Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Predator:
Jeg trodde han hadde sett den? Ble litt irritert bare av han trodde det var "typisk" Hollywood film med eksplosjoner og lite gjennomtenkte karakter og sånn, uten å ha sett den. Nå har han sett den, jeg skal ikke henge meg opp i det.


Mah bad then.

Siterer Predator:
Citerer fantomena:Jo, for jeg har nettopp sett Super 8 (på kino med noen venenr) og den var like lame og kjedelig som jeg så for meg.

Right.


Tolken den "Righten" som om du ikke trodde han hadde sett den, men whatever trevor..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Captain America
Filmen var greit nok underholdende, men fullt ut klisjé. Hugo Weaving gjorde en god rolletolkning, og presterte bra med det han tok del i. Captain America derimot var en person som led av utroverdig manus. Det at han fremstilles som forever alone, den svake gutten, det tredje hjulet, den ensomme ulven (you get my point), som knapt har turt og snakke med en jente, brått kommer med "kule" punchlines og raske replikker som tilfeldigvis sjarmerer den heiteste dama i filmen, fordi han er så "usikker". Det hjelper ikke på at det blir forelskelse etter at hovedpersonen blir macho, som fremstilles mer som at "nå er du stor og tøff, så nå vil jeg ha deg". Det blir litt sånn; her har du idealkvinnen og er har du idealmannen, er du ikke slik så blir det ikke noe på'ræ.
6/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
House of 9

En thriller som foregår inne i et hus. 9 fremmede samles, kun 1 kan vinne. Den som overlever får 5 millioner.

Vil si at filmen var delgvis spenennde Mye banning på britisk aksent gir en negativ avsmak på filmen.

6/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Justified sesong 2

Mer karakterdrevet enn første sesongen, og historien var mye bedre. Skuespillet var i verdensklasse, med blant annet Timothy Olyphant og Walton Goggins som briljerer. Serien er fortsatt spennende så alt i alt var den et hakk bedre enn nr. 1

8/10

American Psycho

Grei nok, men veldig forutsigbar

6/10

The Social Network

Innfridde ikke forventningene mine dessverre.

6/10

Kongens tale

Likte faktisk denne filmen veldig godt.

8/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Hanna

Regissør Joe Wright står bak filmene Atonement og Pride & Prejudice, og han har ingen problemer med denne action-thrilleren. Veldig bra skuespill, og Saoirse Ronan er fortryllende i rollen som Hanna. Original og kul, med en meningsfull handling. Soundtracket av The Chemical Brothers er også verdt å nevne. Likte denne bedre enn jeg kanskje burde.

8/10 (sterk)

Super 8

Litt mye inspirasjon fra andre science-fiction filmer, men likte godt 70-talls feelingen (Steven Spielberg er executive producer). E.T.-lignende scener kryper inn her og der. Men for all del, det er pirk. Morsomt manus med hysterisk dialog. Spennende at monsteret blir mer og mer synlig utover i filmen.

8/10

Lord of the Flies (1963)

Ikke så sjokkerende som jeg trodde, men en god skildring av ungdommer fanget alene på en øde øy.

7/10

Rise of the Planet of the Apes

Merkelig lang tittel. Synes denne var bedre enn Super 8, fordi den tar for seg en mer realistisk setting der eksperimentering står i sentrum. CGI-effektene er godt lagd, alle apene i hele filmen er animert. Fete actionscener mot slutten. En underholdnende film som er en av årets beste, av filmene jeg har sett hittil.

8/10

Ble en del åttere, men det er mine meninger...
  • 0
Super 8

Hadde egentlig ikke så altfor store forventninger til denne filmen. Den begynte meget bra og holdt seg på det samme nivået en god stund. Det begynte dog å dabbe litt av nærmere slutten, rent kvalitetsmessig. Det hele ble veldig klisjee-aktig med det at de Spoiler:MÅTTE redde jenta, og at de fire ungene alene klarte å komme seg "helskinnet" gjennom kaoset som foregikk i byen. Slutten var ganske god, Spoiler:måten romskipet ble bygd opp og monsteret stakk var ganske kul. Jeg likte spesielt godt hvordan Spoiler:Joe til slutt ga slipp på moren sin, på flere vis. Overall godt skuespill, spennende handling og bra manus, men filmen dabbet noe av og ble litt klisjee. Togulykken tidligere i filmen var også noe av det tøffeste jeg har sett innen film.

