Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Elephant

Film av Gus Van Sant som er basert på Columbine massakeren.
Man blir kjent med diverse elever samt drapsmennene i timene før drapene. Fantastisk godt fortalt og skummelt godt spilt tatt i betraktning at det er ingen profesjonelle skuespillere involvert. Anbefales!

8/10(sterk)
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Så netopp "The Ghost Writer", litt blandede følelser av denne filmen, den var ganske treg i starten og følte at de kunne gjort mye mer med utgangspunktet til filmen. Det var egentlig den siste halvtimen av filmen hvor jeg følte at det var noe som skjedde i handlingen. Den endte litt merkelig, men om jeg ser filmen flere ganger og lar den synke inn vil jeg kanskje se på denne filmen som et mesterverk, men mine meninger rett etter å ha sett den er 6/10
  • 0
Siterer Zyrocz:
Så netopp "The Ghost Writer", litt blandede følelser av denne filmen, den var ganske treg i starten og følte at de kunne gjort mye mer med utgangspunktet til filmen. Det var egentlig den siste halvtimen av filmen hvor jeg følte at det var noe som skjedde i handlingen. Den endte litt merkelig, men om jeg ser filmen flere ganger og lar den synke inn vil jeg kanskje se på denne filmen som et mesterverk, men mine meninger rett etter å ha sett den er 6/10


Prøvde å se den her om dagen, men den var så treg og kjedelig at jeg sovna etter en time og tjue minutter eller noe
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Inception
Hellige skaper. Jeg elsker denne filmen. Alt fungerer svært godt sammen i filmen, historien har noen små hull, men de kan jeg se forbi. Utrolige actionsekvenser og ble svært imponert over skuespillet. Selv om filmen i seg selv varer omtrent to timer, virket det som den varte i tre eller fire mens jeg satt der. Ble helt sugd inn i filmens univers, og jeg elsket vært eneste sekund av det. Anbefales for alle.
Square Enix.
  • 0
2 1/2 faktisk
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
2 1/2 faktisk

Hvorav jeg tør påstå at 20 minutter kanskje er rulletekst ?
Men greit å vite hvor lenge den er satt til å vare iallefall, orket jo selvfølgelig ikke å sjekke kinobilleten i ettertid, lat som jeg er.
Square Enix.
  • 0
Slumdog Millionare

Veldig god film, og en verdig Oscar-vinner. Utrolig bra musikkvalg enkelte steder.

Sterk 8/10

Lagt til 2010-08-07 15:38:
Les Diaboliques

Overraskende bra. Bra nerve i filmen. Liker du Hitchcock så liker du denne

7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
The treasure of Sierra Madre

Veldig bra film, med godt skuespill av Bogart og Walter Huston. Interessant og spennende.

7/10

Det suger å være syk i sommerferien, men får jo sett en del god film da

Safety Last

Har hørt mye bra om denne filmen. Er ikke noe gigantisk fan av sjangeren, men filmen var morsom og spennende

7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
The Hurt Locker

Litt skuffende Oscar-vinner, faktisk. Den hadde mange intense og episke øyeblikk, men det blir for mye å trekke ned. Alt for mange klisjeer. Synes Avatar var bedre enn The Hurt Locker, ikke at den er mindre klisjéfylt, men de blir brukt på en måte som som ikke direkte trekker ned filmen. Hovedrollen var alt for selvsikker til at han virket realistisk, og det vi fikk se av ham utenfor krigen, var for overflatisk og skulle vært kuttet ut eller gått mer i dybden. Sluttet var det verste. Slogan'en til filmen avslører jo alt, og jeg visste midtveis hvordan det sluttet. Skulle i tillegg likt å se mer av de vakre slowmotion-klippene. Men for all del en film som er verdt de to timene.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Levaiathan:
Uten tvil en god film, men langt ifra den beste blant de moderne western-filmene. Der ligger The Assassination of Jesse James By the Coward Robert Ford på topp...


Ja, den er konge, og utvilsomt bedre enn 3:10 to Yuma. Men som actionfilm syns jeg 3:10 rår over mange andre!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Arrested Development.

