Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Dine top 10 band/artister


1. The Killers
2. Metallica
3. Muse
4. Arctic Monkeys
5. System Of A Down
6. Korn
7. The Cure
8. Boston
9. Queen
10. Joy Division

Sånne lister som det her forandrer seg stadig
Men dette er per i dag
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Siterer P-Dude:
1. The Killers
2. Metallica
3. Muse
4. Arctic Monkeys
5. System Of A Down
6. Korn
7. The Cure
8. Boston
9. Queen
10. Joy Division

Sånne lister som det her forandrer seg stadig
Men dette er per i dag


Foreldrene mine digget Joy Division da de var yngre
  • 0
Skjønner jeg godt
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
  • Los
  • Los
1.Kaizers Orchestra
2. Tom Waits
3. The White Stripes
4. Flogging Molly
5. Murder by Death
6. The Raconteurs
7. Grand Island
8.The Dead Weather
9.Gorillaz
10. The Shocks(Lokalband fra Ålesund, som etter min forståelse ikke finnes lengre, og ikke har spilt inn noe Var på en konsert, og det var nok til at jeg med jevne mellomrom slår hode i veggen fordi jeg ikke kan høre på dem igjen )
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
1. Pink Floyd [+Syd Barrett]
2. Sonic Youth
3. Explosions in the Sky
4. Joy Division
5. Rammstein

Er vel omtrent slik min liste er for tida. Som mange andre også har påpekt, endres slike lister utrolig fort, men slik ser min ut per idag, ihvertfall. Üh well.

and by the way:

6. Queen
7. Black Sabbath
8. Raga Rockers
9. The Doors
  • 0
Er det ikke racounters som har den "steady as she goes"?
  • 0
Siterer Majesty:
For øvrig kan jeg si at jeg synes nesten alt av metall er helt tåpelig. Bare det at voksne menn synger om drap, vikinger, voldtekt, satans minioner og helvete er nok til å peke på sjangeren og le høyt og hjerterått.

Vel, metal er vel ikke bare alt det vel.. Da har du ikke hørt på så alt for mye.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Majesty:
For øvrig kan jeg si at jeg synes nesten alt av metall er helt tåpelig. Bare det at voksne menn synger om drap, vikinger, voldtekt, satans minioner og helvete er nok til å peke på sjangeren og le høyt og hjerterått.


Cool story bro

Siterer Kronoz:
Vel, metal er vel ikke bare alt det vel.. Da har du ikke hørt på så alt for mye.


Metal er også mer om musikken enn om tekstene. Ihvertfall føler jeg det slik. Nå skal det sies at jeg sjelden bryr meg om teksten uansett. Jeg bryr meg f.eks. ytterst lite om hvilke språk det synges på. Selv når det gjelder visesang o.l.

Jeg liker veldig mye musikk og har særlig falt for en del klassisk musikk i det siste. Likevel føler jeg ikke helt for å sette opp en klassisk komponist over mine "yndlings" band og artister. Så her kommer noen folk som passer beskrivelsen bedre. Ingen spesiell rekkefølge.

Onmyouza
Mastodon
De press
Joy Division
Slought feg
Anthem
The high lows
The back horn (ihvertfall de første platene)
The Smiths
...
This is great banter, it really is.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Reinsdyret:
Er det ikke racounters som har den "steady as she goes"?


Det stemmer det
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Cool story bro

Thx. Bro.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Siterer Majesty:
Ja, for det å like band som er kjente rundt om i verden er selvsagt et skoleeksempel på dårskap, i følge metallfansene?


Har jeg sagt at det er dårskap? Jeg har bare sagt at det finnes mange mindre kjente band som i mine øyne spiller bedre enn mange av de kjente i de samme sjangerene. Jeg hører selv på Muse, ATB, Röyksopp, Owl City og flere, jeg hører på metal aller mest, men fordi jeg verdsetter det høyest, så betyr ikke det at jeg fordrar alt som er kjent og ikke hører på noe annet.

Siterer Majesty:
Du vet, kjente band er som regel kjente nettopp fordi... folk liker dem, og derfor hører på dem.


At noe er kjent betyr ikke at noe er bra (sett i tekniske ferdigheter og hvor godt det er gjennomført), bare at det appelerer til folk.

Siterer Majesty:
For øvrig kan jeg si at jeg synes nesten alt av metall er helt tåpelig. Bare det at voksne menn synger om drap, vikinger, voldtekt, satans minioner og helvete er nok til å peke på sjangeren og le høyt og hjerterått.


La meg gjette; du liker å generalisere? Det er nettopp slike utsagn personer som misliker metal, eller nesten ikke hører på det bruker som argument, og tydlig viser at de absolutt har null innsikt.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
At noe er kjent betyr ikke at noe er bra (sett i tekniske ferdigheter og hvor godt det er gjennomført), bare at det appelerer til folk.


Jeg sier ikke at det som er populært nødvendigvis være bra. Men du (og flere andre) kommer så fort til den konklusjonen at om en film/sang/spill er veldig populært så suger det kuk og er utelukkende et produkt for den dumme bruker som ikke er smart nok til å velge det som en liten gruppe ser på som best.

