Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Musikkchat


Siterer Ole-Christian Johansen:
Generelle jazz-anbefalinger foraktes altså ikke.


http://www.youtube.com/watch?v=0GSz1i_aWlQ
http://www.youtube.com/watch?v=vclnZVONHI4

DU ER VELKOMMEN.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Citerer xXAkresSXx94:Ikkje for å være uhøflig men... Hahahaha! Har hørt bedre

Men liker du elektronisk musikk da?


Joda, det gjør eg DeadMau5, Dj Tiesto osv. Mange fleire... Gidder ikkje å nevne alle
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Hvorfor har jeg overfladisk musikksmak?


http://obscurometer.com/user/Martin_89/period/0

Mjehehe. Har ikke noe metal å gjøre.
Mitt nyeste funn er dette:
http://myspecialagentt.bandcamp.com/track/burn
Kjøpte albumet umiddelbart.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Eg har sansen for Two Steps From Hell, Hans Zimmer, 009 Sound System og Approaching Nirvana! Og mange fleire. Men disse hører eg mest på når eg spiller spill
  • 0
Siterer The Heretic:
DU ER VELKOMMEN.


Du er så snill du, Heretic.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Martin Andresen:Hvorfor har jeg overfladisk musikksmak?

http://obscurometer.com/user/Martin_89/period/0

Mjehehe. Har ikke noe metal å gjøre.


Den blir ganske rar, og lite presis siden den kun tar med de femti mest spilte artistene/bandene? Og den forandrer seg ikke selv om jeg tar kun for de siste tre månedene? Da bør den være mye høyere enn 15,8 % i hvert fall.
Chill hard, man!
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Og den forandrer seg ikke selv om jeg tar kun for de siste tre månedene?


Den prosentvise overallen forandrer seg ikke, men hvis du leser under, så ser du at det forandrer seg:

Martin_89's overall favorite bands and artists
are 38.6% obscure on average.

Martin_89's favorite bands and artists over the last 3 months are 63.1% obscure on average.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Derja, da begynner det å ligne noe!
Chill hard, man!
  • 0
Siterer Zook:
Apropos Daft Punk: Tror denne er ny eller sjelden eller noe. Høres ut som en forlengelse av den lille smakebiten på nettsiden deres.

https://soundcloud.com/chandlerbondurant/daft-punk-get-lucky-5-
minute

Diggbart.


Hørtes ut som en forlenget versjon av smakebiten ja.
  • 0
Er nok bare noen som har lekt seg litt med smakebiten. Lagt til en ekstra beat osv.
Chill hard, man!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer fanzypanzy:
Hører en del på en kar som heter Ryo Fukui. Snublet over han mens jeg lette etter noe helt annet. Veldig rett frem, lett tilgjengelig Jazz, i mine ører ihvertfall.


Må høre mer på ham. Liker det jeg hører.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Er nok bare noen som har lekt seg litt med smakebiten. Lagt til en ekstra beat osv.


Mest sannsynlig. Så vi må nok bare vente til albumet er ute.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer The Heretic:
John Coltrane og Charles Mingus er vel de to største ved siden av Miles Davis. Hvis du vil ha noe mer swing-aktig, kan jeg anbefale Count Basie, Ben Webster og Duke Ellington. Men jeg hører ikke så mye på gammel jazz, eller eldre musikk generelt i grunn. Hører mest på acid jazz, blackjazz, darkjazz, free jazz, jazz-rock og modern jazz.


Takk for tips. Har lagt de til i blues+jazz-lista så jeg får sjekket ut de. Har ikke lang fartstid med jazz, men liker gammel jazz. Det er så avslappende å høre på for å si det sånn. Kommer nok kanskje til å sjekke moderne jazzformer senere.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Hvis noen liker primitiv og lett tilgjengelig metal, hør Killswitch Engages nye album, ganske kult faktisk selv om jeg likte den forrige vokalisten bedre.

Noen som gleder seg til noen spesielle album i år?

Kjenner jeg gleder meg til Black Sabbaths nye, har et visst håp om at den blir bra
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Noen som gleder seg til noen spesielle album i år?


Som den Eminem fanen jeg er, så ser jeg frem til det nye albumet hans som kommer i år. Uten om det, så har jeg ingen som jeg ser frem til.
  • 0
Siterer Cherno:
Noen som gleder seg til noen spesielle album i år?


Nye plata til Amorphis. Har store forventninger til den.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Hvor mange cd-er har dere da folkens?
Jeg har akkurat telt mine og kom fram til 150

Siterer Cherno:
Hvis noen liker primitiv og lett tilgjengelig metal, hør Killswitch Engages nye album, ganske kult faktisk selv om jeg likte den forrige vokalisten bedre.

Noen som gleder seg til noen spesielle album i år?

Kjenner jeg gleder meg til Black Sabbaths nye, har et visst håp om at den blir bra


Det nye albumet til Icon For Hire er blant de jeg gleder meg til i år Mener bestemt å huske at Within Temptation skal komme ut med et nytt i år, Amon Amarth skal komme ut med en ny cd enten i år eller neste år Husker ikke alle jeg ser fram til
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Siterer Music og Gameiac:
Hvor mange cd-er har dere da folkens?


Huff. Jeg har ikke mange CDer. For øyeblikket har jeg vel en 9-10 CDer på rommet Men på loftet har jeg og fattern en kasse fylt med CDer og der er det nok nærmere 100 stykker som plukkes ned med jevne mellomrom. Ellers går det meste digitalt for min del.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Å kjøre til Iron Maiden en sen kveld, det er lite som slår det. Eneste albumet jeg ser fram til er vel Amon Amarth sin nye, selv om jeg ikke er verdens største fan.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Music og Gameiac:
Hvor mange cd-er har dere da folkens?
Jeg har akkurat telt mine og kom fram til 150


Begynte ikke å kjøpe CDer før i fjor sommer, og nå er jeg oppe i rundt 60 (sitter og venter på at 5 til skal dumpe ned postkassa hvert øyeblikk).

Siterer Cherno:
Noen som gleder seg til noen spesielle album i år?


Black Sabbath og Summoning er det jeg ser mest frem til.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Har en liste på Spotify fult med all verdens musikk.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Noen som kan anbefale noe behagelig kassegitar musikk? Eneste kravet er at det behagelig å høre på, og ikke nødvendigvis for vanskelig å lære seg, men må gjerne være utfordrende..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Noen som kan anbefale noe behagelig kassegitar musikk?


Steve Earle - Feel Alright
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!