Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Merkelige eller spesielle filmer


  • Fili
  • Fili
Siterer Paulie:
Hva prøver de å oppnå? No Country For Old Men er dødsbra uansett.


For dem (og forfatteren av boken) er ikke det viktigste hvem som stikker av med pengene, det er volden som står sentralt i historien.
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
de fleste filmene til takashii kiike er jo det man kan kalle "spesielle" og de er jævli fete hehe
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Siterer Fili:
For dem (og forfatteren av boken) er ikke det viktigste hvem som stikker av med pengene, det er volden som står sentralt i historien.


Hmm, når jeg tenker over det så kan vel det virke riktig.
Heihei
  • 0
  • Fili
  • Fili
Siterer Joeminator:
Citerer Paulie:
Lagt til 2008-09-21 19:05:

Citerer Joeminator:
Et emne om spesielle filmer, og dere har enda ikke nevnt "The Thing" eller noen av "Hannibal" filmene?


Hannibal-filmene er vel ikke så spessielle.

Har du i det hele tatt sett de?


BTW synes jeg ikke Hannibal-filmene er noe utenom det vanlige. Det er GODE filmer (utenom Hannibal), men de er langt i fra spesielle. Det finnes mange lignende filmer, for eksempel Se7en.
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
Siterer Fili:
Citerer Joeminator:
Citerer Paulie:
Lagt til 2008-09-21 19:05:

Citerer Joeminator:
Et emne om spesielle filmer, og dere har enda ikke nevnt "The Thing" eller noen av "Hannibal" filmene?


Hannibal-filmene er vel ikke så spessielle.

Har du i det hele tatt sett de?


BTW synes jeg ikke Hannibal-filmene er noe utenom det vanlige. Det er GODE filmer (utenom Hannibal), men de er langt i fra spesielle. Det finnes mange lignende filmer, for eksempel Se7en.

Handler Se7en om en sofistikert kannibal psykolog?
:D <3<3<3
  • 0
  • Fili
  • Fili
Siterer Joeminator:
Citerer Fili:
Citerer Joeminator:
Citerer Paulie:
Lagt til 2008-09-21 19:05:

Citerer Joeminator:
Et emne om spesielle filmer, og dere har enda ikke nevnt "The Thing" eller noen av "Hannibal" filmene?


Hannibal-filmene er vel ikke så spessielle.

Har du i det hele tatt sett de?


BTW synes jeg ikke Hannibal-filmene er noe utenom det vanlige. Det er GODE filmer (utenom Hannibal), men de er langt i fra spesielle. Det finnes mange lignende filmer, for eksempel Se7en.

Handler Se7en om en sofistikert kannibal psykolog?


Det handler om en sofistikert, EKSTREMT høyt utdannet seriemorder, hvor etterforskerne må være med på et makabert spill på morderens permisser. Nei han er ikke en kannibal, men filmen er definitivt i samme gate. Såklart er ikke filmen helt lik silence of the lambs, men den har flere liknende elementer. Å si noe annet er tull.

Hannibal-filmene er gode, og de skiller seg ut med en veldig god historie, men å si at de er ekstremt originale og veldig spesielle blir feil.
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
Evil Dead da? Så eneren nå i helga, skal se de to andre asap! Faen så digg^^
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
kule filmer det. har 2ern
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Evil Dead da? Så eneren nå i helga, skal se de to andre asap! Faen så digg^^

Det er skikkelig morsomme filmer. Har bare sett nr 2 i serien da, men skal jobbe ballene av meg for å se resten^^
:D <3<3<3
  • 0
Kjøpte Evil Dead for litt siden, og likte den veldig godt. Den scenen hvor ho blir voldtatt av trærne er litt morsom Vil på mange måter si at de har mye til felles med Peter Jackson sine litt eldre filmer. Da snakker jeg spesielt om Braindead og Bad Taste.
Skal kjøpe meg Evil Dead 2 og Army of Darkness snart.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Må nesten nevne 2001: A Space Oddyssey og A Clockwork Orange her. Merkligere filmer skal du lete lenge etter.
Kan også nevne Imprint av Takashi Miike. Helt forjævlig grotesk, men ganske spessiell.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Likte Memento veldig godt.
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
De eneste jeg kommer på i farten er Dr. Strangelove og Barton Fink. Sære, men fantastiske filmer.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Jeg vil også nevne A Clockwork Orange her.
Skal innrømme at jeg ikke skjønnte så alt for mye av den da jeg så den (ikke drep meg. Vær så snill).
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
A Clockwork Orange har jeg nevnt i førsteposten. Det er en ganske spesiell film, dystopisk. Den er også blant mine favorittfilmer.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
American Psycho. En film som både er genial og utrolig forvirrende. På slutten satt jeg igjen med ord som hva + faen.
Close, but no cigar!
  • 0
  • Fili
  • Fili
Me like American Psycho
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
Noen her som har sett The Fountain? Ekstremt kunstnerisk film. Jeg skjønte ikke hele filmen, men jeg likte den uansett. Får vel se den igjen snart.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
  • Fili
  • Fili
Chungkin Express er ganske spesiell, og ulikt mye annet.

