Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Musikkchat


Har fått sansen for Folk og Folk Rock i det siste. Har hørt spesielt mye på Sufjan Stevens og Gillian Welch. Noen som har noen anbefalinger innenfor Folk/Folk-Rock sjangeren?
  • 0
Siterer HopeN:
Har fått sansen for Folk og Folk Rock i det siste. Har hørt spesielt mye på Sufjan Stevens og Gillian Welch. Noen som har noen anbefalinger innenfor Folk/Folk-Rock sjangeren?


Kan anbefale mye bra neofolk:

Rome
Darkwood
Sol Invictus
Dead Can Dance
Swans
Grouper
Death in June
Current 93
Shining

Vet at noen av låtene kan diskuteres hvorvidt de er neofolk eller ikke, og at de ikke er eksakt hva du hinta til, men er verdt å sjekke ut.
  • 0
Siterer HopeN:
Har fått sansen for Folk og Folk Rock i det siste. Har hørt spesielt mye på Sufjan Stevens og Gillian Welch. Noen som har noen anbefalinger innenfor Folk/Folk-Rock sjangeren?


Bergtatt. Er norsk og greier, anbefales virkelig.

Siterer Nero The Elder:
Kan anbefale mye bra neofolk:

Rome
Darkwood
Sol Invictus
Dead Can Dance
Swans
Grouper
Death in June
Current 93
Shining

Vet at noen av låtene kan diskuteres hvorvidt de er neofolk eller ikke, og at de ikke er eksakt hva du hinta til, men er verdt å sjekke ut.


Det nyere fra Empyrium og Havnatt er neofolk jeg personlig liker svært godt.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Noen her som hører på chiptunes og 8-bit tunes?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg har et spørsmål om vinyl. Noen begrepsspørsmål. Driver og titter på vinyl, nærmere bestemt Miles Davis - Kind Of Blue. Dette er den plata jeg alltid setter på når jeg vil høre på gammeljazz. Alt er egentlig som det skal være, hvor vært eneste instrument er spennende og behagelig å høre på. Tenker å kjøpe den..

Hva vil det si om vinylen er i 180g?
Og hva vil RPM si? Fant en annen versjon hvor det da sto 180G 32RPM osv.

Takker på forhånd for svar.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Hva vil det si om vinylen er i 180g?


180g er vekta på vinylen. Noen påstår at jo høyere vekta er, desto bedre er lydkvaliteten (180 gram er så å si standarden for vinyler i dag), men vekta har egentlig mest å si for hva som føles best for en DJ.

Rpm står for revolutions per minute, altså omdreininger i minuttet. De fleste 12 tommere kjører på 33 rpm, 7 tommere på 45 rpm. 45 rpm gir bedre lydkvalitet, men tar større lagringsplass. For 33 rpm er det omvendt, og det tillater for flere låter på samme side.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer The Heretic:
180g er vekta på vinylen. Noen påstår at jo høyere vekta er, desto bedre er lydkvaliteten (180 gram er så å si standarden for vinyler i dag), men vekta har egentlig mest å si for hva som føles best for en DJ.

Rpm står for revolutions per minute, altså omdreininger i minuttet. De fleste 12 tommere kjører på 33 rpm, 7 tommere på 45 rpm. 45 rpm gir bedre lydkvalitet, men tar større lagringsplass. For 33 rpm er det omvendt, og det tillater for flere låter på samme side.


Takk for et godt svar. Med andre ord så er det ikke like viktig for en som bare skal høre på plata hjemme i egen stue. Kind of blue er fra 1959 omtrent, så om lydkvaliteten er litt dårlig så skal det ikke ha noe å si, produksjonen var jo tross alt ikke den aller beste da. Riktignok, så er det snakk om en remastered utgave.

Tok en titt etter noe av Ryo Fukui. Og det må jeg si, fryktelig sjeldent dette skulle være da. Den jeg fant på ebay har en pris på 4000kr.. Aint gonna happen.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
åhh Daft Punk sin Get Lucky er snart ute!
Living so the last night feels like a past life
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Noen her som hører på Ghost? De går også ved navnet Ghost BC i USA pga noe jeg ikke kjenner til. Bandet lovpriser satan, og er fra Sverige. Musikalsk er de i gaten til Blue Öyster Cult, ikke så voldsomt tunge. Det morsomste og kule med de er jo at for nå så er de anonyme. Vokalisten går under navnet Papa Emeritus 2, resten av bandet går under navnet the nameless ghouls. http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/loudwire.com/files/2013/0
2/Ghost-B.C.1.jpg


Jeg digger dette bandet, jeg liker BÖC, jeg liker at de er satanister, og jeg liker anonymiteten og paven. At dagbladet mener at de kan være den neste trendskifteren i populærmusikk klarer jeg dog ikke å forstå.

Opus Eponymous-skiva i sin helhet: https://www.youtube.com/watch?v=VjWk3JhA5uw
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Var borti dem for noen år tilbake, men fant de aldri så spennende at jeg fortsatte å høre på dem. Men de har jo fått en del fans, så det må jo være noe som tiltrekker ved dem.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Er stor fan av Ghost, hørte bittelitt på dem når Opus først kom, men i et det siste året har jeg begynt å like dem enormt mye. Infestissumam er for øyeblikket et av årets favorittalbum hittil.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Christopher Bowes har akkurat annonsert at de har begynt å lage det neste Alestorm albumet
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Liker Lemon Tree fra Fool's Garden utrolig godt.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Music og Gameiac:
Christopher Bowes har akkurat annonsert at de har begynt å lage det neste Alestorm albumet


Digger det.

Siterer Tyranus:
Er stor fan av Ghost, hørte bittelitt på dem når Opus først kom, men i et det siste året har jeg begynt å like dem enormt mye. Infestissumam er for øyeblikket et av årets favorittalbum hittil.


Hørte albumet for første gang i sted, så langt liker jeg ghuleh/zombie queen best. Men en gang er langt i fra nok. ;)
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=jqUSkJBx50Q

Dette er så sweet musikk at jeg føler for å reise meg opp å funke under hele sangen. Tror jeg gjør det også.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
http://www.youtube.com/watch?v=jqUSkJBx50Q

Dette er så sweet musikk at jeg føler for å reise meg opp å funke under hele sangen. Tror jeg gjør det også.


Den var virkelig ikke dårlig. Og jeg liker ikke Daft Punk generelt.
  • 0
Siterer fantomena:
Den var virkelig ikke dårlig. Og jeg liker ikke Daft Punk generelt.


Har ikke et spesielt forhold til Daft Punk jeg heller, men det der var fantastisk.

Streamer Phoenix sitt nye album, "Bankrupt!" nå. Det er konge.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Hørte på Year Zero av Ghost i stad, må si jeg ble positivt overraska
Første gang jeg hørte de for et par år siden likte jeg de ikke, men gjorde det nå, så kommer til å høre mer på de
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!