Ta for eksempel... Avatar. Stort sett rost av kritikere, men nesten alle klarer å se at selve plottet har store hull og glipper. Likevel virket det som at det at filmen ble fantastisk motatt og at folk gikk mann av huse for å se den, gjorde at elitistene, i mangel på et bedre ord, bestemte seg for å pælme seg over filmen og whine over at filmen manglet et godt budskap og en god historie.

Slik synes jeg det er med mye av gode produkter for tida. Om noe blir sett på som veldig bra av andre, ja da skal man mene noe helt annet kun for å fremheve sin egen intellegens fordi man... er annerledes en den gemene hop. Kort sagt ser mange på seg selv som overmennesker fordi de hører på musikk som ikke er vanlig blant flertallet, og derfor er de bedre enn andre.

Dunno om akkurat du er sånn, men er i alle fall et slikt inntrykk jeg får av veldig mange på GR atm, som vil differiansiere meningene til noe som virker mer intelligent for å få "credz". w00t w00t

Siterer The Heretic:
La meg gjette; du liker å generalisere? Det er nettopp slike utsagn personer som misliker metal, eller nesten ikke hører på det bruker som argument, og tydlig viser at de absolutt har null innsikt.


Nei nei, for all del. Jeg hører litt på metal, ganske mye på Ozzy Osbourne in fact. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor en musikksjanger skal utgi seg for å være mer enn det faktisk er. For om man ser på metall som sjanger, så er det hovedsaklig bare tunge gitarriff, hyling/synging i en mikrofon og hardtslående trommespill. Ok i seg selv, så lenge ikke artistene utgir seg for å være hardcore motherfuckers som voldtar og dreper i helgene.

Litt av det samme som rap, jeg digger Eminem og sangene hans, men synes hele imaget rap-sjangeren har skaffet seg selv med gangster, bitches n' bling blir for drøyt til at jeg kan kalle meg en rap-fan. Kort sagt er det hovedsaklig måten metal framstiller seg selv på jeg ikke liker, hadde ikke du og mista litt respekten for coldplay om de framstilte seg selv som... hellige krigere? Gangstere? Satans minioner?

Siterer The Heretic:
Har jeg sagt at det er dårskap?

Det kunne faen så enkelt ha blitt tolket dithen.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
Siterer Majesty:
Kort sagt er det hovedsaklig måten metal framstiller seg selv på jeg ikke liker, hadde ikke du og mista litt respekten for coldplay om de framstilte seg selv som... hellige krigere? Gangstere? Satans minioner?


Jeg kan ikke si jeg har hørt så mye til den fremstillingen. Det er nok noen band som gjør det, men det er nok i størst grad en stereotypisering som har tatt overhånd blant folk som kanskje ikke hører så mye på sjangeren. Jeg hører på litt rap jeg også, men jeg har det jevne inntrykket av at mye av det handler om gangstah shit, money og babes, selv om det godt kan hende at det ikke er slik i mange tilfeller.

Når jeg hører på metal er det først og fremst det instrumentale jeg hører på. Det finnes mange metalband som spiller innovativt og med rytmer som bryter med det som er vanlig. Man kan vel i grunn kalle de for avantgardister, selv om de ikke er satt i den båsen som avant-garde metal. Dessuten er det mange metal band som bruker symbolikk og i stor grad metaforer i lyrikkerene sine, noe som gjør at man må kunne lese mellom linjene og nesten analysere i mange tilfeller for å finne ut hva tekstene handler om. Det liker jeg.

Det er ikke bare drap, mord og vold som er temaer i metal. I hvert fall mesteparten av det jeg hører på har lyriske temaer som spirituelle tanker om døden, problemer med dagens samfunn (ofte om hvordan folket er slaver for samfunnet) osv.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Lige for tiden:

1. Wooden Shjips
2. Baby Woodrose
3. Tom Waits
4. Mogwai
5. Explosions in the Sky
6. God is an Astronaut
7. Guru Guru
8. The Velvet Underground
9. Frank Sinatra
10. Captain Beefheart & His Magic Band
GR Gangstaz - "Who else is going to love me but the thugs?" 2PAC
  • 0
@ Majesty: Jeg hører stort sett på metal som omhandler drap, voldtekt, nekrofili og andre fæle ting. Jeg driter i hva folk mener, musikken er den største grunnen til at jeg hører på det. Det finnes også andre musikksjangere med "brutale" tekster, som f.eks rappere som Necro, virkningen av lyrikken er i slike tilfeller langt større siden du faktisk hører hva han rapper om. De fleste death metal band driter også i image. De er vanlige folk som lager makabre historier i likhet med horrorforfattere, og setter et passende lydbilde til teksten.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Suzy
  • Suzy
1: Wolfmother
2: DragonForce
3: Muse
4: Editors
5: Placebo

Så dokka det også opp en eller annen låt som e berre må digg...c;")...
.....c;")....
  • 0
  • Zook
  • Zook
Har endelig kommet fram til en konkret liste over mine 5 favorittband. Vel, konkret og konkret...rekkefølgen er ubestemt. Men det er i hvert fall de fem bandene jeg liker best.

