Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Verdens fineste sang?


  • Zook
  • Zook
Siterer Soraki:
Welcome Home (Sanitarium)
Nothing Else Matters
King Nothing
No Leaf Clover
Hero of The Day
Mama Said
Ain't My Bitch
The Unforgiven (+ II og III)
Devil's Dance
Fuel
Where The Wild Things Are
St. Anger
Frantic
Hele Death Magnetic


Syns du det er de fineste Metallica-sangene eller beste Metallica-sangene generellt?
You're sleeping over, right?
  • 0
De jeg liker best ja.
Just kill him with your awesome
  • 0
  • Zook
  • Zook
Ah, okay.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Syns du virkelig Mama Said er en av de bedre Metallica-sangene? I så fall liker du det jeg syns er den feile siden av Metallica. Metallica skal være heavy og brutale, ikke synge om moren sin. Nothing Else Matters er dog grei, selv om det ikke er en personlig favoritt.


Det er kjipt at det forventes at et band følge én oppskrift da. Er mye mer fan av quiet-loud, både innenfor én og samme sang og i låtutvalget som helhet. Synes det er ypperlig at Metallica har sanger som Low Man's Lyric, Hero of the Day og Nothing Else Matters. De er vakre! Liker godt sanger som Master of Puppets og The Memory Remains også da.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Suppeelsker:
Det er kjipt at det forventes at et band må følge én oppskrift da. Er mye mer fan av quiet-loud, både innenfor én og samme sang og i låtutvalget som helhet.


Jeg har ikke noe imot at band spiller litt forskjellig så lenge de vet hva de driver med. Det syns jeg ikke alltid Metallica har gjort. Load-albumet syns jeg er nærmest direkte dårlig; gitarlyden er helt annerledes og høres mye verre ut, de rolige sangene er bare pysete, og stemmen til James er betraktelig dårligere. Han har selv sagt at den sprakk på The Black Album.

Siterer Suppeelsker:
Synes det er ypperlig at Metallica har sanger som Low Man's Lyric, Hero of the Day og Nothing Else Matters. De er vakre!


Nothing Else Matters kan jeg være enig i. Den er pen, men ingen personlig favoritt. Low Man's Lyric...joda, grei den, men ikke noe minneverdig. Hero of the Day misliker jeg. Greit med heavyballader à la Nothing Else Matters, men Hero of the Day høres mer ut som poprock.

Siterer Suppeelsker:
Liker godt sanger som Master of Puppets og The Memory Remains også da.


Hvordan kan du sammenligne de to sangene?
De er da ganske forskjellige selv om begge er bra, ja.
You're sleeping over, right?
  • 0
Her sinnsykt hekta på en låt fra Battlestar Galactica sesong 4 soundtracket, Gaeta's Lament. Låta var veldig fin i serien og enda bedre når de satte den til en fullstendig låt.

http://www.youtube.com/watch?v=NY3gY48pxjA <3
  • 0
For øyeblikket er det Eminems Beautiful <3

"Fin" sang
Just kill him with your awesome
  • 0
Siterer Zook:
Jeg har ikke noe imot at band spiller litt forskjellig så lenge de vet hva de driver med. Det syns jeg ikke alltid Metallica har gjort. Load-albumet syns jeg er nærmest direkte dårlig; gitarlyden er helt annerledes og høres mye verre ut, de rolige sangene er bare pysete, og stemmen til James er betraktelig dårligere. Han har selv sagt at den sprakk på The Black Album.


Load som helhet har jeg ikke hørt, og derfor kan jeg ikke uttale meg, men sangen Hero of the Day, på det albumet, er en av de beste sangene synes jeg. Reload har også fått ganske dårlig kritikk, og det albumet kjøpte jeg faktisk, fordi jeg synes det er veldig bra.

På samme måte fikk 1916 av Motörhead dårlig kritikk, men jeg synes det er minst like bra som favoritten Ace of Spades. Det er jo ikke alltid kritikere og den enkelte fan er enige.

Siterer Zook:
Nothing Else Matters kan jeg være enig i. Den er pen, men ingen personlig favoritt. Low Man's Lyric...joda, grei den, men ikke noe minneverdig. Hero of the Day misliker jeg. Greit med heavyballader à la Nothing Else Matters, men Hero of the Day høres mer ut som poprock.


Poprock? Tror aldri jeg har hørt poprock med den slutten. Det er jo temmelig heavy for den jevne poprockfan.

Siterer Zook:
Hvordan kan du sammenligne de to sangene?


Jeg kan sammenligne begge fordi jeg liker dem begge

Til slutt vil jeg si at jeg heller ville fått samlepakka "Minotaur" gratis fra Pixies enn alle Metallica-albumene gratis MED signatur. Jeg liker førstnevnte band best med andre ord
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Suppeelsker:
Poprock? Tror aldri jeg har hørt poprock med den slutten. Det er jo temmelig heavy for den jevne poprockfan.