Første sesong. Var mye mer simpel humor enn jeg forventa, uten at det er noe negativt at all. Digget stort sett alle karakterene, og da spesielt Tobias Fünke, George, Michael, Gob og resten av Bluth-kompaniet. Serien er brukbar på alle områder, og er egentlig sykt lett likbar for de aller fleste. Aner ikke hvordan første sesong står i forhold til de andre kvalitetsmessig, men skal garantert sjekke ut mer av serien.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Eyes Wide Shut

Vet ikke helt hva jeg skal si om den. Men jeg likte den godt.

8/10


2001: A Space Odyssey next?
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
2001: A Space Odyssey next?


Frister aldri å se den. Vet aldri hvorfor. Er den bra?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Nei, elendig.

Rambo

Nummer 4, altså. Trodde jeg skulle hate den, men den var ikke SÅ verst. Som underholdning var dette midt i blinken. Det er nok ikke en film jeg kommer til å se flere ganger, og den hadde mye flau dialog ("Live for nothing, die for something") men Stallone gjør eksplosjoner og shoot-outs slik eksplosjoner og shoot-outs skal gjøres.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Zechez:
Hvorav jeg tør påstå at 20 minutter kanskje er rulletekst ?

Nja, mer et kvarter.

Anyways. Holder på å pløye meg igjennom en del barndomsklassikere
Robin Hood: Prince of Thieves
Kelly's Heroes
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Citerer Zook:
2001: A Space Odyssey next?


Frister aldri å se den. Vet aldri hvorfor. Er den bra?


En av de beste og vakreste filmene jeg har sett. Overhvelmende bra
You're sleeping over, right?
  • 0
Den siste jeg så var Percy Jackson og Lyntyven. Den var faktisk ikke så verst.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Så den nye Predators-filmen på kino. En av de største klisjéene jeg har sett på leeenge, både på godt og vondt. Mest vondt. Absolutt alle karakterene er bare teite og irriterende, dialogen er flau, historien syltynn og begynnelsen ekstremt treg. Men når den først kommer i gang litt over halvveis er det godkjent underholdning. Når det gjelder døvest karakter/dialog/skuespill tar Laurence Fishburn kaka, men Adrien Brody var også overraskende tam.

Liker konseptet, men føler den kunne vært mye bedre gjennomført. 5/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Breaking Bad sesong 2, 8/10. Synest den var mye bedre enn første sesongen, men litt treg enkelte plasser, men nå er disse trege plassene med på å bygge opp spenningen også da
  • 0
Siterer Zyrocz:
Breaking Bad sesong 2, 8/10. Synest den var mye bedre enn første sesongen, men litt treg enkelte plasser, men nå er disse trege plassene med på å bygge opp spenningen også da


Gled deg til sesong 3! dør av å vente på sesong 4...
Men egentlig enig i at sesong 1 er den beste
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Den siste filmen jeg så var Inception, på Odeon West End kino i London. Ved selveste Leicester square. Ok film, men ikke så mye å skryte av som folk skal ha det til. Satt ikke igjen med den virkelig gode følelsen som en tankevekker gir.
I forkant hadde jeg sett Shutter Island. En bedre film.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
The A-Team
Forventet meg lavpannet klisjèaction, og med det traff jeg spikeren på hodet. A-Team er dum, urealistisk, lavpannet, tynn, stereotypisk. Plottet ble rotete presentert gjennom filmen, og en del spesialeffekter var forferdelige, men faen som filmen klarte å underholde. Akkurat en slik film man forventer å se når man går på kino, og den var i tillegg hysterisk overdrevet. Eneste filmen jeg kommer på som kan måle seg når det gjelder action er Crank 2.
8/10 (Svak)
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Supernatural Sesong 5

Helt genial serie, har alt.

10/10
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Siterer Decyfer:
Supernatural Sesong 5



Helt genial serie, har alt.



10/10


Fudge YES!



Så I Love you, Beth Cooper

Ganske bra film, litt klisjè har ikke mye negativt og si, søt humor og godt skrevet i mitt gode...

6.5/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Stay

Øh... what just happened!?
Filmen blir stadig mer forvirrende, før den toppes av en slutt som setter et så stort spørsmålstegn at jeg ikke skjønner hva jeg akkurat har sett på.
Det er første gang jeg opplever det i en film.
Om det er positivt eller negativt vet jeg ikke helt.
Må se den igjen for å klarne opp i ting, hvis det er mulig.

Kul klipping og kameraføring flere steder i filmen.
Og skuespillerne leverer.

8/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!