Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Årets beste (og dårligste): Film!


Inspirert av den tradisjonelle kåringen av brukere, og Zooks årets beste heavy metal musikk, lager jeg meg min egen, om film og skuespillere og sånn. Dere skal stemme en filmtittel eller skuespiller for hver kategori, og en stemme only. Jeg samler opp stemmene og annonserer dem 20.desember. Hvis tråden får dårlig populæritet, blir det tidligere. Kategoriene:

ÅRETS FILM

BESTE SKUESPILLER (Kan være hovedrolle eller birolle, mann eller kvinne)

ÅRETS OVERRASKELSE

ÅRETS SKUFFELSE

ÅRETS VERSTE

That's about it. Husk: Bare en stemme for hver kategori!

Jeg starter:

ÅRETS FILM

District 9

BESTE SKUESPILLER (Kan være hovedrolle eller birolle, mann eller kvinne)

Christoph Waltz - Inglourious Basterds

ÅRETS OVERRASKELSE

District 9 - Jeg trodde den skulle være en ålreit actionfilm, men årets beste? Jeg ble virkelig overrasket.

ÅRETS SKUFFELSE

X-Men Origins: Wolverine

ÅRETS VERSTE

Knowing

Hvis dere har noen kategorier dere gjerne vil ha, er det bare å foreslå, så skal jeg vurdere å ta dem med.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
ÅRETS FILM - Star Trek

BESTE SKUESPILLER - Sharlto Copley

ÅRETS OVERRASKELSE - District 9

ÅRETS SKUFFELSE - Slumdog Millionaire

ÅRETS VERSTE - Inglourious Basterds

Har strengt tatt ikke sett så veldig mange filmer i år, nesten bare de største.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
ÅRETS FILM - A Serious Man

BESTE SKUESPILLER - Michael Stuhlbarg

ÅRETS OVERRASKELSE - Capitalism: A Love Story

ÅRETS SKUFFELSE - Slumdog Millionaire

ÅRETS VERSTE - Død Snø
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Skal få sett noen flere filmer fra iår før jeg stemmer her
Hittil er det ingen filmer jeg har sett som jeg har gitt mer enn 8/10, og ingen av de er favoritter.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
ÅRETS FILM - Inglourious Basterds

BESTE SKUESPILLER - Christoph Waltz, by far.

ÅRETS OVERRASKELSE - Drag me to hell. De andre var stort sett overraskende dårlige.

ÅRETS SKUFFELSE - District 9 (hadde størst forventninger til denne). Public Enemies og Whatever Works på pallplasseringer.

ÅRETS VERSTE - Ooh, en god del middelmådigheter her, men går for Brüno, ettersom den ikke "vant" årets skuffelse.

Har enda ikke sett A Serious Man. Kommer sikkert til å gjøre det i helgen.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
ÅRETS FILM - Zombieland (KONGE Zombiefilm)
BESTE SKUESPILLER -
ÅRETS OVERRASKELSE - X-Men Origins: Wolverine (Veldig overrasket over handlingen i forhold til de forrige i rekka)
ÅRETS SKUFFELSE - District 9 (Aldri hatt så store forhåpninger for så og havne med så kjedelig resultat)
ÅRETS VERSTE - Watchmen (Utrolig kjedelig og langvarende)
ÅRETS EKSTREMT HATTE FILM - Disney filmer med de forbanna jonas brothers og de h***** der

Finnes flere konge filmer fra i år (Underworld, Up, Public Enemies, Inglorious Basterds, The hurt locker, 2012, Crank: High Voltage, Next Day Air)
-Jørn Hammerø-
  • 0
  • Zook
  • Zook
ÅRETS FILM - Inglourious Basterds

BESTE SKUESPILLER - Christoph Waltz

ÅRETS OVERRASKELSE - A Serious Man

ÅRETS SKUFFELSE - Angels & Demons, selv om jeg ikke hadde høye forventninger.

ÅRETS VERSTE - Må nok svare Angels & Demons her og, selv om den er ikke var direkte dårlig.
You're sleeping over, right?
  • 0
Har ikke sett alle nye filmene i år, men av de jeg har sett:

ÅRETS FILM - District 9 (har ikke vært det skikkelig store filmåret for meg)

BESTE SKUESPILLER - Sharlto Copley (ikke genial, men overraskende)

ÅRETS OVERRASKELSE - District 9 (Niell Blomkamp kommer nesten fra intet)

ÅRETS SKUFFELSE - Inglourious Basterds (grei film, men svakt til å være Tarantino)

ÅRETS VERSTE - Transformer 2 (kunne vært verre, men ikke mye)
Jævelhøns
  • 0
Har ikke sett så mange filmer i år, men av de jeg har sett så blir det slik.

