Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Digimon


Nå har jeg begynnt å legge ut det jeg tok opp fra de gamle VHS kasettene mine på Youtube. Jeg starter med å legge ut Disney-klassikerne, men Digimon episodene + filmen kommer etterhvert.

Jeg legger de ut på denne kanalen: http://www.youtube.com/user/NJNorway
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Halla!
Hvordan går det med episodene?
Savner Digimon på norsk no helt sykt, så da blir du redningen min!
  • 0
Siterer Predator:
Elsker Digimon, bedre enn Pokemon by far. Så på det utrolig mye før i tiden, men ikke nå lenger. Venter fremdeles på dagen hvor Norge lanserer fulle sesonger på Blu-ray eller DVD.


Siterer Decyfer:
Sesong 1 er konge, hvis jeg husker rett er det en virkelig episk og kaotisk avslutning!


Siterer Ine:
Hvis man absolutt skal sammenligne Digimon og Pokémon, var Digimon mye mørkere, og hadde også mer historie enn Pokémon.


Siterer draxi:
Digimon ja jeg husker jo denne serien som gikk på tv3 (Digget season 1-2) det var da ganske så synd at Seasong 3 aldri kom til Norge


Digimon > Pokemon

Noen som har sett alle introene?

Fant den tilfeldigvis i natt, og damn! Med den introen til Digimon Tamers (Sesong 3), angrer jeg på at jeg aldri fikk sett den - hadde det ikke vært for nostalgien, ville jeg nesten sagt at den overgikk de to første.

Jeg har ikke et helt ukjent forhold til den sesongen dog - pleide å kjøpe absolutt alle Digimonbladene mens de ble produsert i Norge, så jeg fikk vel med meg litt av historien til Tamers på den måten.

Ellers hadde jeg nesten tenkt å spørre om den tredje sesongen noen gang gikk i Norge, men draxi bekreftet jo det spørsmålet ganske greit, så det forklarer hvorfor jeg falt av lasset etter Sesong 2. Andre sesong er jo en direkte fortsettelse fra den første, og jeg husker det var awesome at karakterne fra første sesong gjorde comeback for å hjelpe de nye. Tamers er vel den sesongen som først byttet fokus fra de to første:

The third Digimon series, is set largely in a "real world" where the Adventure and Adventure 02 series are television shows

Som tidligere blodfan av Digimon, har jeg alle de syv VHS'ene som ble gitt ut i Norge. Dessverre strekker de episodene seg kun til der hvor Etemon hadde rocket ferdig. Så i Februar 2012 begynte jeg derfra og så ferdig Adventure og Adventure 02, men gikk aldri lenger.

Absolutt ingen overgår Tai og Agumon, men Davis og Vemon er en god nummer to.
  • 0
Ingen tvil om at Sesong 3 er den soleklare beste sesongen av alle, det gikk vell egentlig for å være ærlig down hill derifra uansett. Sesong 3 er et must å se Sir, 4 - 5 - 6 (og hvor enn mange det måtte være etter det) er ingen vits å bry seg om.

PS: Mange av episodene fra første sesong er lagt ut på norsk på youtube.

PSS: Jeg vil ha secks med Renamon
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Siterer Crazy Eyed Gamer93:
Ingen tvil om at Sesong 3 er den soleklare beste sesongen av alle


Dette må være det mest kontroversielle jeg har hørt idag. Påstår du at noen overgår hårsveisen til Tai?!

Siterer Crazy Eyed Gamer93:
PS: Mange av episodene fra første sesong er lagt ut på norsk på youtube.


Kanskje jeg bør sjekke det ut.

Siterer Crazy Eyed Gamer93:
PSS: Jeg vil ha secks med Renamon


Nei vær så snill, du prøver vel ikke å si at du er into furry?!
  • 0
Siterer SirThomas:
Digimon > Pokemon


I tilfellet det er snakk om TV-serien, så er jeg helt enig. Historien i Digimon var jevnt over mye mer interessant og ikke like ensformig og repetiv som Pokémon.

Jeg så bare de to første sesongene siden jeg ikke følte for å fortsette uten de kjente karakterene. Så jeg har ikke sett sesong 3, men har vanskelig for å forestille meg at den kan overgå de to og spesielt den første uansett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!