Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Kuleste og teiteste bandnavn


Dette er en tråd hvor vi kan fortelle og diskutere om hvilke bandnavn vi synes er kulest, og hvilke vi synes er teitest.
Du må gjerne fortelle om hvorfor noen av disse navnene havner her, om du føler for det.

Du trenger ikke like et band selv om navnet er kult. Om du så måtte hate bandets musikk kan du likevel sette det i den kule listen, dersom den har et tøfft navn og vice versa.

Du kan også ta med enkelt artister med artist-navn.

Det kan være fra en hvilken som helst sjanger og de trenger ikke nødvendigvis være i noen bestemt rekkefølge.

Simple as that. Du kan ta med så mange du vil, men hold det innenfor rimelighetens grenser, og lag heller to separate innlegg om du vil ha med veldig mange.

Så. Hvilke bandnavn synes DU fortjener å havne her?


Mine favoritter (Der 1. er det kuleste):
(Honorable mentions to: Gorgoroth)

10. Darkthrone
9. Wardruna
8. Frostbite
7. Deadlock
6. Killswitch Engage
5. Scar Symmetry
4. Mutiny Within
3. Solution .45
2.Tenacious D
1. Sonic Syndicate

De aller fleste (alle etter litt endring) på denne listen er der på grunn av at de er ett eller en sammensetning av flere ord som rett og slett høres kule ut.


Mine minst favoritter (der 1. er det kjipeste):
(Un-honorable mention goes to: New Kids on the Block)

10. Deströyer 666
9. Panic! At the Disco
8. Anaal Nathrakh
7. Hoobastank
6. We Butter The Bread With Butter
5. Slut
4. Bitch Alert
3. Greeley Estates
2. eatmewhileimhot!
1. Alle bandnavn skrevet i det syrilliske alfabetet.

Om folk har samme smak som meg, trengs det ikke forklaring på de fleste her. Enten er de cheesy, klisjé eller bare rett og slett dumme og/eller late navn uten noe fantasi eller effort lagt inn i seg.
Greeley Estates tar sin plass fordi jeg rett og slett får en ekkel følelse inni meg av det navnet.


Så ja, det er mine lister. Hva blir dine?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Gjelder kun band? Kan man ikke ta artister med scene navn?
Please unicorn, eat chocolate with me
  • 0
Joda, det går greit.
Har lagt det til i OPen nå.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Kult:

1. Captain Beefheart and His Magic Band
2. Godspeed You! Black Emperor
3. The Beatles
4. Gastr del Sol
5. Autechre
6. ...And You Will Know Us by the Trail of Dead
7. Sunn O))) (haters gonna hate)

Ukult:

1. Emancipator (bra musikk, da)
2. BrokeNCYDE
3. Def Leppard
4. My Bloody Valentine (lite visste de at navnet skulle gi assosiasjoner til f.eks Bullet for my valentine)
5. Limp Bizkit
6. WASP
7. Soulja Boy
8. Anal Cunt
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
6. WASP

What what?! We Are Satans People er da ikke UKULT?!

Har hørt mange artige fra Kommisjonen/Misjonen og Typisk Norsk tror jeg hadde et slikt innslag.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Det verste navnet jeg har hørt må være Cock and Ball Torture, blir ikke sjukere enn det.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Det går fint å nevne navn som er kule eller ikke-kule, men det er verre å rangere dem. Tar derfor å lister opp noen navn som ligger i toppsjiktet og noen i bunnsjiktet. Kule navn:
Explosions In The Sky
Hammock
Pertegò
Anathema
Amesoeurs
Benea Reach


Noen kjipe navn:
Hollywood Undead
Anaal Nathhrak
Animals As Leaders
Centinex
Corpus Christi
Daath
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Daath hadde jeg glemt.
Fy søren for et døllt navn...
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Noen kule:
Extreme
AC/DC
Deadmau5

Noen kjipe:
ehm, kommer ikke på noen spesifikke. Men de fleste bandnavn med 3 ord eller mer...
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg syns både The White Stripes, Jimmy Eat World og Avenged Sevenfold er jævlig tøffe bandnavn. Liker også Guns n' Roses, men det hadde vært tøffere hvis ikke vokalisten hadde het Axel Rose, for det blir liksom så selvdigger-aktig.

Og selv om jeg elsker musikken deres syns jeg både The Killers og Smash Mouth er skikkelig idiotiske navn.....

Lagt til 2011-04-10 16:14:
Siterer gnyg:
Deadmau5

Brenn. Deadmau5 er jo et helt jævlig navn!
Kept you waiting, huh?
  • 0
Kule navn:

Wolfgang Gartner
Karpe Diem
Lemaitre

Kjipe navn:

Escape the Fate
Souls at Zero
Metallica
Big Sean
Inna

De jeg kommer på nå i farten.
Please unicorn, eat chocolate with me
  • 0
Siterer Polen Shot v4:
Metallica


Kjipt? Metallica er jo lett og huske, passende og bra. Det er ikke akkurat det teiteste jeg har hørt.
Da er ihvertfall Wolfgang Gartner verre.

