Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Metallica


Siterer tguls:
Citerer Caveman:spilte Fade to Black på expert+ i stad!
Og klarte det?


jepp! ;)

enig med deg Mats! digger St. Anger! ...og ...AJFA
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Noen som var på konserten i Spektrum og kan fortelle hvordan det var?

Ifølge Dagbladet var det utrolig dårlig lyd og til tider kjedelig låtutvalg, men ellers var det visstnok bra.
You're sleeping over, right?
  • 0
Spektrum har hatt dårlig lyd i det siste har jeg hørt. Var ikke spesielt bra der når jeg var på Dylan-konserten.
Tic toc, goes the clock again, beating in my head like a big drum.
  • 0
Det var en rå konsert, er ikke Nothing else matters, enter sandman, turn the page, The unforgiven og seek & destroy rå sanger da xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Jeg elseker Metallica. Det er favorittbandet mitt.

Yndlingsanger (tilfeldig rekkefølge):

- Enter Sandman
- Battery
- Master of Puppets
- For Whom The Bell Tollls
- Disposable Heroes
- One
- ...And Justice For All
- Blackened
- Fight Fire With Fire



METALLICA!!!
Nobody is perfect. I am nobody.
  • 0
Nothing Else Matters e j oogså en bra sang
  • 0
Jeg vil si at nesten alle sangene deres er fete BTW, Nothing Else Mathers er DIGG og sovne til
Skate fast, wreck shit
  • 0
Ikke bare sovne til, men digg å høre når det er kveld.
  • 0
  • Yayo
  • Yayo
Er ikke så ofte på dette forumet lenger, men må nesten fortelle at jeg var på konsert i København på mandag.

En mer utrolig opplevelse får du ikke.

Jeg stod tre meter unna James og de andre, det var helt sinnsykt.
Harvester of Sorrow, One, Puppets og Fight Fire With Fire var helt rått.

James og Kirk spilte harmonisolo sammen på FFWF, lyset ble skrudd på i hele arenaen på Seek & Destroy og alle sangene fra DM passet helt fint med de andre.

'TALLICA GIVES YOU HEAVY!!!
You better check yourself, before you wreck yourself
  • 0
  • yama
  • yama
Metallica er utrolige live og skuffer aldri. Er veldig spent når det gjelder konserten i Oslo neste uke. Vet ikke helt om jeg tør, men med tanke på at Dyers Eve virker til og bli spillt i nesten hvert eneste land de har besøkt tør jeg nesten håpe.

Tenk om de spiller Dyers Eve

Ble egentlig ikke skuffet over lyden, men den kunne vært bedre. Bare den ikke blir værre får jeg si meg fornøyd. Liker ikke spektrum så har sjeldent høye forhåpninger. Metallica virker til og være bandet jeg har sett live i Spektrum med best lyd.
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
  • Zook
  • Zook
Kom nettopp hjem fra Metallica-konsert i København.

Det var VILT! Oppvarmingen var veldig god; Mastodon skapte ikke noe særlig stemning, men spilte veldig bra. Når Lamb of God kom på scenen ble det mer liv. Selv syntes jeg de var fete i begynnelsen, men ble litt kjedeligere etterhvert. Er ingen LoG-fan.

Når jeg er inne på oppvarming må jeg si jeg synes det er unødvendig med to oppvarmingsband. Halvparten av publikum (inkludert meg) var jo utslitt før Metallica begynner å spille. Menmen, når de først begynte fikk jeg fort energien tilbake.

Siterer Yayo:
Jeg stod tre meter unna James og de andre, det var helt sinnsykt.


Å stå helt foran er oppskrytt. Sto helt nesten helt foran når oppvarmingsbandene spilte, men når Metallica kom ble det så trangt. Alle dyttet, og jeg klarte nesten ikke å stå oppreist. Dessuten så jeg ikke bandet særlig bra når jeg stod helt framme, så jeg gikk fort litt lengre bak der det var mer plass. Mye bedre. Kunne jo hoppe like mye opp og ned lenger bak, og jeg så faktisk bedre derfra. Stod også oppe på tribune-tingen gjennom to sanger. Var ikke så god stemning der oppe, men det var kult å kunne se hele scenen ovenifra.

Metallica leverte som vanlig sakene, og det tekniske var også topp: Lysshowet var overlegent, lyden var ren, og det var rått med flammer.

