Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Musikkchat


  • gnyg
  • gnyg
Siterer fanzypanzy:
Miles Davis - Kind of blue. Klassiker, 50th anniversary/legacy edition (2-disker, utgitt 2009), har best lyd.


Eneste jazzplata jeg kan si at jeg hører jevnlig på. Utrolig avslappende musikk og kan anbefales til alle.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Hører på:


Sublime - Bad fish


Liker mange av sangene til Sublime. Noen andre som hører på dem?
mah boi
  • 0
Må innrømme at jeg har en svakhet for De Lillos. Elsker det bandet.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Jeg har hørt mye på Dire Straits og Porcupine Tree i det siste. Brothers in arms platen er fantastisk.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Det er ikke så ille å ta frem gitaren for første gang på lenge og fortsatte fikse sanger en kunne før rimelig greit. Trikset, og det vanskelige er å øve jevnt og trutt hele veien.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer KingCrimson:
Jeg har hørt mye på Dire Straits og Porcupine Tree i det siste. Brothers in arms platen er fantastisk.

Porcupine tree er det lenge siden jeg har hørt på de er fantastiske. Awe for Steven Wilson har laget og vert med på så mye bra. Skal lete opp gamle plater nå
You got me on milk and alcohol
  • 0
Steven Wilson overrasker meg stadig med sine gjesteopptredener, syntes han er et geni uten like.
  • 0
Daft Punk - Beyond
Daft Punk - Give Life Back to Music

Morsomt hvordan musikksmaken min plutselig forbedret seg.
"Amazing chest ahead!" - Orange Guidance Soapstone
  • 0
Siterer Sansidar:
Morsomt hvordan musikksmaken min plutselig forbedret seg.


Forbedret seg fra hva da?
  • 0
Siterer SirThomas:
Forbedret seg fra hva da?

Alt som ikke er Daft Punk eller lignende.
"Amazing chest ahead!" - Orange Guidance Soapstone
  • 0
Noen som har hørt den nyeste fra Porter Robinson, Worlds? For alle som er interessert i elektronika er det vel verdt å sjekke ut.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
For alle interesserte i rap - hør Joey Bada$$' ferske singel fra hans første studioalbum. Big Dusty sementerer han som en latterlig god rapper, og produksjonen av Kirk Knight er særdeles bra as well.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Etter å ha sett noen skikkelig dårlige musikkvideoer på YouTube nå nettopp har jeg besluttet å begynne på min Årets Musikk 2014 liste allerede nå. Fremdeles lenge igjen av året, men har bestemt meg for ganske mye når det kommer til årets beste album, sanger og musikkvideoer.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
sanger


01. Dan Croll - Home
02. Sondre Lerche - Bad Law
03. Ryn Weaver - Promises
04. Cherub - Doses & Mimosas
05. Joey Bada$$ - Big Dusty

So far, at least.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg hører for øyeblikket på Opeths nyeste album, Pale Communication. Inspirert av 70 tallets progressive rock. Kan virkelig anbefales!
  • 0
I går hadde verdens beste metal-album bursdag. Gratulerer med dagen, Rust in Peace.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Thorn:
I går hadde verdens beste metal-album bursdag. Gratulerer med dagen, Rust in Peace.


Det beste metal-albumet i verden hadde bursdag den 24. mars. Gratulerer med dagen som var, Crack the Skye.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Det beste metal-albumet i verden hadde bursdag den 24. mars. Gratulerer med dagen som var, Crack the Skye.


Nein, nein, nein.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Thorn:
Det beste metal-albumet i verden hadde bursdag den 24. mars.


Nei, Panopticon kom ut 19. oktober, ikke 24. mars.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Rotet frem en Pioneer platespiller fra 83, i kjelleren til min far. Fungerer fremdeles utmerket, og gjør seg bra sammen med resten av anlegget, hvor alle delene er eldre enn meg.
Hadde en langt nyere platespiller for noen år tilbake, men den sluttet å fungere på under et år.

Har vel egentlig blitt vandt til Spotify og lignende, men det er noe eget ved vinylplater.
Spesielt hvis en får tak i musikken som spilles i f.eks. Fallout og Bioshock.
  • 0
Mine fem favoritter innen album fra musikkåret 2014:

05. NEEDTOBREATHE - Rivers in the Wasteland
04. Svømmebasseng - Fløte
03. Taylor Swift - 1989
02. Sondre Lerche - Please

01. Dan Croll - Sweet Disarray

Taylor Swift og to norske artister/band på lista, hva faen. Hadde jeg aldri trodd da året startet.

Tanker om disse fem, og deres egne favoritter fra dette året?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Tanker om disse fem, og deres egne favoritter fra dette året?


Jeg utformer min egen liste i RYM for tiden, men det tar sin tid å fylle inn ca. 200 albumer. Jeg synes det er rart at ikke flere her inne tar i bruk RYM, det er musikkens svar på IMDb. Da mener jeg ikke i forhold til å lage lister, men generelt sett. Det er et fint verktøy for å både dele og finne meninger om et album eller en artist, og siden har topplister over beste albumene.

Forøvrig ikke spesielt enig i listen din. Ingen av av de albumene kommer til å havne på min liste.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Predator:
Tanker om disse fem, og deres egne favoritter fra dette året?


Har ikke hørt på noe av det. Vel, Swift går på radio hele tiden så jeg har selvfølgelig hørt de obligatoriske sangene fra hennes nye album, men det faller liksom ikke helt i smak hos meg. Men hun synger ihvertfall bra, selv om jeg syns temaene hun synger om enten er oppbrukt eller uinspirerte.

Hvilke store album kom ut i år egentlig? Jeg har for det meste hørt på musikk fra tidligere år og mye Dream Theater og Porcupine Tree den siste tiden, men det nyeste der er vel fra 2013.

Jo, det er jo det nye Pink Floyd albumet og AC/DC albumet. Jeg er stor fan av Pink Floyd og det nyeste albumet var fint, men ikke minneverdig. Det nye AC/DC albumet var ganske bra, men veldig kort. Ehhhm... Tror 2013 var et mye bedre musikk år for meg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
På tide å få litt liv i den her ve.

Jeg endte under mystiske omstendigheter (les: jeg skulle finne ut om det var verdt å lure til meg Skyfall på Spotify, og du vet jo med Youtube) opp med å se en topp ti-video med Bond-themene, som hevdet at Die Another Day av Madonna var den 8. beste Bond-themen.

Særdeles provosert over at den jeg husket som den klart verste var å finne på lista, så hørte jeg like så godt gjennom en drøss av de (og la til enkelte på Spotify), og var fortsatt enig med meg selv om at Die Another Day er den klart verste.

Såe, hva tenker dere? Hvilken anser dere som den beste og den verste?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Hvilken anser dere som den beste og den verste?


Kan ikke skryte på meg å være noen ekstrem Bond fan, så det er ikke alle filmene jeg har et like godt forhold til. Det blir vel kanskje GoldenEye eller The World Is Not Enough blant de beste.

Er forsåvidt enig i Die Another Day er helt forferdelig. Filmen er vel ikke all verden den heller, etter hva jeg kan huske.

Men når vi først er inne på James Bond, så kan jeg jo nevne at jeg liker denne introen ganske godt også
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!