Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Kuleste og teiteste bandnavn


Siterer Cladeus:
Folk som hører på metal går med skinnjakke


Jeg går ikke med skinnjakke
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Citerer Cladeus:Folk som hører på metal går med skinnjakke

Jeg går ikke med skinnjakke

I do
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
LOL, skinnjakke. Nå må jeg nesten høre The Pains of Being Pure at Heart.

Enda et dårlig bandnavn: of Montreal. Misliker faktisk musikken også.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer The Heretic:
My Dying Bride
Draconian


Hæ? Draconian? Hvorfor det?
Klart, det er ikke verdens kuleste, men fortjener det virkelig å være på "ukul" lista?

Personlig, så liker jeg My Dying Bride.
Vanligvis liker jeg ikke den typen navn, men det er ett eller annet med det navnet jeg liker. Kanskje det er fordi logoen deres tar seg bra ut på merch.

http://www.atruk.com/usrimage/cat101131.jpg

Siterer Cladeus:
Alle som hører på metal går med skinnjakke.

Hahaha, nei.

Men den diskusjonen har gått veldig off topic nå, altså...
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Predator og Ikki-kun, dere forstod virkelig ikke poenget mitt?
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
  • Zook
  • Zook
"Alle som hører på metal går med skinnjakke" er en stereotyp, Cladeus forklarte det ganske tydelig selv...
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Cladeus:
jeg syntes det grenser til latterlig hvor mye det skulle bli dratt ut av ett adjektiv i èn setning jeg skrev.


Jeg svarte med et par ledende spørsmål for å prøve å påpeke et poeng, deretter fulgte du det opp med tre avsnitt.

Siterer Cladeus:
Siden du tydeligvis har store problemer med å forstå hva jeg mener når jeg bruker ordet "hipster" i en musikkrelatert sammenheng


Det er vel strengt tatt ikke mangel på forståelse det er snakk om, heller at jeg ville ha et grunnlag for at du brukte "hipster" som om det skulle være et nedlatende ord og hvorfor bandet består av hipstere.

Siterer Cladeus:
Selvsagt er det feil å generalisere, men man gjør det likevel.


Generalisering er upresist. Det hjelper oss å få et bedre grep om hva stereotypene til et objekt er, men jeg foretrekker helst å ikke bruke det veldig overfladisk når man skal kritisere noe. Spesielt om man ikke begrunner det.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Jeg svarte med et par ledende spørsmål for å prøve å påpeke et poeng, deretter fulgte du det opp med tre avsnitt.

Okay da.

Siterer The Heretic:
et grunnlag for at du brukte "hipster" som om det skulle være et nedlatende ord og hvorfor bandet består av hipstere.

Per stereotypi er vel alle indieband hipstere med rutete skjorter og tykt hår, men vil ikke påstå at jeg brukte ordet i en nedlatende sammenheng. Isåfall mer bare for å påpeke hvor klisjè tittelen på bandet er per sjangeren det er en del av. Helheten er kanskje fornærmende mot bandet, men ser ikke hvordan hipster trenger være et negativt ladet ord uansett hva.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Nå vet ikke jeg faktisk ikke hva en stereotyp er, noen som kan forklare?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Google kan.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Allright, gets it.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Kul:
Machine Head
All That Remains
Flyleaf
Tantara
Rev Theory

Ukul:
Linkin Park
Megadeth (helvetes bra musikk, men meh navn)
Anthrax (samme som Megadeth)
My Chemical Romance
Heaven Shall Burn
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Hvorfor er Anthrax et så dårlig navn, da? Synes det er ganske kult, jeg.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Når man tenker på at Anthrax betyr miltbrann, så

Jeg er litt sær når det kommer til slikt.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Det betyr vel ikke miltbrann. Det er det engelske ordet for miltbrann. Og det høres mye kulere ut der.
Akkurat som forholdet mellom det norske og engelske ordet for "Snøstorm".
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Mener du da Snowstorm eller Blizzard? Men jeg skjønner hva du peker til.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Et dårlig bandnavn: Jonas Brothers
mah boi
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer Predator:
Citerer Cladeus:Folk som hører på metal går med skinnjakke

Jeg går ikke med skinnjakke

I do


I don't
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Owl city er ett ganske weird navn samme med Black eyed peas, men the birthday massacre er drittkult
NOBS 4 LYF!
  • 0
Anal Cunt er vel ganske teit. Synes Pixies er kort, konsist og fett.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Synes The Birthday Massacre er ganske teit egentlig. Og den er fullstendig misledende, hva musikken deres angår.
Musikken deres er ikke så værst, da.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Syntes DevilDriver og Dream Theater er ganske awesome navn, men BrokeNCYDE derimot er helt forferdelig.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
BrokeNCYDE er temmelig teit, ja. Men ikke i nærheten av så teit som selve musikken deres.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Sant, sant.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Predator:
Citerer Cladeus:
Folk som hører på metal går med skinnjakke


Jeg går ikke med skinnjakke


I do. Har en tjukk vinterskinnjakke i XXL og en tynn, tettsittende en i XXXL. Skinnjakke er tøft.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!