Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


King Kong (1933)

Fy faen. Hvordan klarte skaperne av denne filmen og ha slike effekter? Det er ingen tvil om dette var beyond it's time tilbake i 1933. King Kong ser fantastisk ut, og alle andre skapningene som er laget i stop-motion er utrolig vellaget. Jeg ble forbløffet. Jeg elsker også svart-hvitt forresten. Skuespillerne er flinke, handlingen er dritkul. Tror jeg aldri har vært så underholdt av en så gammel film før.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Mr. Majestyk

God 70-tallsfilm med passelig mye action, god historie og en generelt god stemning gjennom hele filmen. Enkelte av karakterene var riktignok litt flate, men Bronson var like fet som vanlig.

8/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Tror jeg aldri har vært så underholdt av en så gammel film før.


Syntes den var dritkjedelig jeg
Litt utdatert får man vel si.
You're sleeping over, right?
  • 0
Sanjuro
Eh.

El secreto de sus ojos
Hmpf.

Dersu Uzala
Bob-bob.

Ganske lame filmdag. Satser på noe bedre i morgen, da jeg kjører Kagemusha + en eller to PTA-filmer.

Så også ferdig fjerde sesong av Dexter i dag. Fortsatt mildt fascinerende, de unngår de aller verste klisjéene, og den er definitivt bedre enn sesong 3. Likevel kan jeg styre begeistringen min, særlig etter å ha tatt fatt på mesterverket Berlin Alexanderplatz, som gruser det meste annet av TV-serier. Men jeg kommer sikkert til å se 5. sesong også, da. Men får håpe det blir den siste.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Los
  • Los
La den rette komme inn

Det har tatt meg alt for lenge å komme til denne filmen. Jeg har hatt lyst å se den siden den kom, men først nå har jeg sett den. Og sannelig var den alt jeg ventet+++!

Om du liker vampyrer kan du bare gleme Twilight, se denne! Den er vakker, spennende og mystisk. Solid skuespill, godt skrevet, enkel men effektiv filming. Jeg kunne ikke gjøre annet enn å kose meg med forholdet mellom Oscar og Eli. Vampyr scenene var spennende, flotte og realistiske.

Denne er varmt, varmt, varmt anbefalt! GENIAL! 10\10
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
There Will Be Blood

Wow, for en film! Dette skal man lete lenge etter. Dramatikk og spenning gjennom hele 2 timer og 30 minutter, og hovedpersonen er rett og slett fortryllende (har samme navn som meg). Griskheten og egoismen til Daniel Plainview er skremmende, og filmen viser hvordan mennesker kan bli når det eneste de tenker på er større rikdommer. Anbefales på det sterkeste!

Terningkast 6
  • 0
Shutter Island

elns, den er utrolig bra, men til tider litt langtekkelig, men den får deg til å tenke, og har en utrolig god slutt. Anbefaler for alle som liker filmer man må tenke litt i. Det er thriller, så den er spennende også.

7/10
er du snill med meg, er jeg snill mot deg.... kødder du med meg, SÅ KØDDER JEG MED DEG!!!
  • 0
Siterer ventilasjonsystemet:
Shutter Island

elns, den er utrolig bra, men til tider litt langtekkelig, men den får deg til å tenke, og har en utrolig god slutt. Anbefaler for alle som liker filmer man må tenke litt i. Det er thriller, så den er spennende også.

7/10


Den sugde.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Overbevisende Napalm Scum. Overbevisende

Paths of glory

Typisk Kubrickfilm dette og filmen er meget kritisk for hvordan militærledere håndterte krigen. Bra drama, gode krigsscener og minneverdig slutt gjør denne filmen til en vinner.

9/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Jeg prøvde ikke å overbevise noen, jeg bare utrykte min mening.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Typisk Kubrickfilm
Finnes det noe slikt?

Punch-Drunk Love
(Y)
Adam Sandler spiller supert, kameraet er utrolig elegant (det er egentlig hele den visuelle biten), Philip Seymour Hoffman, og filmen er vittig og uortodoks.

Shutter Island gjør forøvrig mye riktig, og er smart sammensatt så lenge man tenker etter. Filmen er totalt åpen, og et relativt langt stykke fra noen standard thriller om man gidder å gå den i sømmene. Forstår at dette kan bli krevende for mange. Er ikke superbegeistret for filmen selv, men dette er mest på grunn av personlige preferanser.

Nå tenker jeg at jeg skal driste meg på litt Antonioni...
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Walken


Scenen mellom han og Dennis Hopper er jo bare legendarisk!