7/10

The Elephant Man

Ante ikke hva jeg skulle forvente, så denne sammen med noen venner i går, og det er det første jeg har sett av David Lynch. En helt ok film som preges noe av sin alder, pluss det faktum at den er i svart-hvitt. Den konstante duringen, mangelen på musikk, osv. gjør filmen rett og slett litt kjedelig. I tillegg var den første delen av filmen ganske tom for handling uansett. Det tok seg opp mot slutten og jeg fikk virkelig medfølelse for hovedpersonen etterhvert. Slutten i seg selv var meget sterk og på mange måter vakker.

Sterk 6/10

24 - sesong 5

Jeg blir fortsatt imponert over hvordan skaperne av serien klarer å fylle hver eneste episode med så mye spenning, drama og generell action, uten at det dabber av et eneste sekund. Ikke det at denne sesongen bare er action, det er også flere rolige scener som fungerer meget godt. Kanskje den beste sesongen så langt, plottet var spennende og tvistene var ekstravagante. I tillegg var karakterene og skuespillet meget godt.

9/10
Just kill him with your awesome
  • 0
Siterer Soraki:
The Elephant Man

En helt ok film som preges noe av sin alder, pluss det faktum at den er i svart-hvitt.

Sterk 6/10


Filmen hadde jo mistet hele sin visuelle stil og stemning om den hadde vært i farger. Jeg ser virkelig ikke hvordan det kunne bidratt positivt til filmopplevelsen.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Mission Impossible III

Grei popcorn-action, men ingenting spesielt.

7/10

How to Train Your Dragon

Veldig morsom animasjonsfilm som underholder helt til slutten. Men som alle andre filmer i denne gaten, er den veldig forutsigbar og helt etter den dramaturgiske Hollywood-modellen. Likevel er det noe spesielt ved slike filmer, men jeg synes slutten var litt kjedelig. Uansett en underholdende film.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg skulle sove over hos to kompiser, så bestemte vi oss for å laste noen av de filmene som var nederst på IMDB

Santa Claus Conquers The Martians

Fy faen hahahaha, man ser på tittelen at denne filmen MÅ være udugelig. FORFERDELIG skuespill, story og kostymer/effekter.

1/10

Superbabies 2: Baby Geniouses

Nederst på IMDB, med god grunn. Fytti for en drittfilm. Storyen er så elendig og dum at min 8. klasse tentamen hadde bedre story. Skuespillet er ræv, action-scenene er forferdelig dårlig laget og dumme. Elendig som pokker.

1/10

Pledge This!

Aner ikke hvorfor denne var så langt nede, en helt vanlig college-film, men det er nok pga. Paris Hiltons ansikt. Må innrømme at jeg noen ganger lo under filmen.

6/10



Troll

Drittfilm, enkelt og greit, følte at jeg ble dårlig under filmen, bare èn har gjort meg kvalm, som kommer etterpå.

Dårlig story og effekter, lol at hovedpersonen heter Potter til etternavn, og denne filmen kom ut på 80-tallet.

1/10

Troll 2

Å herrejehova du store. For noe søppel, virkelig. Dette er filmen jeg ble kvalm av, kjente meg dårlig etter å ha sett denne.

Ræva skuespill, dritdårlig story, FORFERDELIGE effekter og kostymer. Vireklig jævelig

0/100.000.000
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Pledge This! 6/10


Holy bawls for en dritt film! Ga den 2/10 tror jeg fordi jeg lo en gang.. Se Hottie and the Nottie, der har du en film med Paris Hilton som suuuger, det er også den eneste jeg har gitt 1/10 på imdb.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
The Bank Job.
Har sett den alt for mange ganger nå, den er så sykt bra!

9.5/10
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Mortal Kombat

Noen morsomme scener. Slåssingen ser greit bra ut. Noen av spesialeffektene er gjennomførte, mens andre ser fryktelig uekte ut.

6/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Rango

Loved it! Karakter designet er PERFEKT, historien er bra og voice actingen er awesome.

Alt du kan be om fra en animasjons film har den.

9/10

Noen som har sett "Sky Captain and the World of Tomorrow" ?

Er den bra?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Cherno.

Tenkt å gå gjennom hele imdb bunn 100 lista eller?
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer NewAge:
Er den bra?

Nåvell... Bra og bra. Verdt å prøve å se, men ikke forvent deg så alt for mye.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Nåvell... Bra og bra. Verdt å prøve å se, men ikke forvent deg så alt for mye.


I dont, den så noe spesiell ut som er akkuratt det jeg liker. Så det var veeeeldig blanda reviewer på IMDB, noen syntes det er et mesterverk som fortjener 10/10 andre not so much...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
We Where Soldiers!

En krigs film med Mel Gibson.
Ble ikke spesielt imponert..

Gir den 7/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Tenkt å gå gjennom hele imdb bunn 100 lista eller?


