Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Death Tunnel
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
A
http://www.youtube.com/watch?v=QBH_dcBYgd4

Fy faen, det der er noe av det verste jeg noen gang har sett. Ikke pga. klisjéer eller noe, for den er faktisk ikke lik NOEN annen film. Anbefales på det sterkeste, høyeste og mest intense.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Death Tunnel


Var den faktisk skummel?

The Anchorman

'twas funneh.. Ikke så morsom som alle skal ha den til men still funny.

7/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Var den faktisk skummel?
Selvfølgelig ikke, men den var... uggen, i den forstand at det føltes som om jeg ble forflyttet til en slags ufattelig helvetesdimensjon når jeg så den.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Citerer NewAge:Var den faktisk skummel?Selvfølgelig ikke, men den var... uggen, i den forstand at det føltes som om jeg ble forflyttet til en slags ufattelig helvetesdimensjon når jeg så den.


Well, thats something i guess..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Fast Five
Action og sånn. Ganske awesome. Duden fra MAD TV. Hehehe.

8/10
  • 0
Taxi Driver

Briljant film regissert av Martin Scorsese. For min del var den litt sjokkerende i enkelte scener, men poenget med filmen er jo å fremheve hvordan det var på den tiden og Travis Bickle's liv. Handler om en ensom og deprimert taxisjåfør som er lei av New York's samfunn og alle menneskene som bor der. Gradvis ser man forandringen til hovedpersonen fra lei til... ja, DRIT lei. Symbolske scener fylt med bra skuespill og godt tempo som gjør at jeg kommer til å se denne klassikeren om og om igjen.

Anbefaler Blu-ray utgaven: http://www.blu-ray.com/movies/Taxi-Driver-Blu-ray/1105/#Review

10/10
  • 0
Avatar. Så den for andre gang nå. Den skuffer for hver gang. 5/10.
  • 0
Siterer fantomena:
Den skuffer for hver gang


Skriv riktig'a

Monsters

Likte at romvesnene ikke er så mye med. At fokuset er på karakterene. Skuespillerne er troverdige, og jeg blir interessert i historien. Måten filmen bruker lyder og små bevegelser fra monsterne gjør den bare mer atmosfærisk og spennende, og når du først ser hele jævelen blir inntrykket ekstra stort. Monsters var unik, kreativ og original, og den anbefales.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Kill Bill vol. 1

For tredje gang. En fantastisk bra film med et herlig script og awesome action-scener. Kan ikke si hvor mye jeg digger slutten; hvordan musikken er timet helt perfekt, og danner en fin overgang fra siste scene til rulleteksten. Blir blown away hver gang.

9/10
Riddle me this
  • 0
The Wire sesong 4

Ikke fullt så bra som den tredje, men bedre enn de to første.

8/10
  • 0
Pirates of the Caribbean: On stranger tides

Veldig vanskelig å si om jeg likte den eller ei.
Den føltes litt rotete.
Spoiler:Og hele Philip & Syrena(?) opplegget gjorde det hele litt for fjortis kjærlighetsdrama og det var unødvendig. Blackbeard var også ganske lite imponerende til å være "den mest fryktede piraten"
Første delen var en smule kjedelig.
Tok seg opp etterhvert, men høydepunktet var supertamt.
Det som gjør denne filmen er de små ting som skjer undeveis.

Uten at det spoiler noe som helst hva denne filmen angår, har jeg forstått det slik at det kommer enda flere Pirates filmer. Så jeg ser frem til å finne ut hva det nå skal jaktes på...

Det mest negative for meg med denne filmen, var den helsikes kinolyden.
Fytti fanken å høyt!
Føltes som om noen sto med en trompet klistret til øregangen min flere ganger i løpet av de 135 minuttene.

Var forøvrig første gang jeg så en film i 3D.
Kan ikke si jeg er kjempeimponert.
Ga meg ikke noe mer av en imponerende opplevelse akkurat.
Eneste det gjorde var å høyne billettprisen...
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Pirates of the Caribbean: On stranger tides

Veldig vanskelig å si om jeg likte den eller ei.
Den føltes litt rotete.
Spoiler g hele Philip & Syrena(?) opplegget gjorde det hele litt for fjortis kjærlighetsdrama og det var unødvendig. Blackbeard var også ganske lite imponerende til å være "den mest fryktede piraten"
Første delen var en smule kjedelig.
Tok seg opp etterhvert, men høydepunktet var supertamt.
Det som gjør denne filmen er de små ting som skjer undeveis.

