Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Metallica


Siterer Caveman:
ser hva du mener! men har man råd til å betale internett-regninga si, har man nok råd til å betale en cd eller to også!


Jeg liker å kjøpe CD-er selv, men nå har jeg hørt at de fleste ikke tjener mye på salg av CD-er, men derimot på konserter. Metallica er vel mer enn store nok til å sitte igjen med litt spenn etter ny CD, men likevel.. De blir ikke arbeidsløse når folk går mann av huse for å se dem på konsert, og gladelig betaler 600-800 kr.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
@ berkut: hehe. joda. jeg gjorde det etter andre gjennomlesning. Skikkelig luring du

Men jeg kjedet meg, så da ble det en slik post istede


@ Suppeelsker: De fleste oppegående artister og band har sagt at penger ikke lenger hovedsakelig kommer fra cd salg. men fra merch og turneering. Så det er et kjent faktum, hvertfall for de fleste... Arena band som Metallica tjener selvsagt masse på konserter. Men til gjengjeld har de større konserter og må bruke masse penger på crew folk og transport at scene ting. Selvsagt går det litt hånd i hånd at de har store konserter så flere folk og mer billetter penger. Men fortsatt har de masse utgifter på og dra igang show som de gjør. Og sammenligner man med feks Elton john så er ikke Metallica billettene så veldig dyre. Samtidig som billettene dems konster veldig lite i andre land men jeg tviler på at de har så mye mindre utgifter selv om billett prisen synker.

Når jeg var på konserter i praha bodde jeg like ved stadion. De startet og bygge opp scenen flere dager i forveien.
better to reign in hell than serve in heaven
  • 0
I Bergen i sommer jobba de med scena i flere dager også!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Rakshasa:
@ Suppeelsker: De fleste oppegående artister og band har sagt at penger ikke lenger hovedsakelig kommer fra cd salg. men fra merch og turneering. Så det er et kjent faktum, hvertfall for de fleste... Arena band som Metallica tjener selvsagt masse på konserter. Men til gjengjeld har de større konserter og må bruke masse penger på crew folk og transport at scene ting. Selvsagt går det litt hånd i hånd at de har store konserter så flere folk og mer billetter penger. Men fortsatt har de masse utgifter på og dra igang show som de gjør. Og sammenligner man med feks Elton john så er ikke Metallica billettene så veldig dyre. Samtidig som billettene dems konster veldig lite i andre land men jeg tviler på at de har så mye mindre utgifter selv om billett prisen synker.


Jeg tror at Metallica går med overskudd, og det med veldig god margin. De må jo tjene noe enormt på konsertene, til tross for store utgifter til lyd/lys, crew osv. For eksempel 40 000 solgte billetter til 600 kr stykket, pluss diverse avtaler med annonsører eller lignende må jo gi dem midler så det holder.
Jeg sier ikke at folk bør laste ned musikk og dra på konsert, for selv liker jeg å kjøpe CD-er. Det er kos å ha "fysisk" musikk
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
hvis de ikke hadde gått i overskudd hadde de neppe fortsatt? ;) men jeg er enig med deg, Suppe, det er tøft å ha "fysisk" musikk er stolt over cd-samlinga mi!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
hvis de ikke hadde gått i overskudd hadde de neppe fortsatt? ;)


Det sies at Met Club går i underskudd, men den lever ennå.
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
Så den i morges. Snålt.
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
likte ikke videoen merkverdig mye..men den passer bedre til sangen, enn det videoen til the day that never comes gjørd da!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Den videoen var ... veldig snodig. Skjønte den ikke og klarte ikke komme meg gjennom hele. Kanskje det er jeg som ikke forstår greia, men den ble uutholdelig kjedelig i lengden. Klarer heller ikke se hvordan sangen har sammenheng med videoen.