Årets Film - Slumdog Millionare
Beste Skuespiller - Mickey Rourke
Årets overraskelse - Christian Bale. Bruker å levere varene, men den rollen i Public Enemies var middelmådig
Årets Skuffelse - Inglourious Basterds. Filmen har sine høydepunkt, men mange av scenene er for lange og uinteressante.
Årets peneste - Freida Pinto fra Slumdog.
We could have arranged to have you carried
  • 0
ÅRETS FILM - Zombieland (iallfall av de få jeg har sett, skulle gjerne ha sett George Romero's nye film, Survival of the Dead)

BESTE SKUESPILLER - Ingen

ÅRETS OVERRASKELSE - District 9 (En helt grei film, men handlinga overaska meg. Den var ikke en av de typiske aliensfilmene som jeg har sett alt for mange av, det er bra!)

ÅRETS SKUFFELSE - Harry Potter og Halvblodsprinsen (Jeg er ikke noen fan av Harry Potter-bøkene eller filmene filmene, bare så det er sagt. Jeg har lest tre av bøkene, den første, sjette og sjuende. I motsetning til bok en syntes jeg at de to siste var ganske spennende faktisk. Og når film nummer 5 i tillegg var ganske grei og spennende, fikk jeg litt for høye forventninger til film 6, altså Harry Potter og Halvblodsprinsen.)

ÅRETS VERSTE - Det meste jeg har sett i år har vært middelmådig, så får ikke satt noe her. Men jeg må legge til at høstens filmer som Svik og Rottenetter lukter rotten film.
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
ÅRETS FILM - Moon

BESTE SKUESPILLER - Sam Rockwell

ÅRETS OVERRASKELSE - The Hangover

ÅRETS SKUFFELSE - Død Snø

ÅRETS VERSTE - Direct Contact

Btw: Slumdog Millionaire er vel tross alt en 2008-film.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
ÅRETS FILM - Moon

BESTE SKUESPILLER - Christoph Waltz (bare for én scene)

ÅRETS OVERRASKELSE - Harry Brown

ÅRETS SKUFFELSE - Harry Potter og Halvblodsprinsen

ÅRETS VERSTE - Brüno
  • 0
Siterer Levaiathan:
Btw: Slumdog Millionaire er vel tross alt en 2008-film.


Det kommer an på hvordan du ser det. Filmen var ferdig i 2008 og hadde visning på diverse filmfestivaler mot slutten av året, men offisiell release var i januar 2009.

Og det er vel releasedatoen vi går ut i fra.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Årets film - De fleste filmene i år har vært helt over det jevne.

Årets overraskelse - The Outlander (Ikke akkurat årets beste. Men den overrasket meg)

Årets skuffelse - inglorious Basterds

Årets verste - Pink Panther 2
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Siterer heljar:
Citerer Levaiathan:Btw: Slumdog Millionaire er vel tross alt en 2008-film.

Det kommer an på hvordan du ser det. Filmen var ferdig i 2008 og hadde visning på diverse filmfestivaler mot slutten av året, men offisiell release var i januar 2009.

Og det er vel releasedatoen vi går ut i fra.


Oscar-prisene den var nominert til og vant gjaldt vel for filmer som kom i fjor, som kanskje er en annen måte å se det på.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Oscar-prisene den var nominert til og vant gjaldt vel for filmer som kom i fjor, som kanskje er en annen måte å se det på.


Sånn kan man kanskje se det. Men den var ikke tilgjengelig for de fleste her i landet før januar i år. Hvis det var en lignende tråd i fjor hadde ikke alle hatt mulighet til å se filmen da. Så sånn sett er det greit å sette den opp i år.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Årets film: Inglorious Bastardes ("Aaeereee Videechy" konge italiensk aksang)

Årets overaskelse: Distict 9 (var bedre en jeg trodde, men det jeg trodde var ikke serlig bra)

Årets verste: Fame (har ikke sett den, men har en god anelse)

Årets beste animasjoner: 2012 (ingen slår denne i den nye katogorien)

Takk for meg
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Denne tråden ble ikke like aktiv som jeg hadde håpet på, så jeg tar resultatene nå istedet.

ÅRETS FILM - Inglourious Basterds med 3 stemmer. District 9, Zombieland og Moon på delt andre plass, med to stemmer hver.

ÅRETS SKUESPILLER - Christoph Waltz med 4 stemmer. Sharlto Copley på andre plass, med 2 stemmer.

ÅRETS OVERRASKELSE - District 9 med 5 stemmer. Capitalism: A Love Story, Drag Me To Hell, X-Men: Origins, A Serious Man, The Hangover, Harry Brown og The Outlander på delt andre, med 1 stemme hver.

