Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Ine:
Superbad - Hadde null forventninger til denne filmen. Synes slike filmer generelt har en tendens til å være ekstremt overfladiske og rett og slett meningsløse. Den gikk på TV, så jeg så like så godt på den. Må si meg overrasket. Var faktisk morsom, og det var god underholdning. En ganske gjennomført film, som var mye bedre enn mange lignende filmer. Ikke et mesterverk, men aldeles ikke så værst. 6/10

Dette er jo en tenårings-komedie som er langt i fra overfladisk.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Dette er jo en tenårings-komedie som er langt i fra overfladisk.
Filmen handler om noen tenåringer som skal skaffe alkohol slik at de kan få seg et ligg, og som bare såvidt hinter til den fjollete problemstillingen som blir tatt opp i bl. a. Farväl Falkenberg. Hvordan er den ikke overfladisk?

Siste film: Control, av Corbijn, som er i rampelyset med den Clooney-filmen. Ikke på noen måte revolusjonerende som biopic, men den har saftige s/h-bilder og et sykt bra soundtrack (filmen handler om jo tross alt om Ian Curtis). Han som spiller Curtis er også top notch skuespiller. Filmen får seg dessverre en rutinemessig knekk i midtpartiet, i form av obligatoriske, men likefullt uinteressante ekteskapsproblemer.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Siterer Levaiathan:
Citerer Ine uperbad - Hadde null forventninger til denne filmen. Synes slike filmer generelt har en tendens til å være ekstremt overfladiske og rett og slett meningsløse. Den gikk på TV, så jeg så like så godt på den. Må si meg overrasket. Var faktisk morsom, og det var god underholdning. En ganske gjennomført film, som var mye bedre enn mange lignende filmer. Ikke et mesterverk, men aldeles ikke så værst. 6/10
Dette er jo en tenårings-komedie som er langt i fra overfladisk.


Sarkasme? Jeg sa aldri at den ikke var det. Den overrasket meg ved å bevise at en slik film faktisk kan inneholde et snev underholdning.

The Good, The Bad and The Ugly - Ah, klassiker. Fantastisk musikk som virkelig gir en western-stemningen, ypperlig skuespill - spesielt av en passe badass Clint Eastwood, flott dialog, plott - alt. Shoot-out-en på slutten var jo også dritkul. Sjeldent at jeg ser en film på nesten tre timer som ikke inneholder så mye som én kjedelig scene. Hvis dette ikke er den beste Spaghetti Western-en noensinne, vet ikke jeg. (Sterk) 9/10
Riddle me this
  • 0
Miller's Crossing (For fjerde gang)

Blir bedre og bedre for vær gang. Fantastisk, komplekst plott, minneverdige karakterer spilt av glimrende skuespillere, nydelig musikk og herlig fotografering.

Anbefales til alle som liker god film ;D

9/10
Heihei
  • 0
Wall Street

Med oppølgeren rett rundt hjørnet måtte jeg bare se denne først. Den var dritbra. Michael Douglas leverer en knallgod rolle som Gordon Gekko, og jeg rett og slett digget den.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Mission: Impossible

Me likes! Imponerende nok har jeg faktisk sett toern og treern fra før, men hadde ikke sett denne. Syntes denne var mye bedre enn de to forrige James Bond-møll-greiene hvor Tom Cruise mer eller mindre spiller supermann. Spesielt toern, da.

Har ikke sett noe på den der TV-serien, men virka som den gir god fan-service til de. Ikke at jeg gir blanke faen, selv. Eneste som betydde noe for meg var actionscene og storyen. Må si at storyen var ganske care, faktisk. Var litt typisk, men samtidig så er vel TV-serien passe typisk as well? Så jo uansett filmen for actionsekvensene, og de var jo faktisk sykt bra.

Filmen er laga av Scarface-mannen Brian De Palma, som også laga filmen "The Untouchables" som jeg misliker nettopp på grunn av sugne actionsekvenser. Forventa derfor at de skulle være litt meh i denne òg, men de var jo faktisk noen av de beste jeg har sett. Syntes stilen var litt gay og typisk film i starten, men utvikla seg til en mye mer "ren" actionstil det er sjelden man ser i filmer.

Kan pirke litt her og der på masse småting, men overall var det funbar film.

Siterer Skreifiskaren:
Filmen handler om noen tenåringer som skal skaffe alkohol slik at de kan få seg et ligg, og som bare såvidt hinter til den fjollete problemstillingen som blir tatt opp i bl. a. Farväl Falkenberg. Hvordan er den ikke overfladisk?

Syntes den var mer menneskelig enn så og si alle tenåringskomedier jeg har sett. Litt i klasse med The Breakfast Club (som jeg selv syntes prøver alt for hardt), uten at jeg likevel tilsier at Superbad er en veldig bra film. Var bare imponert over at den faktisk veldig ofte gikk imot klisjèene man pleier finne i filmer som denne. Litt overfladisk, men ikke så veldig mye.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Citerer Levaiathan:
Dette er jo en tenårings-komedie som er langt i fra overfladisk.
Filmen handler om noen tenåringer som skal skaffe alkohol slik at de kan få seg et ligg, og som bare såvidt hinter til den fjollete problemstillingen som blir tatt opp i bl. a. Farväl Falkenberg. Hvordan er den ikke overfladisk?

Det er jo ingen dyp film i den forstand. Er ikke det jeg sier.
Sammenligner man den med for eksempel American Pie så håper jeg du skjønner hva jeg mener.
Det er stor forskjell på historie og tematikk. Ja, den handler om ungdommer som skal på fest for første gang, men den tar opp viktige temaer uten å være for moraliserende. Enkelte deler av plotet er riktignok nokså overdrevet og lite autentiske, men jeg fikk likevel et intrykk av at dette er noe "ekte".

