Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Disney Star Wars


Her kan vi følge utviklingen Disney følger med Star Wars serien fremover, og diskutere forventningene til at Disney tar over Star Wars og Lucasfilm ltd.

George Lucas fikk 4 milliarder dollar for salget av Lucasfilm og ifølge Hufflington Post skal han gi bort hele summen til veldedighet. I hovedsak vil pengene gå til utdanning. Det er en ganske ekstrem sum å bare bestemme seg for å gi fra seg uten videre.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Kanskje Battlefront 3 endelig blir laget nå?
Er spent på å se neste Star Wars filmen, for jeg syntes at Marvel sine filmer ble utrolig bra etter at de ble kjøpt opp av Disney.

Har en liten følelse at vi får se flere animert SW filmer også, men det har jeg ikke noe i mot siden jeg likte Star Wars: The Clone Wars
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
  • Los
  • Los
Her er min ønskeliste for Star Wars fremtiden:

-En skikkelig avslutting på Clone Wars. Jeg vil ikke at den serien skal vare så lenge at man blir lei..
-En skikkelig ny Star Wars film, skrevet av George Lucas + en ny person og regisert av en ny person. (lov å nevne Joss Whedon?)
-En videre utvikling og en snarlig annonsering av Star Wars Underworld tv-serien, som en serie for voksne. (Snarlig annonsering kan være at de sier den kommer etter Episde VII i 2015, serien trener ikke komme med en gang så lenge de forteller oss at den kommer og ca når)
- En anonsering av at de orginale, uendrede Star Wars fimene vil bli gitt ut i restaurert HD.
Det hadde vært genialt! Men tiden vil vise !
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg håper mer på nye filmer snarlig enn noe mer animert jeg ikke kommer til å se på. Også håper jeg at de kan få til noe bra med spillserien.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Los
  • Los
Filmen er jo annonsert, så det er ikke noe problem. Derfor vil jeg heller at de sier at de fortsatt planlegger tv-serien Underworld (ikke animasjon) og at de planlegger å avslutte Clone Wars om et par sesonger på en skikkelig måte
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg har ikke sett helle Clone Wars serien sammenhengende, men jeg syntes de kunne ha brukt tid på å gjøre som at det fakrtisk ser bra ut, serien ser stygg ut det er ingen pene visuelle detaljer i serien. SÅ jeg håper på at de gir dem ut på nytt i CGI kvalitet. Og jeg håper de fokuserer på noe mer voksent ala det Los nevnte Star Wars Underworld.
Jeg håper bare at Disney ikke melker Star Wars og gjør det til et show for barn, men det kan man jo ikke stole på siden Disney er kjent for å melke mye av det de lager og da spesielt Cars...
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Noe av det verste jeg kan se for meg er om filmene blir "Disneyfisert"; dummet ned og gjort mer barnslige. Med mer karikerte karakterer og dialoger som er forsøker å være morsomme unødig.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Los:
(lov å nevne Joss Whedon?)

Ikke om den neste filmen faktisk skal komme i 2015. Joss Whedon er opptatt med The Avengers 2 et par år fremover.

Selv så har jeg troa på at Disney er i stand til å ta bedre vare på merkevaren enn det Lucasarts selv har gjort de siste årene. De har tross alt tatt gått vare på Marvel. Det er også verdt å tenke på at kun en av de originale filmene er regissert av Lucas selv, og det er tross alt den dårligste av de tre. Lucas er ingen flink regissør. Karakterene hans er flate og kjedelige. Det han derimot kan er å lage gode univers. Han er mye flinkere til å tenke i det større bilde. Derfor tror jeg at det er greit at han "bare" får en rolle som kreativ konsulent.

Star Wars har langt i fra død. Det har fått nytt liv.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg synes at det aller mest interessante med hele nyheten er at han gir bort alle pengene. Det er snakk om 4 milliarder dollar. Det er mer penger enn jeg kan forestille meg, og han skal bare gi det bort. Han kunne puttet det i mynter i lastebiler og kjørt bort én og én hver dag og han ville ikke ha gitt bort alle før i Januar 2043.
Det er en helt syk sum å gi bort, selv for en filantrop.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Understreker faktisk det Lucas selv har sagt hele veien. Han har aldri gjort det for pengene, men for å skape noe. Vil det være et univers, en historie, en saga.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Likevel. Det er 4 milliarder dollar. Han må ha noen slektninger som er blitt skallet i November.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Strategist:
Likevel. Det er 4 milliarder dollar. Han må ha noen slektninger som er blitt skallet i November.


Han hadde over 7 milliarder dollar fra før, da. Trenger i grunn ikke en krone mer.
You're sleeping over, right?
  • 0
Hvor bra det blir kommer helt an på hvilke målgruppe Disney tror det ligger mest penger i, når de skal selge merkenavnet Star Wars. Selv om "hva som er bra" jo kommer an på øyet som ser.

Mest sannsynlig faller de vel på aldergruppen 7-15år, som jo strengt tatt alltid har vært målgruppen for star wars universet. Voksne som liker star wars er jo bare barn som aldri vokste fra serien (uansett hvor mye de hater de nye filmene). Samtidig er jo denne sistnevnte gruppen såpass stor, at det kanskje ligger er marked også for barskere,mørkere temaer.

