Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Dexter sesong 1
Klarte å fange oppmerksomheten min fra første øyeblikk og holdt den på høyt nivå gjennom hele serien, noe det at jeg så gjennom sesongen på tre dager er et bevis på. Mange overraskelser underveis og geniale karakterer i serien. Rett og slett bare genial crime/thriller/drama.
9/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Elektro Banana:
9,6/10


9,6 faktisk!

Misson Impossible II

Likte den bedre en enern. Actionen var mye kulere, med masse John Woo-signaturer og et kult soundtrack(savner I Disappear i selve filmen tho').

Filmen er ekstremt "over the top" da, spessielt de siste 20 minuttene, men filmen var bare så underholdende.


7/10
Heihei
  • 0
  • Ine
  • Ine
Sea Of Love

En sånn film det er enkelt å se på. Krever ikke noe konsentrasjon, engasjement eller noe som helst. Helt grei.

5/10

The Silence Of The Lambs

En av favorittfilmene mine. Knallbra skuespill av både Anthony Hopkins og Jodie Foster. En utrolig gjennmført og god film på alle mulige måter.

10/10

Hannibal

De føkka opp Clarice. Totalt. Ikke bare fordi det var Julianne Moore som spilte henne - hun gjorde det beste ut av situasjonen. Clarice hadde en helt annen personlighet, og mange av valgene hun tar virker ikke som 'henne'. Syntes Jodie Foster gjorde det rette i å takke nei til rollen. De skulle latt Demme og Foster gjøre de endringene de ville. Tror det hadde vært best for filmen. Men det er ikke noe vits i å skrive om hva som kunne ha vært, når jeg skal skrive hva jeg syntes om det som er.

Anthony Hopkins gjorde en strålende jobb som vanlig. Resten av skuespillerne var også bra - spesielt Gary Oldman. Julianne Moore gjorde en helt grei prestasjon, men det er vanskelig å si så mye om det når Jodie Foster alltid vil være Clarice hos meg. I motsetning til mange, likte jeg slutten. Nå vet jeg at slutten i boka er annerledes - og takk lov for at de fikk lov å endre den til slutt i filmen. Filmen ble aldri spennende, og det var mange unødvendige subplots. Ikke i nærheten av like god som SOTL, men det er alltid spennende å vite mer om Hannibal Lecter.

6/10
Riddle me this
  • 0
Wit (2001)

Kan anbefales til alle som vil ha dagen sin ødelagt.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Wit (2001)

Kan anbefales til alle som vil ha dagen sin ødelagt.


Nå fristet det faktisk å prøve å se den...

The Blair Witch Project
Har hørt at dette er verdens skumleste film (om jeg ikke tar helt feil). Synes dog ikke at den var så skummel. Var kanskje litt ekkel til tider, men jeg ble ikke særlig skremt av den. Var dog ganske så spennende, da. Men den hadde vært mye bedre om den hadde vært skumlere.
7/10
  • 0
Siterer DoGRoG:
The Blair Witch Project
Har hørt at dette er verdens skumleste film (om jeg ikke tar helt feil). Synes dog ikke at den var så skummel. Var kanskje litt ekkel til tider, men jeg ble ikke særlig skremt av den. Var dog ganske så spennende, da. Men den hadde vært mye bedre om den hadde vært skumlere.
7/10


Har hørt det er en rip-off av Cannibal Holocaust.

Saw VI

Synes Saw-serien begynner å komme back on track med denne. Definitivt bedre enn de to forrige, og håper sjuern ender ender filmserien riktig.

7/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Napalm Scum: Ikke umulig. Er Cannibal Holocaus noe bra, da?
  • 0
Siterer DoGRoG:
Napalm Scum: Ikke umulig. Er Cannibal Holocaus noe bra, Da?


Ja.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Ine
  • Ine
Red Dragon

Bedre enn Hannibal, men langt unna SOTL. Syntes Ralph Fiennes' karakter var ganske interessant. Slutten var også bra. Likte den rett og slett veldig godt.

7/10
Riddle me this
  • 0
Buried

En intens, suspensfull og klaustrofobisk opplevelse, levert av en knallgod prestasjon av Ryan Reynolds som jeg synes han fortjener en Oscar nominasjon for. Er ikke like lett å bære filmen helt selv og gjøre karakteren sin ekte når han ligger i en kiste hele tida. Regissør Rodrigo Cortes må også hylles for å skape så mye spenning ut av en halvannen time med en mann i en kiste. Anbefales stort, et av årets klare høydepunkt.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Eragon (ja, jeg bruker virkelig tiden min på kvalitetsfilmer for tiden ) (og ja, jeg vet jeg er fire år for sent ute til å være relevant. nvm)

Til alle dere som sier "filmen var dårlig, hadde masse forventninger etter å ha lest boka": Jeg antar at boka har samme plott som filmen, i så fall suger den like mye. Største rip-offen jeg har vært borti.

Nå som jeg er høy på rip-offs poster jeg like greit et smart lite utdrag fra en fin anmeldelse på nettet: If no one has told you yet, Eragon is one of the greatest stories ever told. Seriously. The story is absolutely amazing, a classic tale full of archetypes, intrigue and magic. You see, it's about this young, blond farmboy, who has been mysteriously left with his uncle by his mother - who discovers that he is the last of specially chosen group of warriors. Those warriors, long ago, were betrayed by one of their own and slaughtered - leaving only the betrayer (now the king of a vast empire), an old Hermit, and the young boy, to carry on the traditions. The hermit takes the young boy under his wing and begins to train him in the ways of magic and they set out on a mission to venture to a rebel base which struggles against the empire - and along the way he picks up a young rogue and together they have to save a princess from a dark fortress.

