Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Predator:
The Shawshank Redemption.

Jeg har ikke ord. Helt sant. Jeg har ikke ord.

Den er så fantastisk at jeg mister pusten. Den er så fantastisk at jeg klapper i henda. Jeg har sett et stykke kunst.

Filmen topper Gudfaren. The Shawshank Redemption er den beste filmen jeg noensinne har sett. ALT er fantastisk.

Hvis du ikke har sett den, så må du se den.

Terningkast: 6.


Enig. Den filmen er helt fantastisk bra. Utrolig spennende, engasjerende, trist og herlig på samme tid. Hos meg ligger den på lik linje med The Godfather. Elsker de to filmene.
Yo mamma so stupid, she tried to commit suicide by jumping out her basement window.
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
The Brave One

En god film med Jodie Foster i hovedrollen. Jodie og kjæresten blir banket opp av noen pøbler, kjæresten dør, og Jodie får blod på tann. Hun kjøper seg en pistol, og oppsøker lumske strøk i håp om å kunne skyte noen kriminelle.

Filmen kan best beskrives som Taxi Driver uten taxi'n. Gode skuespillere og godt manus. Anbefales!

Terningkast: 5
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Siterer HHH:
The Brave One

En god film med Jodie Foster i hovedrollen. Jodie og kjæresten blir banket opp av noen pøbler, kjæresten dør, og Jodie får blod på tann. Hun kjøper seg en pistol, og oppsøker lumske strøk i håp om å kunne skyte noen kriminelle.

Filmen kan best beskrives som Taxi Driver uten taxi'n. Gode skuespillere og godt manus. Anbefales!

Terningkast: 5


Enig, det er en veldig god film. Forskjellen var at jeg ga den 6, og du 5. Jeg likte den veldig godt, som du sikkert forstår. Det var jo en spennende film, og Jodie spilte ganske bra. Men jeg lurer på om 6'er kanskje var å ta bittelitt i..
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
American Psyhco

En unik og spennende skildring av en psykopat. Christian Bale overbeviser mer enn noensinne, og jeg har aldri åpnet øynene og sett hvilken talentfull skuespiller han er. Jeg likte veldig godt filmens tema og stemning, og det faktum av Patrick Bateman (Bale) begynte å svette og fikk lyst til å drepe alle som var bedre enn han.

Etter min mening en av de beste thrillerne laget i nyere tid.

Terningkast: 6
  • 0
  • Los
  • Los
Sleepy Hollow.

Bestemte meg etter å ha sett Sweeny Todd å se alle Burton/Depp filmene. Og siden det bare var Sleepy Hollow og Ed Wood igjen var det ikke lange vegen.

Sleepy Hollow er god underholding. Ikke en fantastisk bra film, men det var morsom og spennende. Burton fans vil kjenne igjenn den spennende og billiante stilen, som jeg personlig liker godt.

Spennende, morsom, Depp gjør det bra, Burton gjør det bra. Så den annbefales for alle Burton fans
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Fikk veldig lyst til å finne fram Sleepy Hollow nå. Hadde nesten glemt hvor bra den filmen er . Burton/Depp slår aldri feil.

Siste filmen jeg så var Narnia. Fenget ikke så utrolig mye, men funket greit som midlertidig underholdning.
Kristina Wii(k) :D
  • 0
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

Tilfeldig at dere snakket om Burton/Depp nå. Jeg så nemlig Sweeney Todd for første gang, noe jeg burde gjort for lenge siden.

Filmen er intet mindre enn et kunstverk. Alt blodet gir en flott kontrast til de ellers dystre og grå fargene. Johnny Depp spiller bedre enn noensinne, og når han jobber med Tim Burton fungerer det fantastisk. Historien var også vellagd og spennende å følge med på. Slutten var overraskende, uten at jeg skal røpe noe.

Alt i alt et kunstnerisk mesterverk du ikke kan gå glipp av!

Terningkast: 6
  • 0
Apocalypse Now

Har sett denne filmen 666 ganger nå, men blir ikke lei den. Den blir bare bedre og bedre. Alt med denne filmen er bra. Alt. Francis Ford Coppola er genial. Han har laget et mesterverk. Nei, han har laget en legende av en film. Vis du ikke har sett denne filmen, har du virkelig ødelagt livet ditt. Den eneste veien å gjøre det godt i igjen er og se den. Og se den igjen. Og igjen.

Terningkast: 6

Haha, følte meg sikkelig følsom nå.
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

Tilfeldig at dere snakket om Burton/Depp nå. Jeg så nemlig Sweeney Todd for første gang, noe jeg burde gjort for lenge siden.

