Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilke filmer er over/undervurderte?


  • Los
  • Los
Men så må du huske at det er Predator som liker filmen og kommer med uttalelsene. Om Predator så filmeb og ikke tidligere hadde opplevd eller tenkt over slik kontrast bruk i en film vil det være en unik og "revelusjonerende" film for han, og grunnene han oppgir for å like den er hans og for han vil d det være derfor han liker filmen.

Man kan ikke jobbe med utgangspunktet at alle har samme sammenligningsgrunnlag, fordi det finnes så mange filmer at man kan umulig ha sett alle.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Om Predator så filmeb og ikke tidligere hadde opplevd eller tenkt over slik kontrast bruk i en film vil det være en unik og "revelusjonerende" film for han, og grunnene han oppgir for å like den er hans og for han vil d det være derfor han liker filmen.


Men gjør det synspunktet korrekt i kontekst av filmhistorien? En kilde til kunnskap kommer av å ha bred erfaring med noe, og jeg tviler ikke på at Predator har sett mange andre filmer som leker med visuell kontrast. Jomfrurusen av å oppleve noe for første gang er ganske sterk, men det er ikke noe annet enn et psykologisk puss. Man vil jo gjerne tro at noe kan føles unikt, originalt og kunstnerisk ved første øyekast, men etterhvert finne ut at de har hentet kraftig inspirasjon fra et annet sted. Ikke at det er noe galt i det. Å stjele en teknikk fra et sted og implementere det et annet sted kan ende i en bedre helhet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hvorfor må alt være så teknisk fantastisk, og revelusjonerende for å være en god film? Ja det objektive kan være med i en vurdering til en hvis grad, men det er fortsatt det subjektive som er viktigst. Tviler sterkt på at jeg ville satt like stor pris på film, spill, musikk, eller bøker om det bare var det objektive som sto i fokus.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Men det er ikke bare visuell kontrast som gjør at jeg synes Sweeney Todd er favoritten min, det er så mye mer. Så å si at det blir feil av meg å trekke frem det elementet bare fordi mange filmer gjorde det før, blir så feil.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer gnyg:
Hvorfor må alt være så teknisk fantastisk, og revelusjonerende for å være en god film? Ja det objektive kan være med i en vurdering til en hvis grad, men det er fortsatt det subjektive som er viktigst. Tviler sterkt på at jeg ville satt like stor pris på film, spill, musikk, eller bøker om det bare var det objektive som sto i fokus.


gnyg - eller hvordan skrive et innlegg som ikke har noe med saken å gjøre. Dette er ikke en diskusjon om det subjektive versus det objektive. Du setter også spørsmålstegn ved noe ingen her har påstått.

Siterer Predator:
Men det er ikke bare visuell kontrast som gjør at jeg synes Sweeney Todd er favoritten min, det er så mye mer.


Jeg fikk et inntrykk av at dette var hjørnesteinen i filmen for din del. Selvfølgelig er det alltid helheten som danner helhetsinntrykket. Helheten består av mindre deler, og den visuelle kontrasten i Sweeney Todd er en av disse. Når en av delene fremstår som mindre fantastisk enn ved første øyekast, vil helheten svekkes.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer The Heretic:
gnyg - eller hvordan skrive et innlegg som ikke har noe med saken å gjøre. Dette er ikke en diskusjon om det subjektive versus det objektive. Du setter også spørsmålstegn ved noe ingen her har påstått.


Vel, alt trenger vel ikke å stå svart på hvitt vel? Det er naturligvis snakk om at jeg tolker det som at du sier at det er objektive kvaliteter som er viktigere enn de subjektive kvalitetene.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Kanskje komme med en ny film snart istedet?

Jackass: the movie

Hørte veldig mye skryt fra kompiser om denne filmen. Synes ikke det var noe spesielt som var helt gærnt. Mye rart, men aldri syke ting. Morsom til tider, men ikke i forhold til forventingene. The dudesons derimot er helt syyk. Måten de bare gjør det vil er særdeles god underholding. Jeg elsket det.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Siterer gnyg:
Vel, alt trenger vel ikke å stå svart på hvitt vel?


Jo. Man kan ikke begynne å trekke frem ting som er helt urelevante i en diskusjon. Det er bare fordi du stemmer rødgrønt at du sier dette.

Siterer gnyg:
Det er naturligvis snakk om at jeg tolker det som at du sier at det er objektive kvaliteter som er viktigere enn de subjektive kvalitetene.


Hvordan klarer du å tolke det? Jeg har skrevet at både subjektive og objektive årsaker er grunnen til at en film har kvaliteter andre filmer ikke har. Det skriver jeg i siste innlegg, siste avsnitt på forrige side.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Er det RART at folk ikke gidder å delta med sine meninger i enkelte av disse trådene, sier jeg bare...
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Er det RART at folk ikke gidder å delta med sine meninger i enkelte av disse trådene, sier jeg bare...


Ja, sier jeg bare. Mennesker har da integritet og viljen til uttrykke seg?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Si meg Heretic, klarer du i det hele tatt å bli underholdt av film lenger?
Hadde jeg satt meg så mye inn i alle sider ved film, som det virker som du gjør, hadde jeg antakelig blitt deprimert og sluttet å se film.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Si meg Heretic, klarer du i det hele tatt å bli underholdt av film lenger?
Hadde jeg satt meg så mye inn i alle sider ved film, som det virker som du gjør, hadde jeg antakelig blitt deprimert og sluttet å se film.


