Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Beste Trommis?


Siterer blande:
Lars Ulrich er ikke en god trommis...eller...han er flink til det han gjør; spille mekanisk tungrock, men noen feel og flow...nei!
78


har du hørt the Unforgiven eller one. ikke kom her å si at han ikke har noe feeling
RAP = Retards Attempting Poetry
  • 0
er rrimelig sikker på at Trivium sin Travis Smith er best. Skulle sett han live...
bringitoN <3<3 CS 1.6 <3
  • 0
  • yama
  • yama
Siterer Madeo:
er rrimelig sikker på at Trivium sin Travis Smith er best. Skulle sett han live...


han er jo god han. Folka i trivium er absolutt flinke til og spille sine respektive instrumenter, en av de få nye banda hvor medlemmene faktisk er flinke og klarer lage hard og thrashy musikk samtidig som de spiller bra musikk med sine intrumenter... Men vill ikke si at han er den beste. men absolutt blant de aller beste, hvertfall innen metal sjangeren og den musikkstilen de spiller...

Lagt til 2007-06-28 19:08:
Siterer berkut:
Lars står uansett der. Siden han er tross alt grunnlegger nr2. Men det betyr ikke at selvom han står der så er han med på å lage tekster. På mange sanger står ikke Kirk under "musikk", men han er jo tross alt band medlem, og han er jo gitarist, aka gitar solo finner han opp sjølv.


greia er den... Lars og James er de to som står får hva som er skrevet av musikk for metallica... St. Anger var det første albumet hvor alle satt sammen og skrev. Det er klart at Kirk har stått for noe han også, men i all hovedsak er det James og Lars som står for musikken... Når det gjelder soloer er det jo kirk som spiller det (james har også spillt soloer). men james er uten tvil en veldig dyktig gitarist og klarer og skrive soloer og sånt han også, så det er nok ikke bare Kirk som står for det... Så ikke si at Lars ikke har gjort noe. Når det gjelder Kirk så han han bidratt, men ikke mye... Idagens metallica er det mer sammarbeid og Lars og james låser seg ikke inne og setter det sammen og de andre kommer og spiller det...
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
Yama, tror at du har misforstått meg.

Og grunnen er: "Men det betyr ikke at selvom han står der så er han med på å lage tekster."

Det jeg egentlig mente å si, var at han er med angående teksskrivingen, men i en viss begrenset grad.

James - holder grunnriffen oppe og er vokalist. Derfor er det største parten av sangene lagd av han, siden det er hans "jobb".

Lars - trommis, og fokuserer på trommene. Men han bidrar også i både sanger og tekster. Selfølgelig. Sangen Frantic fra St.Anger ble faktisk dannet rundt "riffen" som lars spiller i begynnelsen og litt senere. Se her:

http://www.youtube.com/watch?v=JoAGML-eed4

Nå kommer folk til å skyte meg, men jeg liker faktisk den sangen.

Var det forklarende angående mine tanker?
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
  • yama
  • yama
^^hehe... ser vell ingen grunn til og skyte deg. Liker du St. Anger er jo det fint for deg det...

Men etter og ha lest siste post er jeg mer enig med deg... Det er uten tvil James som står for hoved arbeidet rundt sangene. Men Lars hadde uten tvil mye og si for utfallet av hva som havna på albumet... det var hvertfall slik det var frem til St. Anger og hele den prosessen som var rundt det albumet. idag er det jo mer åpenhet...

Når det gjelder trommer er det vell kanskje Lars som har mest og si. men James vet jo hva han prater om når det gelder det intstrumentet også. Ikke at han hadde funket som en trommis, uten trening hvertfall. Men han kan spille trommer...
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
Joey Jordison fra SliPknoT
"Say one, more word, I double dare you (bring it on)" -Children of Bodom\m/
  • 0
Siterer Tyranid:
Frost Fra Satyricon Må være noe av det villeste jeg har sett.

http://www.youtube.com/watch?v=4RwnzrsAw7E
<quote author="Tyranid">Frost Fra Satyricon Må være noe av det villeste jeg har sett.

http://www.youtube.com/watch?v=QYMnBaDcU2k&mode=related&s
earch=

Tomas Haake fra Meshuggah spiste Frosties til frokost.
  • 0
James spilte faktisk på broren sin tromme sett når han var ung. Det var slik han "fikk øyne opp" for musikk.

Og nei, jeg liker ikke St.Anger, kun den sangen, selvom mye kunne forbedres på den...
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
Lars skriver ikke så mye tekster da. men han er der for han er en stor del av miksinga av sangene.
RAP = Retards Attempting Poetry
  • 0
Joey Jordison.
  • 0
en trommeslager trenger så visst ikke være rask med føttene for at det skal være bra musikk, så lenge rytmen er der holder det for meg.
Ikke no fan av de som hamrer løs på basstromma som om det ikke skulle vært noen morgendag...
  • 0
Uansett hvor god man er, så finnes det bestandig en som er bedre i trommer
Kick ass
  • 0
Synes faktisk Ian Paice i Deep Purple er ganske god
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Siterer Antidead:
Uansett hvor god man er, så finnes det bestandig en koreaner som er bedre i trommer


fikset*
  • 0
Siterer Antidead:
Uansett hvor god man er, så finnes det bestandig en som er bedre i trommer


Sant... Så lenge du ikke selv er koreaner.
Hade GR! Luxe du skylder meg en diskusjon!
  • 0
Ni norskar ska vara stolt över Hellhammer, en riktigt bra jävla trummis.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Enig
Dere har jo Mikkey D da
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Siterer Antidead:
Uansett hvor god man er, så finnes det bestandig en som er bedre i trommer

Hahahahahahahaha!!!eeehehe.. hoho.. hehe.....



John Bonham var og er og vil bestandig være best.
også kommer Joey Jordison på en fin andreplass
Punk sucks.. Hey who's got beer?
  • 0
Her er nok ett Mike Portnoy klipp:
http://youtube.com/watch?v=dQkF8LUoyVE&mode=related&search
=


Det er fra Dream Theater sangen Honor Thy Father. Intro'n er kick ass den!


Her er en litt morsom trommesolo han gjorde for ikke altfor lenge sida:
http://youtube.com/watch?v=jBnK7fC4yj0&mode=related&search=

Noen som kjenner igjen det fra ett minutt uti?
Det har'n nemlig "rappa" fra noen andre

Hvem har gjort leksa si?
|You're only as sick as your secrets|
  • 0
Han er uten tvil den beste i verden etter min mening.

finner ikke ut hvem han har rappa det fra nei.. fortell...
Is it wrong to be strong? You be the judge!
  • 0
Joey fra murderdolls/Slipknot han slutta paa trommer og tok opp gitar... JEG NEKTER AA GLEMME!
Hade GR! Luxe du skylder meg en diskusjon!
  • 0
Jeg vil gjerne gi cred til Rick Allen - trommern i Def Leppard - han har bare en arm, men han sparker rompe for det.
Ellers så synes jeg Scott Travis i Judas Priest gjør en god jobb. Det er verdt å huske at disse har levd noen år (i mangel av en trommesmiley)
@chubbyviking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!