Wayne's World

Morsomt, underholdende og originalt!

7/10
Heihei
  • 0
Dead Fish

It sucked, that is all

1/10
Siterer Paulie:
Wayne's World

Morsomt, underholdende og originalt!

7/10


Den filmen er jo episk bra!!!
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Den filmen er jo episk bra!!!


Schwing!
Heihei
  • 0
Casablanca

Ingen klassiker i mine øyne, men fin til tider.

7/10
Jævelhøns
  • 0
Ninja Assassin

Denne filmen hadde så mange utrolig dumme sekvenser og tragiske øyeblikk, men den ekstreme volden redder den fra middels karakter. Vold og blod er alltid gøy, og Ninja Assassin leverer så det suser på dette punktet. Jeg koste meg!

6/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Here we go:

The Breakfast Club
Faktisk positivt overraska. Forventet mer sånn klisjè 80s teenagerhumor med funny pranks and whatnot. Selv om filmen har sin gode dose av det (føltes litt som om dette er den første filmen som gjør sånne ting. Kanskje jeg tar feil) så føltes ikke filmen som en komedie for meg. Mye mer drama, og selv om jeg ikke følte filmen egentlig handlet om noe som helst - hverken på overflaten eller tematisk - så syntes jeg filmen var fun å se om bare for skuespillerprestasjonene.

Platoon
Contender for min favorittkrigsfilm, tror jeg. Likte scenen hvor Charlie Sheen går inn i idealist-teltet og røyker gall igjennom en M16. Føler veldig mange nyere filmer har tatt ting fra denne som har skada det som gjør filmen virkelig unik, men jeg følte dette kanskje var den mest realistiske presentasjonen av vietnamkrigen jeg har fått. Det, pluss at filmen likevel klarer forholde seg tematisk på nivå med hva man forventer fra en Oliver Stone-film (imotsetning til feks Saving Private Ryan. Ikke at det er en Oliver Stone-film) gjorde filmen virkelig minnesverdig for min del. Likes.

Twin Peaks (TV-serien)
Annt beste Tv-serien jeg har sett, bare slått av The Wire. Nå er det jo general opinion at serien begynner å miste kvalitet halvveis inn i sesong 2, men jeg gjorde noe kjipt og slutta sånn halvveis bare å se serien da. Angrer egentlig ikke på det, da jeg syntes at den episoden som avslutter main-storyen er konklusiv nok i seg selv, om man likevel ikke får se enden på alle småstoryene. Vet ikke hvor jeg skal begynne med å forklare hva som gjør serien så bra.... vel. Det er David Lynch for faen! En dansende dverg og bare personligheten til Dale Cooper burde være nok for alle til å elske denne serien. Overraskende scary, òg. Tror dette er den eneste TV-serien noensinne som har gitt meg mareritt.

Aliens
Praktfult eksempel på en film som er (i mine øyne) bedre enn sin forgjenger. Alien begynner kanskje å vise alderen veldig godt, men Aliens holder seg fortsatt på nivå med nyere actionfilmer. Faktisk bedre, for min del. Denne filmen er både creepy og spennende, småkomisk og likevel jævlig awesome. James Cameron sin obsession med effekter lønnet seg tydeligvis. Å bryte formelen, ivareta det som gjorde forgjengeren bra men likevel legge til så mye nytt at filmen er i stand til å stå på egne bein (tilogmed som en annen sjanger enn forgjengeren) er en god oppskrift på en sweet oppfølger.

Predator
Har hørt mye bra om denne, men jeg syntes bare den var latterlig. Det som plaga meg var egentlig hvor lite badass de badass folka er. Joda, de snakker kult og Jesse Ventura løper rundt med en minigun og sprayer asiatere, men når det kommer til Predatoren så føler jeg de er så lite pro som de kan være. De mister roen og whiner for mye. Dette er noe man forventer fra tenåringsstudentene i de fleste slasherfilmer, men når offrene er elitesoldater så blir det bare feil. De eneste jeg følte played it cool igjennom hele filmen var indianeren og Arnie selv.

Office Space
Haaaa! Faen en av de beste komediene jeg har sett. Er vrient for meg å forklare hva det faktisk er som gjør filmen så jævla morsom, men jeg tror det er det at filmen faktisk aldri prøver spesielt hardt. Det ligger bare i filmens natur å gjøre det beste av det meste uten at den faktisk i det hele tatt trenger slenge vitser i trynet på oss. Pluss for at filmen faktisk er veldig smart og at veldig, veldig mange kan kjenne seg igjen i filmen (inkludert undertegnede).