Uten at det spoiler noe som helst hva denne filmen angår, har jeg forstått det slik at det kommer enda flere Pirates filmer. Så jeg ser frem til å finne ut hva det nå skal jaktes på...

Det mest negative for meg med denne filmen, var den helsikes kinolyden.
Fytti fanken å høyt!
Føltes som om noen sto med en trompet klistret til øregangen min flere ganger i løpet av de 135 minuttene.

Var forøvrig første gang jeg så en film i 3D.
Kan ikke si jeg er kjempeimponert.
Ga meg ikke noe mer av en imponerende opplevelse akkurat.
Eneste det gjorde var å høyne billettprisen...


Skal på den i morgen jeg
  • 0
Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles

Kul og stilig film. Litt overdramatisk musikk, noen veldig rare øyeblikk og hårsveisen til Tom Cruise passer han virkelig ikke. Ellers en god nok film. Likte hvordan årene går, og lokaler og klær forandrer seg med det.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Los
  • Los
Buried

Wow.. Elsk! Den var intens, klaustrofobisk, full av følelser og flott filmet. Filmen handler om en amerikansk lastebilsjåfør som jobber i Irak, konvoien han er i blir angrepet, og han våkner i en kiste begravd under bakken. Alt han har er en mobil og en lighter. Ryan Reynolds er den eneste skuespilleren vi ser i 90 minutter, og han spiller som et helvete! Jeg liker han ikke så godt, men dette var FANTASTISK!

Dette er en slik film som jeg ikke trodde ville funke, men så funker den også funker den så bra at jeg blir tatt helt på sengen!

Anbefales
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Sucker Punch for noen uker siden. Må virkelig si at action-scenene var virkelig fantastiske, veldige gode effekter og kamera-fokus! Historien var ikke bra, skuespillet sugde. En god underholdningsfilm!

6/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Fast Five

Awesome film.
ANBEFALES

Den har alt:
- Bil kjøring
- Skyting
- Slossing ( Mellom Vin Diesel og The Rock)
- De råeste bilene ever!!!
- Deilige damer
- Mye ting som blir ødelagt

Ikke positiv at filmen er kort

9/10
Solberg!!
  • 0
Dr. Horrible's Sing-Along Blog.

Igjen Sååå effing amazing!

10 out of fucking 10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Napoleon Dynamite

Består stort sett av bisarre enkeltscener fremfor et komplett plot, noe som gjør den unik og morsom. Karakterene er så neddopet at det er hysterisk. En sjelden komedie.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer helldude666:
Ikke positiv at filmen er kort


Er 2 timer og 10 minutter kort i dine øyne?

Men må si meg enig, Fast Five er en herlig film, et uventet avbrekk fra street-racingen som Fast&Furiou-serien er kjent for. Skuespillet og plottet er ikke sterkeste, men man rekker ikke å bry seg om det pga. det høye tempoet og de latterlig actionsekvensene. Underholdte uten tvil i 130 minutter.

8/10
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Siterer helldude666:
Den har alt:
- Bil kjøring
- Skyting
- Slossing ( Mellom Vin Diesel og The Rock)
- De råeste bilene ever!!!
- Deilige damer
- Mye ting som blir ødelagt


Ville nå sagt at godt skuespill og historie burde være på en sånn liste over "alt", men man forventer virkelig ikke det fra Fast filmene.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Dead Poets Society

Aah, endelig film igjen.

De første 30-45 minuttene klarte ikke å filmen å få meg interresert, men etter det klarte jeg endelig å forstå hvorfor filmen er sett så godt på. Jeg ble virkelig emosjonell ved flere anledninger, og skuespillerne gjør en kjempejobb.

"Oh, captain, my captain!"

Svak 8/10
Heihei
  • 0
The Wire sesong 5

Ganske tam...
Men den var ikke direkte dårlig.

Svak 7/10

Og med det er jeg ferdig med enda en god serie.
Så da er det bare å gå ut å bruke enda mer penger på nye serier.
In the word* of Clay Davis: Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
  • 0
I et ekstremt anfall av kjedsomhet så satte jeg meg ned for å se Mulan:
Mye bedre på engelsk. Som de fleste tegnefilmer er. God animasjon og musikk også. Mer enn det har jeg strengt tatt ikke å si akkurat nå.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Mulan


Husker jeg så den på kino når jeg var liten. Èn scene har alltid stått ut i hodet mitt, og det er når slemmingen dør. Det var bare så kult!
Heihei
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!