Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Oscarutdelingen


Jeg har funnet en side som streamer E!
Det har en del intervjuer og slikt fra den røde løperen nå, men ikke noe spennede enda.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Jeg har funnet en side som streamer E!
Det har en del intervjuer og slikt fra den røde løperen nå, men ikke noe spennede enda.


Si hva siden heter!
Heihei
  • 0
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Jeg fant det

Han homokisen på E! er teit.
Heihei
  • 0
Det begynner ikke før halv 3?
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Årets Oscar-vinnere

Beste film: Slumdog Millionaire
Beste regi: Danny Boyle (Slumdog Millionaire)
Beste skuespiller: Sean Penn (Milk)
Beste kv. skuespiller: Kate Winslet (The Reader)
Beste birolle: Heath Ledger (The Dark Knight)
Beste kv. birolle: Penelope Cruz (Vicky Christina Barcelona)
Beste dokumentar: Man On Wire
Beste animasjonsfilm: Wall-E
Fremmedspråklige film: Departures, Japan.
Tilpassede manus: Simon Beaufoy, Slumdog Millionaire.
Originalmanus: Dustin Lance Black, Milk
Art Direction: The Curious Case of Benjamin Button
Foto: Slumdog Millionaire
Lydmiks: Slumdog Millionaire
Lydklipp: The Dark Knight
Originalmusikk: Slumdog Millionaire, A.R. Rahman.
Originalsang: "Jai Ho" fra Slumdog Millionaire.
Kostyme: The Duchess
Kortfilm, dokumentar: Smile Pinki
Klipp: Slumdog Millionaire
Sminke: The Curious Case of Benjamin Button
Animerte kortfilm: La Maison en Petits Cubes
Kortfilm: Spielzeugland
Beste effekter: The Curious Case of Benjamin Button
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Fili
  • Fili
Faen altså, syns det er dårlig at Mickey Rourke ikke vant for beste mannlige hovedrolle...
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
Siterer Fili:
Faen altså, syns det er dårlig at Mickey Rourke ikke vant for beste mannlige hovedrolle...


Har du sett "Milk"? Sean Penn er stor i den filmen. Eneste grunnen alle syntes Mickey Rourke burde vinne var fordi han endelig hadde kommet seg opp igjen, fra et miserabelt liv. Men jeg synes Sean Penn fortjente den virkelig.

Jeg har en liten følelse på at Slumdog Millionaire kan være oppskrytt? Den vant 8 oscar. Den burde være bra.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Nå har jeg verken sett Wrestler eller Milk, men jeg kan ikke unngå å tenkte at det kan ligge litt "politisk korrekthet" bak.. og nok om det.

Synes det er ganske skuffende at Batman: DK var nominert i så få kategorier.

Mm, ikke på grunn av Oscar-hypen, jeg har lenge hatt lyst - jeg må få sett Slumdog Millionaire en gang snart.
  • 0
Siterer Nilas:
Batman: DK


Den heter ikke Batman Men bare The Dark Knight. pirk, pirk.

At Heath Legder fikk oscar for beste mannlige birolle kom ivertfall ikke som et sjokk.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Du har selvfølgelig rett; grunnen til at jeg skriver det slik er at jeg med sikkerhet ved at ikke alle kjenner filmen som "the dark knight", men heller som "den (siste) batmanfilmen" heh..

Ikke et sjokk nei. Han var bra, men jeg spør kynisk: tror dere han hadde fått prisen om han hadde levd?
  • 0
Syns det var fantastisk at Heath Ledger vant Oscar for rollen i The dark knight, hvem bryr seg om han hadde vunnet den om han var i live (utenom Nilas her)? Han har i alle fall satt standarden for den neste "the Joker" skuespilleren
  • 0
Siterer Nilas:
Ikke et sjokk nei. Han var bra, men jeg spør kynisk: tror dere han hadde fått prisen om han hadde levd?


Jeg trur faktisk han hadde vunnet ja. Men jeg trur selvfølgelig at hans død hadde en liten rolle i at han fikk Oscar. Det var mer som et minne om han, at han fikk den. Men jeg synnes han fortjente den virkelig. Han var helt inne i rollen som Jokeren.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Zook:
Beste film: Slumdog Millionaire


Er det flere enn meg som synes SM fikk vel mange priser? Filmen var bra, men ikke verdt hele åtte Oscar.

Siterer Nilas:
Ikke et sjokk nei. Han var bra, men jeg spør kynisk: tror dere han hadde fått prisen om han hadde levd?