ÅRETS SKUFFELSE - Slumdog Millionaire, District 9, Inglourious Basterds og Harry Potter and the Half-Blood Prince på delt første, med 2 stemmer. X-Men Origins: Wolverine, Angels & Demons og Død Snø på delt annen plass, med 1 stemme hver.

ÅRETS VERSTE - Knowing, Inglourous Basterds, Død Snø, Bruno, Watchmen, Angels & Demons, Direct Contact og Pink Panther 2 deler førsteplassen med 1 stemme hver.

Og that's it.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Denne tråden ble ikke like aktiv som jeg hadde håpet på, så jeg tar resultatene nå istedet.


Fordi filmforumet på GR har daua helt.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  • 0
Dårlig gjort. Jeg vil også stemme
Fabelaktig!
  • 0
Siterer Croius:
Citerer Predator enne tråden ble ikke like aktiv som jeg hadde håpet på, så jeg tar resultatene nå istedet.

Fordi filmforumet på GR har daua helt.

Det har vel aldri vært så mye liv her
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Det har vel aldri vært så mye liv her


Syns faktisk det var litt bedre før.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  • 0
Skulle gjerne ha deltatt i denne tråden, men jeg har bare sett fem filmer på kino i år. Trist men sant. :p
Heihei
  • 0
ÅRETS FILM - Watchmen (De fleste som rakker ned på filmen enten 1) Har ikke lest boka, eller 2) De ser ikke symbolikken og moralene som gjør Alan Moore's verk kjente.

BESTE SKUESPILLER - Zachary Quinto (Spock fra Star Trek)

ÅRETS OVERRASKELSE - Drag Me To Hell. (Sam Raimi tenkte jeg, wow, da må den jo være halveges bra ialfall. Si det mildt, beste skrekkfilmen dette tiåret. Ingen Saw-etterligning her, nei Tror faktisk folk har begynt å lære.)

ÅRETS SKUFFELSE - Transformers 2 (Jeg skal ikke lyve. Den var ikke tortur, men for GUDS SKYLD, kunne de ikke stoppe med den elendige "American Pie" humoren? Dyresex, Space-Brownies og Testikler har aldri vært artigt. Ialfall ikke siden 2. klasse.)

ÅRETS VERSTE - New Moon, som ingen har nevnt hittil? O.o (Mye er patetisk her i verden. "Når Damene Dro", Bush-taler, 14-årige jenters mangel på ryggrad. Men New Moon topper alle disse, lett. Eneste som seirer over New Moon er selvsagt det som kom før. Darth Sidiousen til Darth Vader, Dick Chaneyen til G.W.Bush, Onkel Skruen til Donald Duck - Twilight <.<
"Nanomachines?" - Sagt av Solid Snake 47 ganger.
  • 0
Har ikke sett så mange filmer fra 2009, men den som kanskje har gjort størst inntrykk positivt, var nok Watchmen. Så den ikke før den kom ut på dvd, og snappet da opp The Directors Cut. Likte den fra første sekund. Var på forhånd litt mistenksom, og forventet enda en typisk superheltfilm, men fikk istedet noe helt annet. Boken/Tegneserien The Wathcmen, har jeg faktisk aldri lest, men tror sjangsen er stor for at den vil falle i smak.
Leste noe om at musikken i filmen skulle være sterkt inspirert av 80 talls filmer som Manhunter, To Live and Die in L.A., og Blade Runner. Vet ikke helt om en kunne høre så mye av Manhunter eller To Live and Die in L.A., men Blade Runner inflytelsen var stor, og fungerte utrolig bra.

Ps. (Var det bare jeg som syntes at Dan/Nite Owl II, minnet utrolig mye om Bruce Campbell)? Satt nesten å ventet på at Ash skulle dra frem boomsticken, og motorsaga si, før han pløyet ned mengder av zombier og annet helvetesyngel. Dan/Nite Owl II fikk iallefall til slutt tømt Boomsticken sin, med god hjelp av Laurie/Silk Spectre II.

Årets skuffelse kom vel egentlig som forventet i Terminator 4 Salvation.
Hadde null forventninger til den på forhånd, og håpet kanskje at de ville slå feil, noe som desverre ikke skjedde. Ga filmen en sjangs til nylig, og fortsatt intet å juble over. Faktisk så syns jeg den horrible Rise of the Machines er hakket bedre, men uansett hva de måtte komme med av fremtidige Terminator relaterte filmer/tv-serier, kan en heldigvis bare ta frem tidsmaskinen og se enern og 2ern, og satse på at under reisen tilbake i tid, blir minnene om de fæle Rise of the machines, og Salvation, Terminated for godt!
Officer O'Clancy, take care of this toxic waste.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!