Escape the Fate er heller ikke så ille.


Og btw, Iron Maiden er kult!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Kjipt? Metallica er jo lett og huske, passende og bra. Det er ikke akkurat det teiteste jeg har hørt.


Det er kjipt, jo. Sinnsykt kjedelig og ikke kreativt i det hele tatt.
Please unicorn, eat chocolate with me
  • 0
Siterer Polen Shot v4:
Citerer RockFuzzEleven:
Kjipt? Metallica er jo lett og huske, passende og bra. Det er ikke akkurat det teiteste jeg har hørt.


Det er kjipt, jo. Sinnsykt kjedelig og ikke kreativt i det hele tatt.


Blir samme som om noen skulle kalle seg Hip Hopalicious, sykt uoriginalt...
Kept you waiting, huh?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Dump Truck:
Lagt til 2011-04-10 16:14:
Citerer gnyg eadmau5
Brenn. Deadmau5 er jo et helt jævlig navn!



Du kan brenne!
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
JUMPINGC4T, OMG beste bandnavnet evvar!...
Kept you waiting, huh?
  • 0
Bra navn:
65daysofstatic
Sigur Rós
If These Trees Could Talk
Air
Chimaira
Meshuggah
Circle Takes the Square
Honningbarna
Joy Division
The Pains of Being Pure at Heart

Dårlige navn:
As I Lay Dying
We Came as Romans
Elektrofant
Infected Mushroom
Giraffes? Giraffes!
iLiKETRAiNS
36 Crazyfists
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
"The Pains of Being Pure at Heart", skikkelig corny hipster indiepop-møl.
Musikken er omtrent like bra som tittelen på bandet tilsier.

Siterer Skreifiskaren:
3. Def Leppard

Litt ripoff av Led Zeppelin? På sangen "Rock Of Ages" av Def Leppard stjeler de ihvertfall riffet til Led Zeppelin sin "In The Evening". Ukult.

Apropos Led Zeppelin så syntes jeg forsåvidt at "Led Zeppelin", "Pink Floyd" og "Deep Purple" er veldig kule bandnavn. Simple, catchy, men også litt mystiske.

Lagt til 2011-04-12 00:36:
Nå føler jeg meg som en sånn typisk "KUN 60s OG 70s-MUSIKK"-fyr.

Lagt til 2011-04-12 00:37:
Jeg hører på Kanye West, okei? fuck deg
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siterer Cladeus:
Apropos Led Zeppelin så syntes jeg forsåvidt at "Led Zeppelin", "Pink Floyd" og "Deep Purple" er veldig kule bandnavn. Simple, catchy, men også litt mystiske.


Ikke bare er navnene dritkule, men musikken deres er også helt fenomenal!
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Cladeus:
"The Pains of Being Pure at Heart", skikkelig corny hipster indiepop-møl.
Musikken er omtrent like bra som tittelen på bandet tilsier.


Er musikken dårlig fordi du bærer oppfatningen av at det er hipsterkultur og indie? Eller mener du at det er høykulturell hipstermusikk fordi det går under indiesjangeren?

Noen andre kule navn jeg har lyst til å legge til:
Lowercase Noises
FM Belfast
Logh
Múm
Trentemøller
Ulver
Flux Pavilion
Novembre
Opeth
Katatonia
Periphery
Horse The Band
Gojira


Og noen duste navn:
Novembers Doom
My Dying Bride
Draconian
Blazing Eternity
An Autumn For Cripled Children
Drewsif Stalin's Musical Endeavors's
Simian Mobile Disco
Returning We Hear The Larks
I The Breather
Hacride
Chimp Spanner
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Er musikken dårlig fordi du bærer oppfatningen av at det er hipsterkultur og indie? Eller mener du at det er høykulturell hipstermusikk fordi det går under indiesjangeren?

Musikken deres (plata jeg hørte, that is. Deres nyeste: "Belong") er drit fordi sangene er repetive, tekstene er kjedelige og musikken føles uinspirert og uoriginal ut fra første til siste sekund. Det er liksom bare "hey, la oss lage soundtrack til en Michael Cera-film!" and away we go.

Jeg er down for nyere indiegreier (sjekk ut Arcade Fire med "The Suburbs" eller "Spoon" med "Transference", begge fra i fjor. De eier.), men dette ble bare for møl for meg. Verdt å nevne at jeg bare hørte plata èn gang, da. Kanskje jeg endrer mening dersom jeg hører den flere ganger, men det skjer neppe i første omgang.

