Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Musikkchat


Siterer Ole-Christian:
Har nå hørt de tre første låtene av Random Access Memories, og jeg er ikke spesielt imponert så langt. Forventet mer. Håper resten er bedre.


Give Life Back to Music og Giorgio by Moroder digget jeg, The Game of Love var imo, verste sangen på albumet. Favoritten foreløpig er Instant Crush med Julian Casablancas.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Herregud. Giorgio by Moroder gir meg frysninger. Når han fyren snakker. Vet ikke hvorfor men får bare megagåsehud.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Har nå hørt de tre første låtene av Random Access Memories, og jeg er ikke spesielt imponert så langt. Forventet mer. Håper resten er bedre.


Syns albumet er flott jeg! Liker ikke game of love og egentlig ikke get lucky heller. Gikk veldig fort lei den. Men ellers liker jeg albumet
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Syns albumet er flott jeg! Liker ikke game of love og egentlig ikke get lucky heller. Gikk veldig fort lei den. Men ellers liker jeg albumet


Det ble bedre mot slutten, men fortsatt ikke spesielt imponerende. De fleste sangene er veldig forglemmelige og rett og slett ganske kjedelige. Kjenner også igjen en del melodier fra tidligere låter. Synd at de ikke klarer å lage noe nytt som fenger på samme nivå som tidligere.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Det ble bedre mot slutten, men fortsatt ikke spesielt imponerende. De fleste sangene er veldig forglemmelige og rett og slett ganske kjedelige. Kjenner også igjen en del melodier fra tidligere låter. Synd at de ikke klarer å lage noe nytt som fenger på samme nivå som tidligere.


Hva sammenlikner du med? Discovery albumet?

Lagt til 2013-05-22 12:00:
Selv liker jeg flere låter på RAM enn på Discovery, men de låtene jeg liker på Discovery liker jeg kanskje litt bedre. Så for meg er det ikke enten eller. Syns albumet er ganske forskjellig.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Æh, Discovery er virkelig det beste Daft Punk albumet, imo, men RAM er et fantastisk album for det. Hadde vært skuffet om de bare lagde en til Discovery, men skjønner ikke hvordan du kan si det ikke er fengende O-C. Du er rar. Give Life Back to Music og Lose Yourself to Dance er definisjonen av fengende.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Hva syntes egentlig folk om Liturgy? Høres ut som de vil prøve å gjenoppfinne black metal.
https://www.youtube.com/watch?v=UJ6LguUL-e8
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Har ikke hørt noe på dem. Er ikke så kjent i black metall. Burde men kommer aldri i gang liksom. Men når jeg hører gjennoppfinne black metal. Tenker du da på typisk norsk BM eller andre ting? Er helt noob.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Noen som har hørt på det nye albumet til Alice In Chains? Er så glad for at de fortsatt lager så bra musikk etter comebacket. Albumet er helt rått.

Ser også veldig fram til det nye fra QOTSA, selv om det har fått litt "meh" av kritikerne. Jeg derimot syntes det lover godt etter jeg hørte denne:

http://www.youtube.com/watch?v=C9OfBcjyxKY
  • 0
Siterer Tyranus:
Hva syntes egentlig folk om Liturgy? Høres ut som de vil prøve å gjenoppfinne black metal.
https://www.youtube.com/watch?v=UJ6LguUL-e8


Jeg er storfan av musikken deres, men Hunter Hunt-Hendrix kan godt roe ned holdningene sine littegrann.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Camiija:
QOTSA


Hørte streamen på iTunes, ble ikke så altfor imponert, dessverre. Songs for the Deaf er et favorittalbum, og det jeg mener er bandet beste. Føler ikke at det nye hadde hitsene til de forrige.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer gnyg:
Har ikke hørt noe på dem. Er ikke så kjent i black metall. Burde men kommer aldri i gang liksom. Men når jeg hører gjennoppfinne black metal. Tenker du da på typisk norsk BM eller andre ting? Er helt noob.