Jeg tror han hadde fått prisen uansett. Han var virkelig god og ga jokeren detaljer som faktisk viste at han ikke bare var gal, men ekte. Jeg synes Heath Ledger gjorde alle andre skuespillerne blaffe og kjedelige. Skuespilleren bak Harvey Dent ble etter min mening fryktelig kjedelig pga. Ledger.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ja, skjønte ikke helt den med Slumdog Millionaire. Er den virkelig så bra?
Jeg har ikke fått sett den enda. Men jeg har veldig høye forventinger nå.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Taxta:
Ja, skjønte ikke helt den med Slumdog Millionaire. Er den virkelig så bra?
Jeg har ikke fått sett den enda. Men jeg har veldig høye forventinger nå.


Jeg syntes den var ekstremt bra jeg. Utrolig velspilt og veldig godt fortalt.
Heihei
  • 0
Siterer remote:
Skuespilleren bak Harvey Dent ble etter min mening fryktelig kjedelig pga. Ledger.
Syns ikke Dent var noe sørlig sammenlignet med mange andre egentlig.

Jeg bare sliter litt med Ledger.. altså, ja, veldig bra skuespill.. men det er sliter med er da at han ikke var en så bra skuespiller (les mann) at han klarte skille galskapen i filmen fra virkeligheten; hvis det var årsaken til selvmordet. (Jeg vet at noen mener å skrive om selvmord er dumt, at det virker motiverende eller noe sånt - så la meg legge til: IKKE GJØR DET! du er garantert noen som bryr seg om deg )
  • 0
Dark Knight må være årets mest oppskrytte film! Det er en god film ja, men at den i flere uker toppet IMDB-topplisten er rett og slett forkastelig. Heath Ledgers dødsfall var selvfølgelig tragisk, men uten det tviler jeg på at filmen hadde fått på langt nær like mye oppmerksomhet og hype. Jeg er faktisk litt usikker på om Heath hadde fått Oscaren om han ikke hadde vært død også...
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
Siterer Xenofex:
Dark Knight må være årets mest oppskrytte film! Det er en god film ja, men at den i flere uker toppet IMDB-topplisten er rett og slett forkastelig. Heath Ledgers dødsfall var selvfølgelig tragisk, men uten det tviler jeg på at filmen hadde fått på langt nær like mye oppmerksomhet og hype. Jeg er faktisk litt usikker på om Heath hadde fått Oscaren om han ikke hadde vært død også...


Av de andre nominerte, synnes jeg faktisk Heath fortjente den. Jeg sier bare. Hva faen gjorde Robert Downey Jr der?
The Dark Knight er hypet opp pga Heath sin død ja. Men gutten spilte ivertfall en helt ut av kofferten rolle. Ekstremt bra gjenomført rolle.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Jeg syns ikke The Dark Knight er en smule oppskrytt. Alle snakker om den nesten bare på grunn av Heath Ledger, det er riktig, men det er uten tvil en god film uansett. Finner egentlig ingen minuser med den.
You're sleeping over, right?
  • 0
Jeg synes det finnes flere minuser med filmen.
Det er litt vel mye gladvold,og en ganske lite dyp moral for å kunne kalles et virkelig mesterverk i mine øyne. Men Heath Ledger sin Joker veier opp en del, men det er ikke en film jeg ville sett igjen og igjen og igjen
Why care when you have the option not to?
  • 0
Siterer Taxta:
Jeg sier bare. Hva ____ gjorde Robert Downey Jr der?
so true haha.

Siterer skullhead93:
Jeg synes det finnes flere minuser med filmen.
Det er litt vel mye gladvold,og en ganske lite dyp moral for å kunne kalles et virkelig mesterverk i mine øyne. Men Heath Ledger sin Joker veier opp en del, men det er ikke en film jeg ville sett igjen og igjen og igjen

Nå orker jeg (dessverre?) ikke å gå i detaljer, la oss møtes ansikt til ansikt for å diskutere en dag haha; vel, min mening: den har ikke "unødvendig vold" - det tjener sin hensikt i å vise historien og karakterene. "lite dyp moral"? Wow, da jeg så filmen kunne jeg ikke unngå å tenke "ooh" "aah" "mhm" flere ganger, nettopp fordi det er mange scener i filmen + filmen i seg selv som kan sees som "moralsk".
For meg, en av de aller beste scenene var da han store 'slemmingen' på båten ... (unngå spoilere^^).
  • 0
Siterer skullhead93:
Jeg synes det finnes flere minuser med filmen.
Det er litt vel mye gladvold,og en ganske lite dyp moral for å kunne kalles et virkelig mesterverk i mine øyne. Men Heath Ledger sin Joker veier opp en del, men det er ikke en film jeg ville sett igjen og igjen og igjen

Filmen har da et greit budskap, men den er jo mest ment som ren underholdning. Rent underholdende filmer kan da være like mye mesterverk som andre typer filmer, så lenge det er gjort bra.

Noe jeg var litt skuffa over var at The Visitor ikke vant noen priser. Det hadde den fortjent.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Hvis Ledger ikke hadde dødd, tror dere han hadde vunnet Oscar da?
"get poor die tryin"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!