Skulle jeg vedde ville jeg tro at Disney satser på familieaction, noe ala Pirates og the caribbean og de seneste Marvel filmene. Det kan bli sånn passe kult, eller helt elendig.
This is great banter, it really is.
  • 0
Anngående regissør:

Joss Whedon er et usannsynlig valg som regissør, med tanke på at han for øyeblikket er "Gud" for Marvel. Dvs konsulent for pretty much alt som skjer der, og produserer og regisserer den TV-serien + Avengers 2 som kommer.

Er likevel en viss logikk i at det kan være han som regisserer filmen, med tanke på at det er Disney som eier Marvel-filmene, og kanskje vil føre hans talent på begge prosjektene. Virker likevel mer logisk at de vil ha ham 100% fokusert på Marvel.

Etter det jeg har sett av ham ligger likevel hans spesialitet i å skildre grupper med mennesker som jobber sammen/mot hverandre (Buffy, Firefly), og jeg tror dette var grunnen til at han ble valgt for Avengers. Ser ikke noe felt hvor han kunne brukt disse ferdighetene i Star Wars, selv om han helt sikkert hadde gjort en veldig god jobb.

Så langt som regissører går kunne jeg veldig godt tenkt meg Steven Spielberg i regi. Det er en mulighet, ettersom at han har arbeidet med George Lucas flere ganger (ikke at det har noe å si, egentlig), og at han er en utrolig fleksibel filmskaper; de fleste "skikkelige" regissører har somregel en distinkt stil som gjør filmene deres gjenkjennelige (og bra), men det er nettopp slik jeg ikke føler den kommende triologien burde være. De burde være "åpne" i samme stil som de forrige filmene, og jeg tror Steven Spielberg hadde klart dette veldig bra. Hjelper jo at han er en utrolig flink filmskaper, til tross for hva visse filmsnobber vil påstå.

Anngående filmene i seg selv:

Disney kommer nok til å gjøre alt de kan for å få dette til å bli bra (suksessfullt, anyway), og det kan UMULIG bli verre enn episode 1-3 (kan det??). Tipper filmene kommer til å bli vellagede og i dette tilfellet faktisk LOGISKE, men ikke dype eller intellektuelt tilfredsstillende på noe som helst nivå.

Som fanzypanzy sier blir det nok solid popcorn som er akkurat bra nok til at ingen klager, underholder familien, men samtidig ikke har noe form for betydning for seerne. Min eneste skikkelig frykt er at filmene drukner i fan-service (tenk return of Boba Fett & lignende).
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Cladeus:
Etter det jeg har sett av ham ligger likevel hans spesialitet i å skildre grupper med mennesker som jobber sammen/mot hverandre (Buffy, Firefly), og jeg tror dette var grunnen til at han ble valgt for Avengers. Ser ikke noe felt hvor han kunne brukt disse ferdighetene i Star Wars, selv om han helt sikkert hadde gjort en veldig god jobb.


Ser ikke du noe felt? Har du sett Star Wars 4-6? Luke, Leia, Han, Chewie, Lando, Kenobi osv. Det har vært snakk om(rykter) at Luke, Leia og gjengen skal være med i de neste 3 filmene og ha viktige roller. Og hvem bedre til å sette sammen den fantastiske dynamiken som var i 4,5 og 6? Eller lage en ny gruppe å heie på

Men jeg er enig, det er lite sansynlig at det blir Whedon. Men når man drømmer så drømmer man

Jeg har heller ikke noe stort problem med nye filmer, selv om de bare blir gode pop-corn filmer, så lenge de er spennende, gøy og godt skrevet, og at der ER Star Wars.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Cladeus:
men ikke dype eller intellektuelt tilfredsstillende på noe som helst nivå.

Var de originale filmene dype eller intellektuelt tilfredsstillende på noe som helst nivå?
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Var de originale filmene dype eller intellektuelt tilfredsstillende på noe som helst nivå?
Helt klart ikke. Men de hadde en atmosfære som jeg håper Disney klarer å gjenskape noenlunde.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Kronoz:
Var de originale filmene dype eller intellektuelt tilfredsstillende på noe som helst nivå?

Nei, forsåvidt ikke, men jeg får en liten orgasme inni meg av hvor ufattelig 10/10 perfekt all dialogen i episode 5 er. Hele den filmen bare oser av perfeksjon og kjærlighet for detaljer på alle punkter. Syntes episode 4 er (dessverre) litt utdatert, og de fleste her er vel enige om at episode 6 ikke er fullt så bra som de to forrige, men episode 5 syntes jeg forblir bare helt overkill bra film på alle punkter, og den våger å gi oss to timer uten noen som helst start eller konklusjon forutenom en lang kjede med super-bummers. Ballsy!

Siterer Los:
Ser ikke du noe felt? Har du sett Star Wars 4-6? Luke, Leia, Han, Chewie, Lando, Kenobi osv. Det har vært snakk om(rykter) at Luke, Leia og gjengen skal være med i de neste 3 filmene og ha viktige roller. Og hvem bedre til å sette sammen den fantastiske dynamiken som var i 4,5 og 6? Eller lage en ny gruppe å heie på

Jo, er forsåvidt enig i det, men føler ikke at dette er det som definerer Star Wars-filmene, egentlig. Hele det aspektet er jo en definitivt god del av det, og mislykkelsen av å gjenskape dette i de nye filmen er en av filmenes aller mest synlige mangler, men føler at filmene streker seg forbi dette og alltid har en åpen mulighet for å ta serien nyere steder.

Ikke at en Joss Whedon-regissert eventyr-style Star Wars-film med en gjeng folk i millennium falcon 2 hadde vært drit. Det hadde vært veldig gøy. Men, som du sier, også veldig usannsynlig.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!