Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Var nettopp på kino og så Star Trek. Har aldri hatt noe kjennskap til den, men jeg likte hva jeg så og alt virket veldig gjennomført.

8/10
"get poor die tryin"
  • 0
Full Metal Jacket

Nok en lørdagskveld ble viet til den geniale filmen Full Metal Jacket - filmen jeg elsker. Jeg har et svakt punkt for krigsfilmer, og da spesielt vietnamkrigsfilmer. Når jeg hører om en, må jeg se den. Og Full Metal Jacket er en av favorittene!

Filmen er utrolig stilig bygd opp, og jeg elsker at halve filmen er på rekruttskolen, og resten i Vietnam. Vi møter en av gode, gamle Uncle Sams underordnede, drillsersjanten, som piner gutta gjennom en 8-ukers treningsleir hvor han sliter dem ut fysisk og psykisk. Han har et enormt vokabular som består av stort sett alle de nedverdigende glosene og frasene som fins til dags dato. Og på rekruttskolen følger vi Lawrence, som fikke det stilige kallenavnet Private Gomer Pyle, mens vi i Vietnam følger Private Joker.

Full Metal Jacket er definitivt en av mine yndlingsfilmer, og jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal se den!

Terningkast: 6
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
The bird is the word!
Fabelaktig!
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
Schindler`s list

Historien handler om Oskar Schindler, som under krigen lot jødene jobbe på fabrikken hans. Senere gjorde han noe som fikk han til å bli kjent i historien, og statsborger i Israel. Man møter Amon Goeth, man ser mishandling av jøder og hva slags dyr nazistene var.

Filmen er i Svart-Hvitt for å gi en autentisk følelse(det sto i en brosjyre i coveret). Dette er en av de viktigste filmene noensinne. Spielberg står for regien, som alltid ender opp som bra. Filmen er lang, 3timer faktisk.

Schindler`s liste er en av de beste Holocaust filmene noensinne. God historie, godt skuespill og den skildrer bra hva som skjedde med mange jøder.

Se den!

10/10
Hasta la-vista baby!
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Paranoid Park


Niiiiiiiiiiice
Håper du hadde en fantastisk filmopplevelse
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
  • Zook
  • Zook
Mystic River

Hm. Veldig god historie til å begynne med, men den blir kjedeligere etterhvert. Forventet noe sjokkerende og uforutsigbart på slutten, men det som skjedde vekket ingen følelser. Allikevel en severdig film, dog. Knall skuespill fra Sean Penn, Laurence Fishburne, Kevin Bacon og han-fyren-i-shawshank-redemption.

Ikke Clintern's beste film, men kjempebra uansett.

8/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Om slutten i Mystic River ikke er sjokkerende, så vet ikke jeg.
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Jeg syntes ikke den var det
You're sleeping over, right?
  • 0
La den rette komme inn

Utrolig film. Historien er gripende og sterk, filmingen er god, skuespillet fra de to hovedpersonene er fantastisk, og filmen er rett og slett utrolig bra. Den er en mørk og trist film. En spesiell og unik film, og en av de viktigste og beste filmene i 2008. Se den. Tror jeg må se den en gang til før jeg gir den høyere karakter, dog. Var litt småtrøtt når jeg så den.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Road to Perdition:

En helt OK gangsterfilm som ikke utfordrer de store. Er du glad i gangsterfilmer er Road to Perdition verdt en titt.

7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Junior Sopranos:
Road to Perdition:

En helt OK gangsterfilm som ikke utfordrer de store. Er du glad i gangsterfilmer er Road to Perdition verdt en titt.

7/10


Helt enig der. Syntes den var bra, men altfor kort i forhold til historien.
You're sleeping over, right?
  • 0
La den rette komme inn:

God. Utrolig god. Faktisk den beste skandinaviske filmen jeg har sett. Til og med en av de beste filmene jeg noen gang har sett! Hovedpersonene spiller rollene sine på en veldig overbevisende måte, historien er mørk og gripende. Jeg hadde ingen forventninger til denne filmen, men den var sjokkerende bra!

