Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Metallica


De beste albumene til Metallica er Death Magnetic, St Anger og The Black Album. Kirk Hammet er den beste gitaristen etter jimi hendrix
Solberg!!
  • 0
Siterer helldude666:
De beste albumene til Metallica er Death Magnetic, St Anger og The Black Album. Kirk Hammet er den beste gitaristen etter jimi hendrix


St. Anger suger. De beste albumene er Ride The Lightning, Master Of Puppets og ...And Justice For All.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Napalm Scum:
De beste albumene er Ride The Lightning, Master Of Puppets og ...And Justice For All.


Damn right. Syns ikke St. Anger suger, da. Helt greit i mine ører.
You're sleeping over, right?
  • 0
St. Anger er at de største sell out-albumene som finnes, jeg likte dog Death Magnetic ganske godt.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Hva så om albumet er sell out? Så lenge musikken er bra bryr jeg ræva i om albumet er sell out.

Selv liker jeg Ride the Lightning, ReLoad og Master of Puppets best. På fjerde kommer St. Anger, ...And Justice For All på femte, Death Magnetic på sjette, Black Album på suende, Kill 'Em All på åttende og Load på siste.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
...And Justice for All er faen meg best.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Matscoolio:
Hva så om albumet er sell out? Så lenge musikken er bra bryr jeg ræva i om albumet er sell out.

Selv liker jeg Ride the Lightning, ReLoad og Master of Puppets best. På fjerde kommer St. Anger, ...And Justice For All på femte, Death Magnetic på sjette, Black Album på suende, Kill 'Em All på åttende og Load på siste.


De fleste fans bryr seg faktisk hvis et band plutselig bytter stil og lager et makkverk av et album.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Napalm Scum:
De fleste fans bryr seg faktisk hvis et band plutselig bytter stil og lager et makkverk av et album.


Dem om det. Så lenge musikken er bra bryr jeg faen i om det er pop eller rap eller metalcore. Stilen til et band betyr ikke så mye for meg. Musikken er viktigst. Og i dette tilfellet liker jeg St. Anger.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Er flau over å si det, men jeg sovnet når jeg hørte på "...and justice for all"
Ble for "basic" metallica, heavy, tregt og trommene hørtes helt feil ut. Vi har alle våre meninger.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Matscoolio:
Dem om det. Så lenge musikken er bra bryr jeg faen i om det er pop eller rap eller metalcore.


Det er vel å ta litt hardt i? Verdens største metalband kan ikke skifte sjanger helt, det sier seg selv. Men å utforske nye sub-sjangrer og prøve ut en ny sound syns du er greit, mener du? Jeg syns det kan være greit, så lenge bandet fortsatt er gjenkjennelig og det høres bra ut. St. Anger syns jeg er et helt godkjent album. Vokalen kan bli veldig masete, og gitarlyden kunne trengt et oppløft. Ser heller ikke greia med ingen gitarsoloer. Albumet har dog også sine fete partier; Some Kind of Monster syns jeg er albumets beste sang. Kul tromming og bra trøkk i den. Tittelsporet og Sweet Amber er heller ikke så ille.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Det er vel å ta litt hardt i? Verdens største metalband kan ikke skifte sjanger helt, det sier seg selv.


De kan. Ingen som sier de ikke kan? Det er ikke lurt i det hele tatt, men det går ann.

Siterer Zook:
Men å utforske nye sub-sjangrer og prøve ut en ny sound syns du er greit, mener du?


Er vel det, ja. ReLoad og Load har på svært få måter likheter med de fem første albumene, men jeg liker dem for det. Folk har jo såklart prinsipper for hva som er ok og ikke innen musikk.

Det er vel viktig å holde seg til sine respektable sjangere innen musikk?
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
skjer med at ingen her har nevnt den nye dvden som kommer 23 november? den vil dessverre kun bli solgt i butikk i Frankrike, men den kan fåes kjøpt på nett. Konserten er spilt inn i Nimes i Frankrike og er produsert av franskmenn, og alt skal visstnok være på fransk! Filmen har fått navnet "Francais pour une nuit", som betyr "Fransk for en kveld". setlista er som følger:

1. Blackened
2. Creeping Death
3. Fuel
4. Harvester Of Sorrow
5. Fade To Black
6. Broken, Beat & Scarred
7. Cyanide
8. Sad But True
9. One
10. All Nightmare Long
11. The Day That Never Comes
12. Master Of Puppets
13. Dyers Eve
14. Nothing Else Matters
15. Enter Sandman
16. Stone Cold Crazy
17. Motorbreath
18. Seek & Destroy

den observante leser vil fort se at dette er en helt kanon setliste! jeg har selvfølgelig bestilt en kopi, og jeg forventer at dere gjør det samme! den setlista er verdt 200 kroner!

Les mer om dvden og showet her!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Caveman:
skjer med at ingen her har nevnt den nye dvden som kommer 23 november? den vil dessverre kun bli solgt i butikk i Frankrike, men den kan fåes kjøpt på nett.


De har jo den på Platekompaniet:

DVD
DVD - Collector's Edition
Blu-Ray

Vet ikke om jeg skal ha den. Har sett nesten alle de sangene live før (på ordentlig), så jeg føler ikke noe stort behov for å kjøpe den DVD'en. Kanskje kjøper jeg den senere.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Caveman:
og alt skal visstnok være på fransk!


Så de synger på fransk?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Zook:
http://www.youtube.com/watch?v=nrbf4TvuwGE&feature=pla
yer_e
mbedded


*sikle*

MÅ ha denne dvd'n
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Er dere enige i at metallica er litt EMO?
  • 0
Siterer luxxee:
Er dere enige i at metallica er litt EMO?


På hvilken måte?
  • 0
Metallica kommer til Norge igjen! For fjerde år på rad gjester de vårt langstrakte land! 13. April er datoen man skal sette av! denne konserten vill bli holdt på Telenor
Arena, og billettene legges ut på mandag klokken 9, til 650 for sitteplass og 550 for ståplass, i tillegg kommer et gebyr på 35 kroner.

http://metallica.com/index.asp?item=602748
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=580734
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Tviler på at jeg skal dra. De siste to månedene har jeg kjøpt billetter for fire konserter, til en sum av 3000 kroner. To av disse konsertene er i Oslo, midt i hverdagen. Jaja, har sett Metallica to ganger før da, og de kommer jo tydeligvis til Norge hele tiden.
You're sleeping over, right?
  • 0
Metallica er glad i nordmenn! Synd at jeg ikke er glad i dem... xD
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg MÅ på den konserten! Glemmer aldri mitt første møte med dem, i Købehavn i sommerferien
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Jeg MÅ på den konserten!


Samme her

Et mål i livet mitt er å gå på en Metallica-konsert, og å få det oppfylt ville vært alle tiders

Får jeg tak i en billett ville jeg vært langt oppe i skyene
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
har sett Metallica to ganger live selv, men har ikke sett dem etter Death Magnetic, det er hovedgrunnen til at jeg vil dra! i tillegg er jo Metallica et fantastisk live band, som vet å lage liv!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Hvor lenge i forkant publiserer de låtlisten til konserten?
Daylight come and we wanna go home.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!