Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Elektronika-tråden


Selv om det flerparten av GRs medlemmer ikke er så store fans av elektronika så prøver jeg meg likevel på en tråd om nettopp denne sjangeren. En sjanger som varierer en del siden alle band driver med crossover av sjangere nå til dags.

Kan kjapt gi mine favorittartister/band i sjangeren elektronika:
- Daft Punk
- Röyksopp
- Ratatat
- MSTRKRFT
- Deadmau5
- Passion Pit
- Justice
- Empire of The Sun

PS: Gjorde et kjapt søk om det var noen slike tråder om dette temaet, men det eneste jeg fant var en tråd som en fyr kalte elektronika, men var om trance og techno.
Chill hard, man!
  • 0
Daft Punk og Deadmau5 er geniale. Harder, Better, Faster, Stronger av Daft Punk og Ghosts 'N' Stuff av Deadmau5 er noen av favorittsangene mine.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Er ikke verdens største elektronika fan, men det er ikke tvil om at det KAN være bra.
Daft Punk har noen kule sanger, men desverre, har de også laget noen av de værste sangene i historien.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
@Ikki-kun: Say what? Nevn en sang som er så ille da?

Disovery-albumet er fantastisk, og topper lett på 1. plass over beste album : D
Chill hard, man!
  • 0
Crescendolls, Superheroes og ikke minst: Around The World.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Klassikere hele den gjengen jo, to faktisk fra det "feilfrie" albumet Discovery faktisk, men det er jo smak og behag. Litt rart at du har valgt de sangene egentlig. De er i alle fall langt i fra verste i verden, laaaangt! : D
Chill hard, man!
  • 0
Liker Innerpartysystem litt, synes spesielt denne sangen her er ganske fet:
http://www.youtube.com/watch?v=QIvt6VxNPW0&feature=fvst
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Finnes utrolig mye bra elektronika!
Röyksopp er en av mine favorittband, og hører ofte på Daft Punk og Justice også. Er ikke den sjangeren jeg hører mest på, men det finnes fortsatt mye bra.
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Ronald Jenkees har blitt noe jeg hører litt på i det siste. Morsom elektronika.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
The Prodigy. Ingen over, ingen ved siden.
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
Empire Of The Sun - We Are The People er ikke så aller verst, men det er kanskje ikke den mest hardcore elektronika sangen heller. Er forresten Datarock elektronika?
Jævelhøns
  • 0
  • Zook
  • Zook
Radioheads Kid A-album er vel en form for electronica? Det albumet er ikke så verst.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Klassikere hele den gjengen jo, to faktisk fra det "feilfrie" albumet Discovery faktisk, men det er jo smak og behag. Litt rart at du har valgt de sangene egentlig. De er i alle fall langt i fra verste i verden, laaaangt! : D


Nei, jeg har Discovery albumet selv på hylla, og jeg liker det, men det er absolutt ikke feilfritt.
Alle de sangene jeg nevnte lider av det samme "5 second, loop" problemet.
De bare looper den samme delen om og om igjen, og det blir rett og slett skikkelig irriterende.
SÆRLIG når loopene suger balle.

Og generellt sett, hvilken sang er overlegen?

Harder Better Faster Stronger

eller

Crescendolls
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Anbefaler alle som er glad i elektronisk musikk, å sette av en time til den britiske dokumentaren Synth Brittania. Den tar for seg synth-pop/elektronika bølgen fra slutten av 70 tallet og frem til slutten av 80 tallet. Artister og band som Kraftwerk, Ultravox!/John Foxx, Throbbing Gristle, Gary Numan, Depeche Mode, The Human League, Soft Cell, Cabaret Voltaire, OMD, Yazoo, New Order, Daniel Miller og fler, forteller om hvordan elektronisk musikk ble motatt av massene og hvordan det påvirket livene deres.

Synth Brittania Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=WeVRYPjcVXg

Anbefaler også den svenske dokumentaren om Kraftwerk

Kraftwerk Documentary Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=pVBE-x2SoR4

Denne videoen går kanskje ikke under dokumentar, men videoen/lydklippet viser hvordan mange hel-elektroniske band ble tatt i mot av publikum på 70 tallet, når de ofte turnerte, eller spilte for mennesker som aldri hadde hørt noe lignende før. Det gikk ganske hardt for seg, og Suicide fra New York, var en av de som både tok i mot mye dritt, men samtidig slo godt i fra seg.

"Come on Kiddo, We're all Frankies!" Suicide 23 Minutes over Brussels http://www.youtube.com/watch?v=y3qR8YAqmsk
Officer O'Clancy, take care of this toxic waste.
  • 0
Ehm, Richard James anyone?
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
  • KlM
  • KlM
Var på spektrum med Prodigy i høst, er rimelig fjern hele konserten... de må ha putta noe i ølen, alle de 6 halvliterne som det ble.

Ellers er det hjerterom for Crystal Method, Overseer og Alphazone.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Har begynt å høre på Empire Of The Sun. Klarer ikke å få "We Are The People" ut av hjernen!!
Noen som hører på LCD Soundsystem?? Tenker å høre noe og lurer på om noen har noen anbefalinger.
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Siterer Martin Andresen:
PS: Gjorde et kjapt søk om det var noen slike tråder om dette temaet, men det eneste jeg fant var en tråd som en fyr kalte elektronika, men var om trance og techno.

Electronica er egentlig en samlebetegnelse..


Hurra, her har jeg en del jeg må se (høre) nærmere på.

Siterer The Heretic:
Liker Innerpartysystem litt,

Ville klassifisert IPS mer som alternative/ prog rock -jeg tenker ikke "electronica!" når jeg hører eller snakker om dem, men sjangere nå til dags er så diffuse uansett
  • 0
Siterer Levaiathan:
Ronald Jenkees har blitt noe jeg hører litt på i det siste. Morsom elektronika.


Takk for den - liker virkelig hva jeg hører!
(Takk til spotify og RJ for å laste opp musikken sin på youtube
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!