Speed
Tror dette er en sånn veldig populær actionfilm, faktisk. Personlig syntes jeg den sugde hestekuk. Makan til klisjè lavmål skal man lete lenge etter. Var ingenting for meg som gjorde filmen bra. Ikke engang Dennis Hopper klarte å redde filmen for meg. Tror han sklei litt for langt inn i mentalt ustabile skurker etter Blue Velvet. Ingen interresant personligheter og storyen er jo tåpelig. Jeg kan forsåvidt godta filmer som det, men jeg syntes bare filmen tok seg selv hakket for alvorlig til at jeg engang klarte å le av det. Thumbs down, lizzm.

The Fly
Holy shit. Altså. Wow. Jævla syk film. Virkelig sleipt. Begynner skikkelig innocent og virker som en koselig, om noe på kanten, 80sfilm. Kunne ikke vært mindre riktig. Burde kanskje ha forventa at filmen skulle bli så syk som den ble, men jeg så ikke det der komme. Ikke missforstå. Filmen har blitt rippa av og parodert til tusen og jeg så sånn halvveis hvordan filmen kom til å utvikle seg etterhvert, men jeg var ikke forberedd på hvor drøy den faktisk er. Liker filmer som denne. Filmer som utvikler seg og synker inn i noe annet enn man egentlig tror filmen er. Likte scenen når Jeff Goldblum skal ta han kisen i armbakk. Jeg var liksom 100% klar for en slapstick reaksjon, men ikke faen. Skikkelig phet underholdning.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Ninja assassin

Fyfaen for noe møkk! Hvordan går det an å lage noe så dårlig?
Seriøst CGI blod? COME ON!

3/10
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer Cladeus:
Twin Peaks (TV-serien)
Annt beste Tv-serien jeg har sett, bare slått av The Wire. Nå er det jo general opinion at serien begynner å miste kvalitet halvveis inn i sesong 2, men jeg gjorde noe kjipt og slutta sånn halvveis bare å se serien da. Angrer egentlig ikke på det, da jeg syntes at den episoden som avslutter main-storyen er konklusiv nok i seg selv, om man likevel ikke får se enden på alle småstoryene. Vet ikke hvor jeg skal begynne med å forklare hva som gjør serien så bra.... vel. Det er David Lynch for faen! En dansende dverg og bare personligheten til Dale Cooper burde være nok for alle til å elske denne serien. Overraskende scary, òg. Tror dette er den eneste TV-serien noensinne som har gitt meg mareritt.


Føler akkurat det samme om den dalende kvaliteten, men det var for spennende til at jeg kunne slutte, ble for hardt å måtte si farvel til Cooper. Og jeg visste at dvergen ville dukke opp igjen, så jeg måtte se videre. Som du selv sier var det faktisk skummelt til tider, på en creepy måte. Se resten, ødelegger ikke nevneverdig for første delen. Nå husker jeg ikke helt om han dukket opp i første delen av serien, men det er verdt å få med seg karakteren som David Lynch spiller selv.
Jævelhøns
  • 0
Siterer Baardern:
Føler akkurat det samme om den dalende kvaliteten, men det var for spennende til at jeg kunne slutte, ble for hardt å måtte si farvel til Cooper. Og jeg visste at dvergen ville dukke opp igjen, så jeg måtte se videre. Som du selv sier var det faktisk skummelt til tider, på en creepy måte. Se resten, ødelegger ikke nevneverdig for første delen. Nå husker jeg ikke helt om han dukket opp i første delen av serien, men det er verdt å få med seg karakteren som David Lynch spiller selv.

Ja, fikk med David Lynch som han døve fyren. Han dukker opp noen få episoder inn i andre sesong. Elsker scenene med ham. Har uansett sånn halvveis sett alt som kom etter at mordet ble løst, bare at jeg ikke følgte like mye med. Men jeg syntes det som kom etterpå ødela litt, på en måte. Alt det om black lagoon og whatnot. Helt frem til morderen blir avslørt og "stoppet" så er det nemlig ingenting som direkte bekrefter overnaturlighet. Alt som skjer er faktisk åpent for spekulasjon, om hvorvidt man vil se etter ett mer vitenskapelig svar, eller om man vil godta "Bob" og hele hendelsen som noe ekstraordinært. I episodene som kommer etterpå blir liksom hele overnaturligheten mer.... konkret. Om fortsatt gjort på en genial måte så syntes jeg likevel det hele ødela litt, selv om jeg likte siste episode når man kommer tilbake til det røde stedet. Plaga meg òg litt med en cliffhanger, mens jeg fikk en mer konklusiv avslutning når jeg bare sluttet å følge med så mye etter episoden når SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER Leeland dør.

