompanjonger til gutta, men det funker ikke så godt som før. Jeg likte det egentlig best når det kun var Sheldon, Howard, Leonard, Raj og Penny. Amy Farrah Fowler er som sagt godkjent, hun er vittig til tider og interessant nok. Kult å se en som Sheldon (nesten) kan snakke helt naturlig med. Men Priya er kjedelig, for ikke å snakke om Bernadette! Hun må være en av de kjedeligste og minst morsomme karakterene jeg har vært borti.

Til tross for dette ble jeg likevel underholdt av den fjerde sesongen av Big Bang. Sheldon er en av de herligste karakterene på TV. Han redder hver episode, og alt som kommer ut av munnen hans er rent gull. Howard er den karakteren jeg liker best bak Sheldon. Hele forholdet hans til Bernadette bryr jeg meg ikke noe spesielt om, det er personligheten som funker så godt. Leonard og spesielt Raj sliter jeg med å få et skikkelig forhold til. Tror ikke jeg lo en eneste gang av sistnevnte heller gjennom hele sesongen, forresten.

Det er vanskelig å si hva Big Bang Theory hadde vært uten Sheldon. Alle de romantiske historiene og slikt bryr jeg meg ikke om, og ingen av karakterene utvikler seg noe særlig. Det er sjelden jeg får latterkrampe, og serien spiller på samme nerdehumor og skuespillernes evne til å lire av kompliserte dialoger som før. MEN, jeg blir underholdt. Hver eneste episode. Og selv om jeg misliker retningen serien har tatt, med flere karakterer og sånt, så vet jeg at jeg kommer til å kjøpe sesong 5 med en gang den lanseres. Fordi Big Bang er en TV-serie jeg elsker. Takket være Sheldon "Buzzinga" Cooper.

Sterk 7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
"Buzzinga"

Bazinga* ;)
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Sherlock Holmes: A Game of Shadows

Actionfylt eventyr med futt. Fett med scenene der Sherlock forutser hva som skal skje, men den siste "samtalen" mellom to personer gjennom tanker var teit. Har ikke sett forløperen, men synes ikke det var noe spesielt dårlig med denne.

8/10
  • 0
Siterer Kronoz:
Bazinga* ;)


My apologies.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Super 8

Flott og spennende film.
  • 0
Cars 2 og Kung Fu Panda 2

De to største sloss kjempene som kom fra Disney og Dreamworks i år.
Og her er min mening av hvem som var best!

Kung Fu Panda 2
Dette er hva jeg vil kalle er en ekte oppfølger, den er morsom og jeg vil faktisk si den er bedre. kanskje en smule kort, men fortsatt en god film som egner seg for både voksne og barn.

7/10

Cars 2
Jeg vil først si, jeg elsker den originale filmen. og at jeg har sett den ca. 15 ganger..
Det tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre med den middelmådige oppfølgeren. Det er mer action, og mindre historie som ser ut til å bare fokusere på tau bilen Bill.
Det er kanskje bare barn i 7-10 års alderen som finner denne filmen underholdende, jeg er skuffet!

6/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Sherlock Holmes: A Game of Shadows

Liker eneren hakket bedre, eneren er en sterk 7 for meg. Jude Law som watson er igjen karakteren jeg liker best og stjeler hele showet i mine øyne. Noomi Rapace ble jeg også imponert over, har ikke sett "Jenta med drage tattoveringen, osv." så dette var et fantastisk førsteinntrykk. Når jeg er ikke på Noomi må jeg også si: "hothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothot
hothothothothothothothothothothothothothothothothothothothothoth
othothothothothothothothot!!"

Svak 7/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
NewAge: Jeg vil si meg enig. Kanskje en svak 8er. Veldig underholdende film og hvert alle pengene synes jeg.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!