Resten av sangen er i hvert fall ikke så heavy, og den er heller ikke så fin synes jeg.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Citerer Suppeelsker oprock? Tror aldri jeg har hørt poprock med den slutten. Det er jo temmelig heavy for den jevne poprockfan.

Resten av sangen er i hvert fall ikke så heavy, og den er heller ikke så fin synes jeg.


Nei, starten er mer rockeballade eller noe sånt. Jeg liker den veldig godt da, selv om jeg også liker mer tradisjonelle sanger av Metallica. Liker at de varierer stil, sånn som favorittbandet mitt, Pixies, også gjør.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Dette er vel kanskje ikke en sang, fordi det er ikke noe synging, men en flott melodi er det ihvertfall!

http://www.youtube.com/watch?v=gxCbq6N0daU

Legger til noen fler jeg bare fordi jeg er så grei!

http://www.youtube.com/watch?v=EQSVqMdTVNE

http://www.youtube.com/watch?v=InktfPcQcAs

Ingen kan si at dette ikke er flott musikk!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer tradetown:
Motörhead - 1916


Grrrreat! Samme som med andre gode band, som Pixies, det er bra med variasjon. Nei, det høres ikke ut som Motörhead, men jo, det er bra!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Nei uff, syns ikke Lemmy sin stemme passer til slik bruk. Det samme gjelder Axl Rose. Guns N' Roses-ballader er ikke noe å skryte av!
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Nei uff, syns ikke Lemmy sin stemme passer til slik bruk. Det samme gjelder Axl Rose. Guns N' Roses-ballader er ikke noe å skryte av!


Lemmy har ingen pen stemme, nei. Jeg synes sangen er nevneverdig mest på grunn av teksten. I tillegg synes jeg stemmen hans passer til sangen, på et absurd vis.

Når det gjelder GNR ballader er jeg totalt uening. Jeg mener ballader var en av GNR's sterkeste sider!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Æsj. Guns N' Roses-ballader er bullshit i mine ører. Axl Rose kan overhodet ikke synge. Stemmen hans er OK når det gjelder hardrock, men på balladene syns jeg ikke det blir bra.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Æsj. Guns N' Roses-ballader er bullshit i mine ører. Axl Rose kan overhodet ikke synge. Stemmen hans er OK når det gjelder hardrock, men på balladene syns jeg ikke det blir bra.


Han har perfekt stemme. Lemmys stemme på 1916 og Axl Roses stemme på for eksempel November Rain er jo perfekt. Det er originalt og treffende. Sitter som et skudd for meg i hvert fall

Siterer tradetown:
Lemmy har ingen pen stemme, nei. Jeg synes sangen er nevneverdig mest på grunn av teksten. I tillegg synes jeg stemmen hans passer til sangen, på et absurd vis.


Jammen, æsj, tenk hvordan sangen hadde hørtes ut med en "pen" stemme da! Hadde vært mye dårligere. Det høres jo faktisk ut som en soldat. Er kjemperått!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Dream Theater - Another Day
Avenged Sevenfold - Dear God
Avenged Sevenfold - Gunslinger
Avenged Sevenfold - Warmness on the Soul
Bullet for my Valentine - Tears dont Fall
Bullet for my Valentine - Hearts burst into fire
Bullet for my Valentine - Say Goodnight
Bullet for my Valentine - Curses
Yellowcard - Only one
The Used - Light with a sharpened edge
The Used - All that I've got
The Used - Yesterdays feelings
The Red Jumpsuit Apparatus - Your Guardian Angel
The Red Jumpsuit Apparatus - Cat and Mouse
Aerosmith - I don't wanna miss a thing
KISS - Beth
KISS - Reason to Live
KISS - Forever
Escape The Fate - Harder than you know


Jah, her har vi jo noen

Lagt til 2009-11-01 20:55:
Må føye til:

The GazettE - Cassis
The GazettE - Guren
Aerosmith - Dream on

De MÅ nevnes.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Soraki:
For øyeblikket er det Eminems Beautiful <3

"Fin" sang

Den kan jeg vere helt enig i, fin sang

flere av Avengede sevenfold sine sanger er vakre, Dear god, Gunslinger mm er utrolig vakre.
Chris Isaak - Wicked Game, utrolig fin den og

sonata arctica - SHY
ER fantastisk trist og fin

Urahara
  • 0
Jeg liker veldig godt denne her:

Honest Bob and the Factory-to-Dealer Incentives - Hale-Bopp

http://open.spotify.com/track/45CoYeahmDr4A9F31A4faj
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!