Og ja, jeg mener at det er hipstermusikk fordi det går under indiesjangeren, men jeg har ikke noe som helst problem med indiepop. Som med alle sjangre er det mye drit og mye bra. I dette tilfellet syntes jeg musikken var absolutt drit, og tittelen på bandet er verst av alt.

Det korte svaret er at jeg assosierer indiemusikk med hipsterkultur.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siden mange klarer å ramse opp en hel haug, og jeg nesten ikke klarer å finne noen? Betyr det at disse personene hører på en sjanger jeg aldri har hørt om før? Når det er slike navn som ligner på type musikk de hører på.

Fete bandnavn
Fjorden Baby!
Klovner I Kamp
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer Cladeus:
Det korte svaret er at jeg assosierer indiemusikk med hipsterkultur.


Hipsterkulturen er definert som en usminket subkultur, og personer som er i mot kulturen mener den består av pretensiøse elitister som er "sære bare for å være sære". Er det ikke litt feil å generalisere en hel sjanger for noe bare få av de fremstår som?

Slik du skriver nå, mener du at det er hipstermusikk fordi "sangene er repetive, tekstene er kjedelige og musikken føles uinspirert og uoriginal ut fra første til siste sekund". Eller finnes det en annen begrunnelse til at akkurat dette bandet er en gjeng med hipstere? Hipster har blitt en frase på lik linje som å si at noe er dårlig fordi det er mainstream.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Om musikken er bra eller dårlig hører ikke hjemme under denne trådens topic uansett. Navnet kan være bra selv om musikken suger eller omvendt.

Jeg liker The Pains of Being Pure at Heart sin musikk. Nå har jeg uansett en ting for shoegaze og dream pop, som de tydelig har hentet inspirasjon fra.
Albumet er ikke et mesterverk, men har noen fantastiske låter mener jeg. Anne With an E for eksempel.
Og hipsterbegrepet i musikksammenheng virker til å bare bli slengt rundt uten mål og mening, slik som Lydverket gjorde i sin anmeldelse av Belong-plata. Jeg ser liksom ikke hvor de påstandene kommer fra.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer The Heretic:
Er det ikke litt feil å generalisere en hel sjanger for noe bare få av de fremstår som?

Alle som hører på metal går med skinnjakke. Alle som hører kristenrock er kristne. Alle som hører på hiphop går med hettegenser. Du kjenner like godt til disse stereotypene som meg, og jeg syntes det grenser til latterlig hvor mye det skulle bli dratt ut av ett adjektiv i èn setning jeg skrev. Selvsagt er det feil å generalisere, men man gjør det likevel. I tilfeller som dette vil jeg egentlig bare lene meg på ideen om at man ikke må ta ting som det der for alvorlig, spesielt med tanke på sammenhengen jeg brukte ordet i.

Siterer The Heretic:
Slik du skriver nå, mener du at det er hipstermusikk fordi "sangene er repetive, tekstene er kjedelige og musikken føles uinspirert og uoriginal ut fra første til siste sekund". Eller finnes det en annen begrunnelse til at akkurat dette bandet er en gjeng med hipstere? Hipster har blitt en frase på lik linje som å si at noe er dårlig fordi det er mainstream.

Jeg raker ikke ned på hverken indiemusikk eller hipsterkultur, men jeg raker ned på navnet til bandet, som jeg syntes er en stor klisjè. Da spesielt innenfor sjangeren musikken er en del av. Det er ikke vanskelig å gjette seg frem til at det er snakk om indiepop når man hører navnet. Selv om dette ikke nødvendigvis er en dårlig ting i de fleste tilfeller syntes jeg at det er en dårlig ting med dette, da bandets navn bare er, vel, teit.

Musikken er ikke hipster fordi musikken er dårlig og alt det der. Som sagt nevner jeg to andre indieband i mitt forrige innlegg (Arcade Fire & Spoon). Begge vil jeg sette like mye under "hipster-stereotypen" som jeg gjør med The Pains Of Being Pure At Heart, bare at med disse to bandene så liker jeg faktisk musikken.

Siden du tydeligvis har store problemer med å forstå hva jeg mener når jeg bruker ordet "hipster" i en musikkrelatert sammenheng har jeg funnet en definisjon på nettet som jeg mener stemmer relativt bra med min egen:

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hipster

Siterer Levaiathan:
Albumet er ikke et mesterverk, men har noen fantastiske låter mener jeg. Anne With an E for eksempel.

Helhetsinntrykket jeg fikk av albumet var bare repetivitet. Ikke i en minimalistisk forstand, men mer bare som en manglende interesse i å gjøre noe interessant og kreativt. Smak og behag, selvsagt, men hos meg slo det ikke hjem.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!