Høres dette kjent ut?
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Bram Stoker's Dracula... Coppola-versjonen fra 1992.

Likte veldig godt det visuelle ved filmen, og alle detaljene; f.eks. skyggen til Dracula. Mange småting det er vanskelig å legge merke til, og det er sikkert mye jeg ikke har lagt merke til i det hele tatt. Flott kamera og fantastisk atmosfære.

Skuespillet derimot var helt forferdelig. Keanu Reeves gjorde tidenes verste rolle. Syntes aldri han var dårlig i Matrix. Han fokuserte sikkert alt for mye på aksenten (som han for øvrig ikke klarte bra i det hele tatt). Likte veldig godt Anthony Hopkins' karakter (van Helsing) - han hadde mange morsomme replikker:

Van Helsing: I want you to bring me, before nightfall, a set of postmortem knives.
Doctor Jack Seward: An autopsy? On Spoiler:Lucy?
Van Helsing: No, no, no. Not exactly. I just want to cut off her head and take out her heart.

Helt grei performance.

Wynona Ryders skuespill var også langt ifra bra. Eneste jeg syntes gjorde det bra i filmen, var Gary Oldman. Pluss for den feteste "evil laughter" ever. Imo.

Filmen var ellers helt absurd, høyst original og... Syk.

7/10
Riddle me this
  • 0
Shaun of the Dead

Fremdeles en av de beste filmene jeg har sett. Kvikk humor, flotte karakter og skuespill, perfekt zombiedreping. Som zombiefilm er det noe av det beste; Bøtter av blod, innvoller, treige zombier....perfekt. Blir aldri lei av denne britiske perlen, og anbefaler absolutt alle å se den.

10/10

Hot Fuzz

Fremdeles kjempegod underholdning dette, men ikke like fantastisk som Shaun. Elsker karakterene her også, spesielt de på politikontoret, og selvfølgelig Simon Pegg og Nick Frost. En veldig god, morsom og underholdende film, må sees.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Predator:
Shaun of the Dead

Fremdeles en av de beste filmene jeg har sett. Kvikk humor, flotte karakter og skuespill, perfekt zombiedreping. Som zombiefilm er det noe av det beste; Bøtter av blod, innvoller, treige zombier....perfekt. Blir aldri lei av denne britiske perlen, og anbefaler absolutt alle å se den.

10/10

Hot Fuzz

Fremdeles kjempegod underholdning dette, men ikke like fantastisk som Shaun. Elsker karakterene her også, spesielt de på politikontoret, og selvfølgelig Simon Pegg og Nick Frost. En veldig god, morsom og underholdende film, må sees.

9/10


Har du sett Spaced?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Så Pulp Fiction igjen i går kveld for 'ente gang. En av de beste filmene noensinne laget etter min mening.

11/10
  • 0
  • Ine
  • Ine
Dr. Horrible's Sing-Along Blog for ørtende gang. Pure awesomeness. 9/10
Riddle me this
  • 0
Prison Break - Sesong 1

Trodde jeg skulle dø av "spenningssjokk" etter dette her.
En meget bra første sesong. Troverdige karakterer, en interessant historie og et spenningsnivå som jeg aldri har opplevd maken til er med på å gjøre dette til en heidundrende opplevelse.
Gleder meg til å starte på sesong 2.

9/10
Hei.
  • 0
Space Jam
Michael Jordan var aldri en skuespiller. Men jeg liker fremdeles filmen relativt godt. Grei underholdning på en ellers kjedelig kveld.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Space Jam

Michael Jordan var aldri en skuespiller. Men jeg liker fremdeles filmen relativt godt. Grei underholdning på en ellers kjedelig kveld.


Everybody get up it's time to slam now
We got a real jam goin' down
Welcome to the Space Jam
Here's your chance, do your dance at the Space Jam
Alright....

Come on and slam, and welcome to the jam
Come on and slam, if you wanna jam

konge film og en av de beste sangene ever til en film :3
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Touch of Evil

Bortsett fra et par småkjedelige scener og tidenes minst troverdige mexikaner i Charlton Heston, var dette en glimrende film. Stemningen, Orson Welles' prestasjon og den herlige fotograferingen og kamerabruken er alle ting som løfter filmen til klassikerstatus.

8/10
Heihei
  • 0
The Breakfast Club (For fjerde gang)

Hele filmen er bare en herlig parade med klassiske scener. Er du tenåring MÅ du se denne filmen, før du blir voksen!

9/10
Heihei
  • 0
Edit:
Damn, feil tråd.
Oh well...

Har ikke sett film på lenge.

Siste var vel Machete tror jeg.
Den var awesome!
Et hakk bedre enn Planet Terror.

8/10
  • 0
  • Los
  • Los
Batman: Mystery of the Batwoman

Mer Batman. Den var kul og hadde faktisk en litt godt skrevet historie. Også er det Batman da, og Batman er kult!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Villmark

Flott, intens norsk grøss. Full av stemning, skrekk og en skummel skurk. Et must hvis du skal se film med flere folk tilstede.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Titus

Ah, for en fantastisk film! Husker vi så Romeo og Julie på skolen, der dialogen føltes helt feil. Det gjorde den ikke her, tvert imot. Lett den beste Shakespeare-adapsjonen jeg har sett hittil. Hele filmen virket veldig "stor" og gjennomført. Den var til tider rett og slett grusom, og det er lett å se at Shakespeare hadde et, vel... Vridd sinn. Likevel; jeg nøt hvert sekund, og den skal definitivt sees flere ganger.

9/10
Riddle me this
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!