Dette spilte Metallica (teksten med tykk skrift er albumtitler):

Kill 'Em All:
-Phantom Lord
-Seek & Destroy

Ride the Lightning:
-Ride the Lightning

Master of Puppets:
-Master of Puppets
-Leper Messiah

...And Justice for All:
-One
-Dyers Eve

The Black Album:
-Enter Sandman
-Sad but True
-Nothing Else Matters

ReLoad:
-The Memory Remains

Garage, Inc.:
-Last Caress

S&M:
-No Leaf Clover

Death Magnetic:
-That Was Just Your Life
-The End of the Line
-Broken, Beat & Scarred
-The Day That Never Comes
-Suicide & Redemption, for første gang EVER!!


Forresten, det er Metallica-nettside jeg leter etter. Tror ikke den er offisiell, men der kan man se hvor mange ganger Metallica har spilt sangene sine. Noensinne. Vet noen hva siden heter? Var en slags encyclopedia eller archive elns..
You're sleeping over, right?
  • 0
Dæven, du hadde bedre setlist!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Zook:
Forresten, det er Metallica-nettside jeg leter etter. Tror ikke den er offisiell, men der kan man se hvor mange ganger Metallica har spilt sangene sine. Noensinne. Vet noen hva siden heter? Var en slags encyclopedia eller archive elns..


Har virkelig lyst til å finne ut hva den siden heter. Ingen som husker det? Var snakk om den i fjor en gang, men jeg husker ikke navnet på siden.

Lagt til 2009-07-28 23:30:
Fant ut av det nå: http://www.chapinc.com/index.php
You're sleeping over, right?
  • 0
Var på spektrum i dag..

Sykt kjip lyd..
  • 0
  • Zook
  • Zook
Hva spilte de?
You're sleeping over, right?
  • 0
Ja, hva spilte de?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
De sangene jeg hørdte før jeg stakk var vell.

One
The end of the line
For Whom Bell toss

en god del andre... men hørte ikke vilke sanger det var
  • 0
  • Zook
  • Zook
Stakk du fordi det var dårlig lyd?
You're sleeping over, right?
  • 0
Ja of fodi jeg ble slått ned
  • 0
  • Zook
  • Zook
: P

Still deg lengre bak neste gang, da.
You're sleeping over, right?
  • 0
Var på tirsdags konserten med tre venner, den 28 i København. Stod helt foran, og rett foran james sin mic. (han stod der heldigvis veldig ofte) I tillegg Brent (fra Mastodon) hele tida foran oss.

Zook, du tok ikke tilfeldigvis Color Line båt til Kristiansand tilbake den 29? Vi hadde Ecstacy of Gold live for første gang. Ja, de spilte den nesten på slutten.
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
Da har jeg vært på STOOR shopping av Metallica stuff.
Har kjøpt meg:
2 CD'er: ...And Justice For All og Load
En ...And Justice For All plakat
Metallica Zippo Ligther
Moddel Gitar av den svarte SG'en med grønne flammer
S&M Live DVD
Some Kind of Monster dokumentar DVD

Alt dette kjøpte jeg på EN butikk!... Som jeg ikke husker navnet på
If you don't like metal, you can throw my #¤&"%/(#%&'s in jail!!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer berkut:
Zook, du tok ikke tilfeldigvis Color Line båt til Kristiansand tilbake den 29? Vi hadde Ecstacy of Gold live for første gang. Ja, de spilte den nesten på slutten.


Nei, hvorfor skulle jeg dratt til Kristiansand?

Dagen etter konserten 27 juli kjørte jeg fra København til hytta på Sangefjell. Og, ja, vet at de spilte The Ecstasy of Gold for første gang. Kult! Jeg fikk også oppleve en verdenspremiere, og det av Suicide & Redemption.

http://www.youtube.com/watch?v=Vs9PhRnJqGk
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zargoz:
Da har jeg vært på STOOR shopping av Metallica stuff.
Moddel Gitar av den svarte SG'en med grønne flammer

Alt dette kjøpte jeg på EN butikk!... Som jeg ikke husker navnet på


Lol, nice. Må skaffe meg SM Dvd'en etterhvert. Har selvsagt SM cd'en, og synes det er en av de mest geniale tingene metallica har gjort. Selv har jeg også skaffet meg to metallica ting i løpet av noen uker:

- Hvit AJFA tshorte. (virkelig stolt av den)
- Grå DM t-shorte.
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer berkut:
Har selvsagt SM cd'en, og synes det er en av de mest geniale tingene metallica har gjort.




Syns den er middelmådig, jeg. Orkesteret funker bare ikke sammen med Metallica. Høres ikke alltid så bra ut. No Leaf Clover er kul, da.
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!