Vi tok de som så ufattelig dårlige ut som hadde litt action, så det ikke var kjedelig dårlige filmer

Siterer NewAge:
Se Hottie and the Nottie, der har du en film med Paris Hilton som suuuger, det er også den eneste jeg har gitt 1/10 på imdb.


Vi så den og, glemte å skrive den opp, fy f den sugde noe forferdelig. Men var morsom noen ganger

2/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Star Wars III: The Revenge of the Siths

Har sett denne før men hele sagaen gikk på NRK 3 så da ble det til at jeg så de, og denne gikk da sist. Ble litt skuffet over de to første filmene og kunne ikke på noen måte se at de levde opp til den orginale triologien. Heldigvis retter nummer 3 dette opp, delvis. Det er en god avslutning på den nye triologien og de to første filmene blir litt bedre når du ser hvordan puslebitene faller sammen. Bra skuespill, gode effekter og godt regi gjør dette til en verdig avslutning på sagaen i mine øyne.

8/10
"You can't just beat the other guy. You have to leave a lasting impression in their minds so they never want to see you again." - Abraham Lincoln
  • 0
Harry Potter and The Deadly Hallows Part 2

Så den på kino idag. Må si jeg likte den ganske så godt, men må si at boka var bedre.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Parius:
Star Wars III: The Revenge of the Siths

Har sett denne før men hele sagaen gikk på NRK 3 så da ble det til at jeg så de, og denne gikk da sist. Ble litt skuffet over de to første filmene og kunne ikke på noen måte se at de levde opp til den orginale triologien. Heldigvis retter nummer 3 dette opp, delvis. Det er en god avslutning på den nye triologien og de to første filmene blir litt bedre når du ser hvordan puslebitene faller sammen. Bra skuespill, gode effekter og godt regi gjør dette til en verdig avslutning på sagaen i mine øyne.

8/10


Helt enig.
Star Wars 1 og 2 var en dirkete skuffelse, spesielt etter å ha sett 4,5 og 6..
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
The Departed

Smart og velspilt. Fortjener å bli sett flere ganger.

9/10
  • 0
Saw 7

Morsom og underholdene film.

5/6
First time I heard Five finger death punch in my friends car stereo, I shot that piece of shit like Harvey Keitel in Bad Lieutnant. Cuz Im one tough champion of survivalism and no pussy. bro
  • 0
Spring 1941 (2008 )

Liker vanligvis ikke dramafilmer, men siden denne var basert på jødeutdrivelsen i Polen under 2. verdenskrig så ga jeg den en sjanse (+ at den var grisebillig for en BD i Sverige). Historien er faktisk ganske interessant og spennende, der den handler en familie som rømmer fra storbyen og søker tilflukt hos en gal dame som er besatt av den mannlige hovedpersonen.

TL;DR: Den var ganske grei egentlig (y)

7/10
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Captain America: The First Avenger

Hadde ikke altfor store forhåpninger, men Marvel-filmer pleier å ha noenlunde god kvalitet. Filmen begynte godt med en slik epilog, og jeg skjønte straks hva som hadde/skulle skje. Så får vi servert noe vissvass om norrøne guder i Norge, med norske folk som snakker dårlig norsk. Oppbygningen til selve Captain America-personen er bra, denne delen av filmen varer i drøye 50 minutter. Derfra og ut er det dessverre heller en ganske klein, klisjee-fylt og lite imponerende film-opplevelse. Hovedslemmingen er kjip (dårlig lagd), action-scenene er stort sett overdrevne, men fremdeles ikke særlig gode og rolle-ensemblet (utenom han snille forskerfyren og Howard Stark (WOOO!)) er dårlig presentert, man får for lite info om karakterene og de gjør ikke noe inntrykk enn at man ser på de som klisjeer. De følsomme øyeblikkene er kjedelige og spesielt Spoiler:slutten hvor CA sier farvel til hu dama blir bare tåpelig gjennom tullete dialog og dårlig manus. Ting går også altfor lett og ting blir forferdelig urealistiske etterhvert; Spoiler:jeg tenker spesielt på scenen hvor de tre foklkene lander på et "lyntog" og går bortover det som om det skulle være den letteste ting i verden. En annen ting med den scenen var at kameraten til CA endelig døde. Jeg sa faktisk til han jeg så filmen med "Det var på tide". Nok en klisjee man kunne se på lang avstand.

Men filmen skal ha for enkelte tøffe scener og en generelt god første time. Se heller Spider-Man, Iron-Man eller generelt alt annet av Marvel.
Meget svak 6/10
Just kill him with your awesome
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!