Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Louie sesong 1

Ganske morsom komedie. Louie er en morsom kar og de fleste episodene har bra brukbar storyline også. At ikke denne mannen vant Emmy er en liten skandale.

7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
The Tree of Life

Fantastisk fotografi, bra skuespill, underholdende på sitt hvis, men ?

?/10
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Paulie:
The Tree of Life

Fantastisk fotografi, bra skuespill, underholdende på sitt hvis, men ?

?/10


???
You're sleeping over, right?
  • 0
L.A. Confidential

Etter en stund fikk jeg endelig se den, og jeg er ikke skuffet i det helle tatt.
Ikke bare er den overaskende bra, men det er nok den beste filmen basert på 50 tallet.

Jeg vil også legge til en liten ting som kan være litt "artig"
Angående spillet L.A. Noire...

Spoiler:Som vi alle vet, er L.A. Noire inspirert av mange klassiske filmer.
Men etter jeg har sett denne filmen, så fikk jeg se at L.A. Confidential har ekstremt mange likheter med spillet.
Spesielt byen som er helt lik..L.A...
Men også historien, personen Edmund J. Exley har stor likhet med hoved figuren Cole Phelps.
Deler av historien i L.A Noire har likheter med filmen.

Jeg kan enkelt å greit avslutte med at filmen er mye bedre en spillet!



Jeg gir filmen 9/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
  • Los
  • Los
Star Wars: The Clone Wars Sesong 2

Bedre enn sesong 1, og med et par veldig ikoniske episoder. Episodene om "The Madalorian Civil War" er noe av det beste jeg har sett av Star Wars siden den originale trilogien. I tillegg er det er sur-søtt møte med en ung Boba Fett i noen episoder som kunne vært mye bedre, men som til syven og sist handler om en ung Boba Fett, og det er kult!

Gleder meg til å fortsette med Sesong 3!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Dexter Sesong 1:

Drit bra serie er den tred beste etter Band of Brothers og breaking bad. Men de er veldig likt

Jeg gir sesong 1:

10/10

Lagt til 2011-09-25 16:23:
Breaking bad sesong 1:

en herlig serie, i denne serien så veit du aldri hva som skjer. Alt uventet, og drit bra skuespillere gjør dette til min beste serie noensinne. Sesong 1 får

10/10

Breaking Bad Sesong 2:

Når du ikke trodde serien kunne bli bedre eller mer spennende så gjør de det igjen. Her skjer det så mye at du blir helt avhengig. Men de slutter sesong 2 med en veldig spennende slutt så du må pines for å vente på sesong 3.

10/10
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
War Of The Worlds

Ganske kul film med kule spacerobots eller noe.

8/10
  • 0
Californication: Sesong 1

Herlig serie med helt fantastiske karakterer og humor.

9/10
Heihei
  • 0
Star Wars: The Complete Saga

Mmmmmmmmmmbop
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
The Sopranos
Sesong 3

Fantastisk. Denne serien blir bare bedre og bedre for hver sesong. "Pine Barrens" er godt mulig den beste episoden hittil.

10/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
True Blood Sesong 2

Ble ferdig med denne i dag, skal lett kjøpe sesong 3 etter hvert også
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
  • Ine
  • Ine
Lolita

Kubrick-versjonen fra... '62(?), that is.

Gjorde ikke like stort inntrykk på meg som jeg trodde den ville gjøre. Det er klart at på den tiden var sensuren en del strengere enn nå, så mye forble usagt. Som i grunnen var like greit. Kunne vært en mye bedre film dersom karakterene ikke var så kjedelige. Jeg følte ikke noe for hovedpersonen, og jeg så ikke helt kjemien mellom ham og Lolita. Peter Sellers' rolle var fantastisk tho; det var han som gjorde filmen, spør du meg. Morsom, creepy, interessant... Mediocre.
Riddle me this
  • 0


Du kritiserer filmen som om det skal være en sjarmerende romansefilm. Den handler om irrasjonell pedofili, nå er ikke jeg en ekspert på sånt, men jeg vet ikke om kjemien står sentralt. Rent praktisk tar han jo omtrent på seg en farsrolle.

Jeg så Transformers 3 i dag. Et par tanker:

- Den desidert kjedeligste av de tre filmene. Strukturen er helt bak mål: første halvdel er masse tomt militærprat og eksposisjon, masse lave kameravinkler og masse døv innuendo - den scenen med den røde bilen og hun nye dama var tragisk. (Oh, look at that, eh? Look at them curves, eh?) Siste halvdel, det vil si over en time, er en eneste lang actionsekvens. Uten stopp. Helt jævlig. Det føltes ut som om jeg så Battle: Los Angeles igjen.