Siterer Suppeelsker:
Jeg tror at Metallica går med overskudd, og det med veldig god margin. De må jo tjene noe enormt på konsertene, til tross for store utgifter til lyd/lys, crew osv. For eksempel 40 000 solgte billetter til 600 kr stykket, pluss diverse avtaler med annonsører eller lignende må jo gi dem midler så det holder.
Jeg sier ikke at folk bør laste ned musikk og dra på konsert, for selv liker jeg å kjøpe CD-er. Det er kos å ha "fysisk" musikk


Jaja. selvsagt tjener de godt med penger på det. Men jeg bare mente at de har masse utgifter også. Hvor mye de fire har og dele seg imellom aner jeg ikke, men lurer på det.


@Caveman: Nei de ville nok ha stoppet opp om de ikke tjente noen ting på konsertene. Selv om jeg ikke har noen tro på at de nødvendigvis gjør dette BARE pga pengene så tviler jeg på at de hadde kjørt full pupp om det var null profitt. Som berkut har jeg også lest at de ikke blir rike av MetClub, og at den har gått i minus (hvertfall tidligere).
better to reign in hell than serve in heaven
  • 0
Synes ikke Kirk ser noe mer rar ut enn de andre. Den eneste som ser mer "normal" ut er Robert. Utfra hva jeg kan se av han i traileren.

Gleder meg til og se resten av sangene de har med i spillet, inkl de fra gjeste artistene. Håper jeg kan glede meg til og spille gjennom setlisten, noe jeg ikke kan si om Aerosmith spillet, hvor de fleste sangene fra gjeste artistene var et ork og gjøre ferdig.
better to reign in hell than serve in heaven
  • 0
James ser helt snål ut. Rob er han som ser best ut.

Og hva faen er det med St.Anger coveret på 0.42?
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
Ingen anelse. La ikke merke til det før jeg sjekket videoen på nytt etter og ha lest posten din. Men, kanskje dem viser frem alle album cover ettersom trailerene blir sluppet..? Vill gjetting selvsagt.
better to reign in hell than serve in heaven
  • 0
omfg! skjer med at de har skrevet Ride the Lightning da?!11one

gleder meg mætti til det her! syns alle ligna, men panna til James får han til å ligne litt på en hulemann! og håret til Kirk ser for tungt ut

Robert får alt for lite oppmerksomhet i Metallica syns jeg! feks på the day that never comes videoen er han så vidt synlig av og til, og på konserter blir han nesten aldri filma!

Lagt til 2008-12-24 16:33:
btw, en kamerat av meg sa han hadde hørt rykter om at det ville være en Explorer med diamondplate i GH:Metallica! håper det er sanne rykter ass! for diamondplate gjør meg hard for å si det sånn!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Ja litt av noen rykter gitt.

Bare at disse "ryktene" ble bekreftet med de første GH Metallica bilder...
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
wow shit sorry! de bildene har ikke jeg sett! link?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
så ikke noen bilder med gitaren på jeg, ikke leste jeg noe om det heller, enda jeg klikka innom alle linkene i artikkelen


Siterer berkut:
Ingenting å beklage. Jeg måtte bare være litt sarkastisk.



NPS, bare ville vise at jeg syns det var unødvendig å svare sånn! ;)
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
fordi han bruker det i spillet betyr jo ikke at vi, som spillere får bruke en explorer med diamond plate da!><
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
fordi han bruker det i spillet betyr jo ikke at vi, som spillere får bruke en explorer med diamond plate da!><


Da burde du utrykke deg bedre. Jeg kan ikke vite hva du mener. Les din originale melding en gang til: "btw, en kamerat av meg sa han hadde hørt rykter om at det ville være en Explorer med diamondplate i GH:Metallica! håper det er sanne rykter ass! for diamondplate gjør meg hard for å si det sånn! "

Det står "i" GH:Metallica, og derfor forstår man det som i selve spillet. På disken. Ikke selve gitaren med knappene på.
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
wow shit! sorry igjen!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
wow shit! sorry igjen!


"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
  • Yayo
  • Yayo
Guitar Hero: Metallica er bare for bra!!!!
You better check yourself, before you wreck yourself
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!