Jeg skjønner jo at du ikke liker denne. Den er jo tross alt ganske mainstream
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Hm, har ikke sett en eneste American Pie-film, så har egentlig ikke noe referansepunkt i forhold til den sagaen...

Begynte litt på Shoah for noen timer siden. Utmattende greier, men ganske knusende. Går jo ikke an å dømme noe slikt i forhold til vanlige filmer.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Cladeus:
Kan pirke litt her og der på masse småting

Helikopter i tunnel blant annet
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Curb your enthusiasm sesong 3

Veldig varierende kvalitet på episodene. Mangler noen høydepunkter, men holder et stabilt bra nivå. Veldig bra sesongfinale

Sterk 7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
The Big Heat

Beste filmen jeg har sett på lenge! Ekstremt god historie med god dialog attåt, rike karakterer og spenning til siste slutt. Kjemien mellom Glenn Ford og Gloria Grahame er så sinnsykt bra og Lee Marvin som slemming havner rett innpå topp 10-lista over bad guys i film.
Dette er rett og slett et mesterverk!

Anbefales spessielt til Skreifiskaren om han vil ha en bra film-noir. ;)

9/10
Heihei
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Curb your enthusiasm sesong 3

Veldig varierende kvalitet på episodene. Mangler noen høydepunkter, men holder et stabilt bra nivå. Veldig bra sesongfinale

Sterk 7/10


Sett rundt fem episoder av sesong 1, og skal ærlig innrømme at det ikke falt heelt i smak. Kan hende jeg ikke skjønner hele greia med det, men synes det er utrolig treigt og ikke er morsomt i det hele tatt. Larry David er utrolig kul, men synes bare ikke programmet holder mål.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Sett rundt fem episoder av sesong 1, og skal ærlig innrømme at det ikke falt heelt i smak. Kan hende jeg ikke skjønner hele greia med det, men synes det er utrolig treigt og ikke er morsomt i det hele tatt. Larry David er utrolig kul, men synes bare ikke programmet holder mål.
Kunne tenke meg det, humoren er kanskje litt eksentrisk.

Seinfeld er på en måte mye lettere å "le av", med alle punch-linene, latterspor og overspillet. Er derfor ganske forsiktig med å anbefale Curb til Seinfeld-fans. Curb er egentlig en sitcom i ordets reneste betydning: det er situasjonene og karakterene i dem som er det morsomme. Ikke at serien ikke har nok verbale vitser heller, da.
Siterer Paulie:
The Big Heat

Beste filmen jeg har sett på lenge! Ekstremt god historie med god dialog attåt, rike karakterer og spenning til siste slutt. Kjemien mellom Glenn Ford og Gloria Grahame er så sinnsykt bra og Lee Marvin som slemming havner rett innpå topp 10-lista over bad guys i film.
Dette er rett og slett et mesterverk!

Anbefales spessielt til Skreifiskaren om han vil ha en bra film-noir. ;)

9/10
Hehe, den så jeg for noen uker siden. Enig i at det var en god film.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
det er situasjonene og karakterene i dem som er det morsomme.


Synes bare ikke at en hel episode omhandler Larry som har rare bukser er morsomt.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
"rare bukser", eller "bukser med en lei ereksjonsbrett som får ham i trøbbel på kinoen". Jeg humret i alle fall godt i skjegget av den episoden.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Liker serien veldig godt jeg. Noen episoder synes jeg er litt kjedelige, men så er det en del klasikkerepisoder som slår det ypperste av Seinfeld til og med! Episoden the Doll er nok favoritten, og jeg likte også "the curbsalat" veldig godt. Slutten på sesong 3 var helt rå. Liker karakterene og situasjonene, så det er absolutt en god serie. Det er en serie du blir hekta på og som er verdt å få med seg. Helt klart.

Kanskje burde du gi serien litt mer tid også Predator.
We could have arranged to have you carried
  • 0
Så første episode av Boardwalk Empire i dag, og jeg må si at det ser veldig lovende ut.
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Siterer Predator:
Sett rundt fem episoder av sesong 1, og skal ærlig innrømme at det ikke falt heelt i smak. Kan hende jeg ikke skjønner hele greia med det, men synes det er utrolig treigt og ikke er morsomt i det hele tatt. Larry David er utrolig kul, men synes bare ikke programmet holder mål.


Sjekk ut "Arrested Development".
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
bukser med en lei ereksjonsbrett


Faen, hater det.
Heihei
  • 0
Beste Curb Your Enthusiasm scene må være slutten av siste episode av sesong 2 eller 3 (husker ikke hvilken) hvor alle i restauranten begynner å banne.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Beste Curb Your Enthusiasm scene må være slutten av siste episode av sesong 2 eller 3 (husker ikke hvilken) hvor alle i restauranten begynner å banne.


Sesong 3. Artig når Jeff begynner å banne
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Citerer Napalm Scum:
Beste Curb Your Enthusiasm scene må være slutten av siste episode av sesong 2 eller 3 (husker ikke hvilken) hvor alle i restauranten begynner å banne.


Sesong 3. Artig når Jeff begynner å banne


Rart hvordan et harmløst ord som "grandma" kan bli jævlig perverst når du nevner kjønnsorgan og kroppsvæsker i samme setning.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
RESIDENT EVIL AFTERLIFE 3D! FAEN MEG EPISK FØLELSE Å SE DEN PÅ KINO!
Dream as if you'll live forever. Game as if you'll die today.
  • 0
If you can't make it good, make it 3D!
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Fuckin' A!
Heihei
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!