De klassifiserer seg selv "transcendental black metal", så de vil gjøre det mer spirituelt på et individuelt nivå or somthin, som meditasjon eller noe. De vil egentlig spille positiv og optimistisk svartmetall istedenfor ond og sinna som svartmetal ofte er.

Er ihvertfall sånn jeg forsto det.

Siterer Camiija:
Noen som har hørt på det nye albumet til Alice In Chains? Er så glad for at de fortsatt lager så bra musikk etter comebacket. Albumet er helt rått.


Har kun hørt igjennom det en gang så langt, men førsteinntrykket var knallbra.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Trist at resten av ...And Justice For All ikke står i stil til introen, som jeg digger.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer The Cookiemonster:
Trist at resten av ...And Justice For All ikke står i stil til introen, som jeg digger.


Metallica er oppskrytt. Burzum er det nye store.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Metallica er oppskrytt.


Så den Black Album konserten de hadde på Valle Hovin i Oslo i fjor. Eneste bra albumet de har, og konserten var ganske fet.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Hva synes dere har vært best av sanger og album hittil i år? Tok meg litt tid til å velge de tre beste albumene og de fem beste sangene fra 2013 hittil, and the list goes like thizzz.....

Album:

01. Kanye West - Yeezus
02. Justin Timberlake - The 20/20 Experience
03. Airbourne - Black Dog Barking

Sanger:

01. Holy Grail (feat. Justin Timberlake (Jay-Z, Magna Carta... Holy Grail)
02. Black Skinhead (Kanye West - Yeezus)
03. That Girl (Justin Timberlake - The 20/20 Experience)
04. Get Lucky (Daft Punk - Random Access Memories)
05. The Real Thing (Phoenix, Bankrupt!)

Hvordan ville deres lister sett ut?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Tyranus:
De klassifiserer seg selv "transcendental black metal", så de vil gjøre det mer spirituelt på et individuelt nivå or somthin, som meditasjon eller noe. De vil egentlig spille positiv og optimistisk svartmetall istedenfor ond og sinna som svartmetal ofte er.


Da burde jeg sjekke det ut egentlig. Hører en del på Alcest, som ikke er ren svart metall, men har veldig fokus på å reise til alvelandet. Er i hvertfall det franskmannen vil få til. Er deilig og avslappet. Bruker det til å lese til.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Nope. Liturgy er langt vekk fra Alcest. Hører du på Alcest, bør du sjekke ut Les Discrets, Agape-albumet til Lantlôs, Heretoir, Agalloch, Falloch, Arctic Plateau eller lignende.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Predator:
Hva synes dere har vært best av sanger og album hittil i år?


Fyfaen, hører virkelig ikke på nok musikk til å vite de 3 beste. Har mine 3 beste album, men det er virkelig ikke et godt bilde.

Random Access Memories er forøvrig det jeg vurderer som årets beste så langt, men det sier ikke så veldig mye om hvor bra det er, heller om hvor mainstream de fleste albumene jeg hører på er.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Jeg har snart hørt alle innspillingene som finnes på Youtube av Carl Orffs Carmina Burana.

Det er flott musikk.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • KlM
  • KlM
www.youtube.com/watch?v=wf8f_xNBvhY

Uten tvil den beste Daft Punk låta noensinne.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Siterer KlM:
Uten tvil den beste Daft Punk låta noensinne.


Så moro!
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Så den Black Album konserten de hadde på Valle Hovin i Oslo i fjor. Eneste bra albumet de har, og konserten var ganske fet.


Har ikke hørt makan til påstand..
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Har ikke hørt makan til påstand..


Som en fan av helt annen musikk burde du være glad for at jeg i det hele tatt liker ett av albumene.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Har plutselig fått ørene opp for jazz, men siden jeg aldri har hørt noe på det før så lurte jeg på om noen her har noen gode jazzalbum de vil anbefale. Kan godt være forskjellige former for jazz, med og uten vokal og mer eksperimentell jazz.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!