Hvorfor skulle jeg ikke bli underholdt? Tvert imot gjør det filmene mer underholdende å se når man kan trekke referanser underveis og ha bedre forståelse. Det sagt, så har jeg ikke noe problem med å legge analytikeren til side når jeg ønsker, men det er ikke noe poeng i å legge vekk analytikeren i en diskusjon. Analytisk tilnærming er tross alt en vesentlig del å uttrykke seg på dersom man skal være logisk og rasjonell.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Tvert imot gjør det filmene mer underholdende å se når man kan trekke referanser underveis og ha bedre forståelse.


I see. Hørtes bare ut som du legger hver film under mikroskopet og ser på hver minste detalj, og det hørtes slitsomt ut.
For meg har det å se film blitt redusert til en heller "hjernedød" aktivitet som passer når jeg ikke har noe bedre å gjøre.
Var litt mer som deg når jeg gikk gjennom første utgaven av "1001 filmer du må se før du dør", men det fantes ikke underholdende i lengden, så jeg mistet hele filminteressen i flere år etterpå.
  • 0
Ingen som har noen filmer og komme med istedet a?

Overvurdert

Fast and the furious serien. Noe så gøleit, og ikke minst kjedelig. Er jo samme greia etter Tokyo Drift. Har ikke sett 6ern, men har blitt fortalt at den visst nok skal være ganske lik. Så hopper glatt over den.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
  • Los
  • Los
Undervurdert

AVP

Alien Vs Predator var ikke på noen måte noe høydepunkt i verken Alien eller Predator seriene, men folk rev den i stykker. Det er en grei film, og jeg husker så smått at jeg elsket den når den kom. Jeg kom fortsatt se filmen og like den, uten ironi. Litt klisje, ja, men en grei popcorn film med Alien og Predatorer.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer The Heretic:
Jeg fikk et inntrykk av at dette var hjørnesteinen i filmen for din del. Selvfølgelig er det alltid helheten som danner helhetsinntrykket. Helheten består av mindre deler, og den visuelle kontrasten i Sweeney Todd er en av disse. Når en av delene fremstår som mindre fantastisk enn ved første øyekast, vil helheten svekkes.


Det er en stor grunn ja, det at jeg liker å utforske og oppleve nye ting i filmen hver gang, noe jeg har inntrykk av at jeg gjør, er jo en stor del til hvorfor jeg elsker å se den så mange ganger uten å gå lei. Men det er ikke BARE dette som gjør den til favorittfilmen, altså at alle de mindre delene utgjør en perfekt helhet. Det at andre regissører og filmer tidligere har gjort disse delene bedre, betyr egentlig fint lite for min del.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Los:
Undervurdert

AVP

Alien Vs Predator var ikke på noen måte noe høydepunkt i verken Alien eller Predator seriene, men folk rev den i stykker. Det er en grei film, og jeg husker så smått at jeg elsket den når den kom. Jeg kom fortsatt se filmen og like den, uten ironi. Litt klisje, ja, men en grei popcorn film med Alien og Predatorer.


My Lord
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Hva kan jeg si? Thor er en jævelig film som er super overvudert.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Undervurdert

Helt klart The Losers.

En film som jeg koste meg kjempe masse med. Morsom og til tider spennende.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Hvis det - mot hele verdens formodning - ikke skulle vært nevnt allerede: Alt av Ringenes Herre og resten av det universet er helt vanvittig overvurdert. Peter Jacksons høydepunkt var Braindead, alt har vært dritt senere.
  • 0
Siterer Mexis:
Alt av Ringenes Herre og resten av det universet er helt vanvittig overvurdert.


Nå har du virkelig klart å skape potensielle kontroverser, Mexis!
  • 0
Siterer SirThomas:
Nå har du virkelig klart å skape potensielle kontroverser, Mexis!

Det var noen som sa de ønsket aktivitetsøkning. Dette kan potensielt fungere veldig godt.
  • 0
Siterer Mexis:
Alt av Ringenes Herre og resten av det universet er helt vanvittig overvurdert. Peter Jacksons høydepunkt var Braindead, alt har vært dritt senere.


....Denne kommentaren velger jeg å overse...

"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
....Denne kommentaren velger jeg å overse...

Vel, LotR-filmene/bøkene/alt er bare migeri fra ende til annen. Dårlige karakterer, svak casting, svært lite kreativ historie, aldri spennende. Hvordan kan du overse dette?
  • 0
Siterer Mexis:
Vel, LotR-filmene/bøkene/alt er bare migeri fra ende til annen. Dårlige karakterer, svak casting, svært lite kreativ historie, aldri spennende. Hvordan kan du overse dette?


Syns ikke egentlig det der er noe argument, så mye som det er en påstand. Jeg kan påstå at Pulp Fiction er irriterende, harry og dårlig skrevet, det gjør det ikke sant (eller verdig å diskutere) for den grunn. Kommentaren din legger ikke opp til diskusjon, så mye som det legger opp til svaret "Nei.", så vet ikke helt hva du prøver å oppnå.

Å kalle Ringenes Herre for lite kreativ og med dårlig karakterer er bare absurd. Det er en fantasy epic uten sidestykke, og karakterene er både originale og varierte. Skal vi se bort i fra hvordan enkelte karakterer blir fremvist i filmform *host* Gimli *host*, så syns jeg både castingen og karakterene generelt er langt i fra svak. Og angående hvorvidt filmen/bøkene er spennende må jeg bare få si at jeg er VELDIG uenig.

Selv syns jeg Battle Royale er passe overvurdert. Den ble hypet opp som faen etter at The Hunger Games kom ut, som en mer realistisk og brutal tolkning av konseptet, men alt jeg så var en stygg, overjapansk (alle reagerer med å skrike av full hals, og ingen ting gir mening) og svært lite underholdende film som virket til å være laget kun fordi at filmskaperne ville ha en unnskyldning for å lage brutale drapsscener med ungdommer. Foretrekker faktisk den mer sterile Hunger Games over det.
Kept you waiting, huh?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!