Det eneste jeg funderer på er om det er verdt å se filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Jeg likte heller ikke helt vendingen der alt rundt mordet blir litt overnaturlig, og det med kona til elskeren til restauranteieren (husker ikke navn lenger) som bare var helt tåpelig, noe som vi heller aldri fikk svar på heller. Og likte ikke spesielt alt det med hun kineserdama, likte ikke karakteren hennes og skuespillerinnen som spilte hun, det ble litt for såpeopera for meg. For min del var det Cooper, Harry, hotelleieren, FBI-folka og noen fåtall andre som fremdeles var interessante etter morderen ble avslørt.
Jævelhøns
  • 0
Siterer Los:
Om du liker vampyrer kan du bare gleme Twilight, se denne! Den er vakker, spennende og mystisk. Solid skuespill, godt skrevet, enkel men effektiv filming. Jeg kunne ikke gjøre annet enn å kose meg med forholdet mellom Oscar og Eli. Vampyr scenene var spennende, flotte og realistiske.


Indeed! Så bra filmer kommer vi aldri til å lage i dette landet.

American Psycho

Har hatt lyst til å se denne filmen lenge. Jeg likte den ganske godt. Christian Bale spiller veldig bra. (Jeg elsker scenene hvor han snakker om musikk). Manuset er veldig bra og handlingen i seg selv er fantastisk fengslende. Dette er også en film som mestrer karakterutvikling. Noe som er relativt ganske skjeldent synes jeg. Den kunne dog tjent mye på en mer spennende regi. Jeg kunne drept for å se David Fincher regissere denne.
Livet er en seksuelt overført sykdom med 100 % dødelighet
  • 0
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans

Etter Adaptation, hvor Nicholas Cage var det beste i filmen, begynte jeg å få troen på fyren igjen. Hadde hørt at Bad Lieutenant var en av hans sterkeste roller, og når jeg så at Herzog hadde regien, måtte jeg nesten ta en titt. "Sterkeste roller" blir helt klart feil ord. "Mest OMFG-CRAZY-WAAAYYY-OVER-THE-TOP-aktige rolle" passer bedre. Herregud. Fyren er sprø. Herzog er sprø. Og det er det som gjør at jeg DIGGER filmen. Et gørrkjedelig, konvensjonelt utgangspunkt i form av enda en politihistorie blir totalt filleristet i denne filmen. Under halvparten av scenene gir mening, slutten er totalt ut av det blå, strukturen er surrete, og alt er helt utrolig underholdende. Liker best alle de scenene hvor Cage er høy. Og iguana-scenen. Og det med hun på gamlehjemmet. Og måten Cage sier "G" på. Og den breakdancen til Stroszek-musikken. Og pistolen i buksa. Og det at hovedpersonen bytter stemme og dialekt etter omtrent hver scene. Hele filmen er egentlig konge. Det eneste jeg har å trekke for er noe så banalt som at hvis filmen IKKE hadde hatt Cage, eller en så herlig jævlig hovedperson, hadde den sugd. To tomler opp, men ikke forvent noe seriøst politidrama.

Til Twin Peaks-diskusjonen over må jeg si at det er rart at ingen nevnte det helt forferdelige sub-plottet med han bikeren og hun med den ødelagte bilen, som er helt obligatorisk å påpeke når man snakker om hva sesong 2 gjorde feil.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Clash of the titans.

Herregud så ræææva film. Oppbyggingen av handlingen var helt mongo, og jeg synes alt startet så sinnsykt brått. I tillegg kom det klisjeér på rekke og rad som om det var til å grine av.
Den sugde også i 3D. Var lett å skjønne at denne egentlig var filmet for 2D format, for mange kule 3D effekter var det absolutt ikke.. Waste of money.

2/10
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Til Twin Peaks-diskusjonen over må jeg si at det er rart at ingen nevnte det helt forferdelige sub-plottet med han bikeren og hun med den ødelagte bilen, som er helt obligatorisk å påpeke når man snakker om hva sesong 2 gjorde feil.


Hadde faktisk glemt det, men ja, ikke særlig minneverdig sub-plott. Likte generelt ikke bikeren, lite interessant fyr i motsetning til resten av innbyggerne i byen, selv om han var sentral i historien rundt mordet.
Jævelhøns
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!