10/10
  • 0
Åhh, gleder meg... må bare vente til den blir litt billigere
Fabelaktig!
  • 0
Siterer Bobonor:
Åhh, gleder meg... må bare vente til den blir litt billigere


Hvis du mener La den rette komme inn, så er det bare å glede deg!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Levaiathan:
Niiiiiiiiiiice
Håper du hadde en fantastisk filmopplevelse

Flott film, men ikke på nivå med Elephant.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Død Snø

Den er grusom! Huff.. Men den er jo bra da
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siste filmen jeg så var: "Dawn of the dead (2004)". Alltid kult med Zombier.
What the hell happened to sex, drugs and rock'n roll? Now it's just aids, crack and techno!
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Citerer Levaiathan:Niiiiiiiiiiice
Håper du hadde en fantastisk filmopplevelse
Flott film, men ikke på nivå med Elephant.


Den har jeg dessverre ikke fått sett enda. Håper å få sett flere gode filmer fra Gus Van Sant i nærmeste fremtid.

Miracle at St. Anna

I denne filmen følger man 4 afroamerikanere i krigen mot nazistene i Italia. Regissør Spike Lee prøver her på en eller annen måte å ta part med de svarte amerikanerne, og skal sette de hvite offiserene i dårlig lys.
Jeg synes ikke dette plottet fungerer i det hele tatt, og den overdrevne kristne vinklingen filmen inneholder er bare latterlig, samt at mange punkter i filmen virker totalt ulogiske. Sammen med dårlig skuespill, upassende musikk og helt middelmådig kameraføring blir denne filmen kjedelig og småirriterende å se på. Den lange spilletiden på 2 timer og 40 minutter gjør det heller ikke bedre, og man kjeder seg store deler av filmen.
Den skal ha noe positivt for at den klarer å fengsle meg noen få enkelte ganger, men ellers blir denne filmen under middelmådig. En skuffelse fra en generelt god regissør.

3/10
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Scary Movie 2


Møkk.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Taxta:
Scary Movie 2
Møkk.




Jeg liker den, jeg.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
DIS - En historie om kjærlighet. Laget av selveste Aune Sand.

Ok, DIS... Hva skal jeg si.. Jeg har aldri sett en så tom og meningsløs film noen sinne før. Altså, hele filmen er bare random klipp av folk som kysser eller går bortover veien mens Aune Sand snakker i bakgrunnen hele tiden. Ikke noe mere, og dette varer i 1 time og 10 min. Ingen av karakterene i filmen har en eneste replikk, det eneste de gjør er å vandre rundt å se på hverandre eller kysse. Det er seriøst ikke noe mere. Ingenting whatsoever. Ingen historie, intet budskap, ikke ikkenoe! Det er bare... En samling av sprutbæsj skrapt bortover en gjødslet åker og lagt på tape.
Det eneste positive med denne filmen er herr Sands endeløse plapring i bakgrunnen. Noen ganger lo jeg høyt av det han sa. Mesteparten av det var klisjéfylt kjærlighetspiss og om hvor mye en dude elsker byen. Det var ingen logikk i noe han sa. Alt var bare random. Noen ganger tok han helt av. Det er noen replikker jeg husker godt, spesielt denne "Jeg ventet og ventet, og jo lengre jeg ventet føltes det som om det var kortere tid til han kom". No shit Captain Obvious!
Anyways, om du skal se denne filmen, for all del, ikke ta den alvorlig, se på den som en spøk eller en komedie. Eller en parodi på seg selv, det passer den nok best. Om du vil prøve å ta denne filmen alvorlig kommer du til å rive deg i håret av sinne og frustrasjon i noen uker fremover, for dette har ingen underholdningsverdi, ikke i det hele tatt!

Karakter: 0/10 (Ja, den fortjener ikke en 1'er en gang)
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Siterer Taxta:
Scary Movie 2

Møkk.


Enig. Drittfilmer.
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Citerer Taxta cary Movie 2



Møkk.



Enig. Drittfilmer.


Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg elsket de da jeg var liten ^^ Så "Scary Movie 2" tre ganger om dagen, i en uke!

Men nå...
Fabelaktig!
  • 0
Lucky Number Slevin

Tja... den var ok, men slutten kom ikke akkurat som noe sjokk.
Jeg skal begynne å bli litt greiere på karakterer...

7/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!