Filmen er intet mindre enn et kunstverk. Alt blodet gir en flott kontrast til de ellers dystre og grå fargene. Johnny Depp spiller bedre enn noensinne, og når han jobber med Tim Burton fungerer det fantastisk. Historien var også vellagd og spennende å følge med på. Slutten var overraskende, uten at jeg skal røpe noe.

Alt i alt et kunstnerisk mesterverk du ikke kan gå glipp av!

Terningkast: 6


Bra du likte den!

Selv skal jeg snart se Den Grønne Mil. Jeg får fremdeles ikke The Shawshank Redemption ut av hodet, så jeg skal se om Den Grønne Mil kan bli like bra.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Transporter

Dårlig skuespill(bortsett fra Statham som var godkjent), dårlig utført historiefortelling og det verste var musikken som ikke passet noen av scenene.
Kanskje litt av den var underholdende. Klippingen var også dårlig.

4/10
Heihei
  • 0
Personlig syns jeg Sweeney Todd er oppskryt.
Den er bra, ja for all del. Jeg ga den 6, men den er ikke så bra som alle skal ha det til. Det filmatiske var en sterk grunn til at jeg ga den 6.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hvis du gir den sekser er det vel ikke nok å trekke ned på for å kalle den oppskrytt

Kort sagt: Om du gir noe toppkarakter, er det ikke oppskrytt i tillegg. Toppkarakter er toppkarakter.
  • 0
Filmen jeg så sist var Dr. Strangelove. Fantastisk film. En av de beste jeg har sett. Ler like godt hver gang. Måten Kubrick framstiller karakterene og den kalde krigen på er rett og slett genial

Terningast 10/10
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Den Grønne Mil.

Herregud, så bra denne var.

Fantastisk skuespill. Applaus til Michael Clarke Duncan for en strålende rolle. Alle de andre rollene er fantastiske. Alt funker.

Den vinner i tillegg prisen for den filmen jeg har grått mest på. Tårene trillet.

Ikke så god som The Shawshank Redemption, men likevel en utrolig god film.

Terningkast: 6.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
No country for old men
  • 0
Siterer Predator:
Den vinner i tillegg prisen for den filmen jeg har grått mest på


Hehe, E.T. må endelig gå av tronen, altså?
  • 0
Ja, det var på tide!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Definitely, Maybe - genial film, morsom og rørende

terningkast: 6
It's not about how hard you can hit, but about how much you can take and ceep on moving
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Kort sagt: Om du gir noe toppkarakter, er det ikke oppskrytt i tillegg. Toppkarakter er toppkarakter.

Jeg vet det er motsigende. Men jeg hadde forventet en bedre story. Men ikke så bra filmatisk. Det ene veide opp for det andre.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
The Fly

Filmen har alle trekkene som skal til for å lage en god grøsser. I begynnelsen virker det kanskje som en vitenskapelig kjærlighetsfilm, men vær tålmodig - etterhvert utvikler det seg til en ekstremt ekkel film. På den gode måten, selvsagt.

Terningkast: 5

Siterer Kronoz:
Citerer ShananaFarCry:
Kort sagt: Om du gir noe toppkarakter, er det ikke oppskrytt i tillegg. Toppkarakter er toppkarakter.

Jeg vet det er motsigende. Men jeg hadde forventet en bedre story. Men ikke så bra filmatisk. Det ene veide opp for det andre.


Ja, vi har alle våre meninger, selv om jeg syntes historien var fantastisk
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
The Fly

Filmen har alle trekkene som skal til for å lage en god grøsser. I begynnelsen virker det kanskje som en vitenskapelig kjærlighetsfilm, men vær tålmodig - etterhvert utvikler det seg til en ekstremt ekkel film. På den gode måten, selvsagt.

Terningkast: 5


Så du den fra David Cronenberg?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jepp, det gjorde jeg.
  • 0
Så MR.Deeds i går, utrolig artig og fin film
  • 0
Har sett så mange filmer i sommer at jeg nesten ikke husker noen. Men en bra film jeg så var The Punisher.

9/10

Og Shangai knights (aner ikke åssen man skirver det) er sykt bra. Med Jackie Chan, han eier i alle filmer.

9/10
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
The Boondock Saints

Filmen er på mange måter sterk og gir et nytt syn på kristendommen, noe som sikkert var kontroversielt da filmen kom ut. Den sorte humoren og ironiske stemningen passer perfekt igjen og gir filmen det den trenger.

Ikke den beste filmen jeg har sett, men absolutt verdt å ta en titt.

Terningkast: 5
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!