-Rammstein
-Iron Maiden
-Metallica
-Radiohead
-The Doors
You're sleeping over, right?
  • 0
Lista mi må vel bli slik:

1. Muse
2. The Killers
3. Queen
4. The Cure
5. Boston
6. Arctic Monkeys
7. Foo Fighters

Jepp!
Love will tear us apart.
  • 0
Siterer Majesty:
Men jeg skjønner bare ikke hvorfor en musikksjanger skal utgi seg for å være mer enn det faktisk er. For om man ser på metall som sjanger, så er det hovedsaklig bare tunge gitarriff, hyling/synging i en mikrofon og hardtslående trommespill. Ok i seg selv, så lenge ikke artistene utgir seg for å være hardcore motherfuckers som voldtar og dreper i helgene.

Litt av det samme som rap, jeg digger Eminem og sangene hans, men synes hele imaget rap-sjangeren har skaffet seg selv med gangster, bitches n' bling blir for drøyt til at jeg kan kalle meg en rap-fan. Kort sagt er det hovedsaklig måten metal framstiller seg selv på jeg ikke liker, hadde ikke du og mista litt respekten for coldplay om de framstilte seg selv som... hellige krigere? Gangstere? Satans minioner?


Jeg er også en stor metal-fan men hører selvsagt på mye annet. Man ser jo tydelig her at dette er stereotypifisering, generalisering og mangel på kunnskap fra din side.
Virker som du bare har skrapet i overflaten og hørt de mest kjente bandene/artistene både innenfor metal og hip-hop.
Jeg er ingen ekspert på hip-hop selv, men skjønner at det er mye mer enn det man ser på Voice Tv, som stort sett handler om det du nevner.
Det samme gjelder forøvrig metalsjangeren også.
Fordi metal er hardere og ofte raskere enn andre sjangere, så betyr jo ikke det at det mangler kvalitet.
Det er mye mere enn skriking, hamring på trommer og harde gitarriff.

Mine favorittband for tiden. Ikke rangert:

- Gojira
- God is an Astronaut
- August Burns Red
- Erik Mongrain
- Periphery
- Benea Reach
- Despiced Icon
- Porcupine Tree
- Insomnium
- Sikth
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
10. Metallica
9. The Who
8. Rise Against
7. KISS
6. The Killers
5. AC/DC
4. Weezer
3. Avenged Sevenfold
2. MUSE
og først *trommevirvel*
1. Billy Talent
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
for øyeblikket:
- Tom Waits
- The Smiths
- Genesis
- King Crimson
- The Who
- Porcupine Tree
- Yes
- Black Sabbath
- Charles Mingus
- Leonard Cohen
- Supertramp
og noen andre. T.o.m. noe klassisk, hvis jeg føler meg kvasi-intellektuell og pseudo-kultivert.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Ine
  • Ine
ATM:

- Dimmu Borgir
- The Who
- Buckethead
- Whispered
- Radiohead
- Killswitch Engage
- Chopin
- Goo Goo Dolls/John Rzeznik
- Dream Theater
- The Cure

Litt vanskelig å begrense til kun 10 band, selv om dette er bare de jeg hører mest på nå. Har mange andre favorittband (som Muse, Slipknot, Primus osv.) som ikke er med på lista.
Riddle me this
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
For min del så er det vanskelig å liste opp i topp 10. Jeg klarer kanskje noen. Men ramser heller opp hva jeg hører på.

1: Iron Maiden

AC/DC, Metallica, Megadeth, Guns 'N' Roses, Airbourne, Free, Extreme, Down, Kyuss, Kreator, Santana, Demon Hunter, Annihilator, Avenged Sevenfold, Black Sabbath, Savatage, Nickelback osv.

De jeg hører en del på for øyeblikket. Andre ganger kan det være at jeg hører på andre folk.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
For øyeblikket så kan jeg rangere etter hva jeg har hørt mest på i det siste:
1 Metallica
2 Kaizers Orchestra
3 Iron Maiden
4 Queen
5 Green Day
6 Disturbed
7 Manowar
8 Toto

Tja, tror thats it. Pink Floyd og AC/DC fra tid til annen også. Dette er ikke min favorittrekefølge, men det som har blitt spilt mest i det siste.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg skifter yndlings-artister og band like ofte som jeg skifter sokker(med andre ord relativt ofte), så en sånn liste blir litt dum, siden den alltid vil være i endring. Men det er en mann som står som en ubestridt favoritt over alle de andre bandene og artistene, og det er Eminem. Har hørt på han siden i midten av barneskolen og jeg kan trygt si at ingen annen musiker har klart å trekke meg inn, intressere meg og få meg til å føle med artisten, på den måten Eminem har(selv om jeg ikke skjønte særlig masse av tekstene i starten). Men akkurat nå vil vel lista se noe slikt ut:
1. Eminem
2. Nickelback
3. Foo Fighters
4. Bruce Springsteen
5. 2Pac
6. AC DC
7. Green Day
8. Nirvana
9. Jason Derulo
10. Guns n' Roses
"Yeah, I dare you! Ragequit! Make us both happy!" - Scout, Team Fortress 2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!