- LaBeuofof har lagt om stilen, fra nervøs tenåring til sarkastisk ung actionhelt i dress som liker å skryte av at han har reddet verden.

- Som Gene Siskel sa, hadde det vært bedre å se en film som handlet om skuespillerne som spiser lunsj? Da tenker jeg på Turturro, McDormand, Malkovich og de.

- Soundtracket er ubegripelig dårlig, både det originale (noe som høres ut som DEN requiem for a dream-låta er på repeat gjennom hele actionscenen) og det uoriginale.

Et lite steg opp fra toeren, da.


Så også første episode av An Idiot Abroad, sesong 2. Dette blir gøy framover.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Så ferdig Rome, utrolig bra! Er bare så skjukt trist at det bare ble 2 sesonger, men jeg lever i håpet om mer i fremtiden. Hadde lett tatt mer Rome over Game of Thrones.

Må begynne med en ny serie da. Tenkte å se The Walking Dead for å få med meg sesong 2 når den tid kommer (veldig snart, that is). Anbefalt?
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
Siterer Crack Hitler:
Hadde lett tatt mer Rome over Game of Thrones.



Siterer Crack Hitler:
Er bare så skjukt trist at det bare ble 2 sesonger, men jeg lever i håpet om mer i fremtiden.

Tror de sverget på å aldri lage mer Rome når settet brant ned til grunnen. Om jeg ikke husker helt feil så var det verdens dyreste sett.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer Crack Hitler:
Hadde lett tatt mer Rome over Game of Thrones.



Citerer Crack Hitler:
Er bare så skjukt trist at det bare ble 2 sesonger, men jeg lever i håpet om mer i fremtiden.

Tror de sverget på å aldri lage mer Rome når settet brant ned til grunnen. Om jeg ikke husker helt feil så var det verdens dyreste sett.


Visste ikke at settet tok fyr, visste bare at det var en veldig dyr serie. Og om GoT, jeg likte personlig Rome bedre enn første sesong a GoT, selvom jeg vet sikkert mange er uenige. Tror at neste sesong av GoT kan bl ganske konge, hvertfall med tanke på slutten Spoiler:Drager! Yesyesyes!
Likte ikke at Spoiler:Sean Bean måtte dø, han dør jo alltid
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
Shaun of the Dead

Genial! Et av de beste zombiekomediene noensinne
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Stargate Universe - tidenes best sci-fi serie, synd den ble kanselert

The Tudors - dritbra dramaserie om maktkampen i europa på 1500-tallet
"Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer."
  • 0
Siterer ZeroFool:
Stargate Universe - tidenes best sci-fi serie, synd den ble kanselert


Veldig synd at den ble kansellert. Den hadde noen gode episoder i blant. Men sånn helt seriøst, tidenes beste Scifi-serie? Du har ikke sett mange scifi-serier da eller? Har selv sett hele Stargate-serien og Universe er klart den "dårligste" av de. Virker som den er veldig inspirert av Battlestar: Galactica, og mangler den tradisjonelle Stargate-feelingen. Potensiale var der, men det ble ikke utnyttet i tide.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Transformers 3: Dark of the Moon

Meh. Serien har virkelig tapt seg. Virker som om Sam har fått stormannsgalskap slik han går rundt og skryter hele tiden, og det er viet overraskende lite tid til robotene i filmen. Dere vet, de filmen faktisk handler om.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Braveheart

Hadde hørt mye, men hadde overhodet ingen forventninger; dermed skuffet filmen ikke, men den levde ikke opp til det jeg hadde hørt om den. Den var ganske god all-over, men følte det skjedde litt for lite til å rettferdiggjøre at den skulle var i nærmest 3 timer.

7/10
Just kill him with your awesome
  • 0
Raging Bull

Jeg hadde mine forventninger, men at filmen var i svart/hvit var ikke en av de forventningene.
Jeg vil ikke si den er bedre en den første Rocky filmen, som kan sees som en konkurrent.

Men god er den.


8/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
"Dag" med Atle Antonsen
En veldig bra serie med masse humor ^_^

Dessuten, hvem elsker ikke en selv-destruktiv, pille-misbrukende psykolog?
Kan til tider minne om Dr. House .
  • 0
Schindlers liste

Fantstisk bra film; skildringene er realistiske, svart/hvitt gjør det autentisk og skuespillerprestasjonene, spesielt fra Liam Neeson som Schindler og Ralph Fiennes som Goeth, er upåklagelige.

Sterk 9/10
  • 0
Black Swan (2010) - 10/10

Desidert en av de beste filmene ifra 2010.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!