Tarantino gråt faktisk da han så filmen, ikke fordi den var trist, men fordi han syns det er så rørende å kunne elske en film så høyt.
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
Siterer dECEIVE:
American Psycho. En film som både er genial og utrolig forvirrende. På slutten satt jeg igjen med ord som hva + faen.


Har sett den 4 ganger... forstår fremdeles ikke slutten
det er den eneste filmen jeg har sitti igjen med dette: ?
  • 0
Syntes mange her bommer på det Leviathan spør om.. Hvis dere ser på eksempelfilmene han har lagt frem...

Jeg har noen tips :

Dark City
Videodrome
Existenz
PI ( http://www.imdb.com/title/tt0138704/ )
The Fountain
Lost Higway
Mulholland drive
The nines
Sunshine
A Scanner Darkly
Southland tales
Inland Empire
Crash
The Chumscrubber
Gummo
Bully
Kids
Natural born killers
The Jacket

Sympathy for mr.vengance |
Oldboy |}Trilogi
Lady Vengance |

The Cube
Eyes wide shut
Session 9
Magnolia
SPIDER
Naked Lunch
Bug
Zwartboek
The Butterfly effect
Jacobs Ladder
Irreversible
Haute Tension
Hellraiser 5 : Inferno ( psykologisk hellraiser )
Das Experiment
Inside ( À l'intérieur )
Ichi the killer
Naboer ( måtte ha med en norsk )
Fear X
Spun
Black Book ( Swaertbok
The Science OF Sleep
Cigarette Burns, Imprint, ( Masters of horror
Parfymen



Kommer ikke på noe mere.. Selv om det er mange andre... unike filmopplevelser.

Btw
El Laberinto Del Fauno ( Pans Labyrint ) var den beste filmen jeg så det året
den kom!!!
I år er det No country for Old Men
  • 0
Donnie Darko er uten tvil en spesiell og merkelig film, ikke så rart med tanke på at det var på en måte en eksprementiell film. Jeg holdt meg forøvring à jour med handlinga sånn cirkus til det siste kvarteret der jeg mista grepet helt. Kan noen gi meg en ordentlig forklaring på hva som skjedde? Folk har prøvd å forklare det til meg før, men skjønner det aldri... har aldri hatt noe særlig problem med det før egentlig, og jeg er da ikke dum heller, men det vil bare ikke inn. Men likte filmen likevell, selv om den var rar.

The Wall av Pink Floyd er også en merkelig film som leker med psyken min. Det er en bra film, men er så rar at jeg går helt i surr. Når jeg så den virka den dobbelt så lang som det den egentlig var, og jeg var helt lost da den var ferdig. Måten de har satt sammen handlingen, animasjonsdelen, scenene og ikke minst musikken(psykedelisk rock) gjør at filmen blei tung og spesiell. Men som sagt var den bra.

Mystic River av Clintern sjøl var også en merkelig opplevelse. Ikke helt sånn som de to filmene jeg har nevnt over, men likevell, den var spesiell.

En kompis av meg hadde også sett en rar film, og forklarte ganske godt handlingen..nå er det min tur til å gjenfortelle handlingen(skal forsøke)
Handla om en soldat-dude som spilte fiolin, og så kom satan og ville bytte bort fela hans med en bok som gjorde han rik. soldaten leste i boka i 3 dager i helvete, men det var 10 år på jorden, når han kom hjem trudde alle han var død, og han måtte rømme fra byen, så blei han rik, satt på ett fint kontor, men var ulykkelig uten fela si, så satan bytta den tilbake, men soldaten kunne ikke spille mer.

Så blei han fattig og talentløs, men han hørte om at kongen ville gi belønning til den som kunne kurere prinsessa for en eller annen sykdom, soldaten drar til kongen, kommer inn på rommet til prinsessa og spiller for henne(plutselig kan han spille igjen) prinsessa våkner, har tilfeldigvis ballettsko på seg og danser i en halvtime så kommer satan og danser etterpå.

Satan er nå redd for fela, og bare soldaten peker på satan med fela blir satan redd. Så "dør" satan, og soldaten og prinsessa danser litt mer, og danser ut i skogen, så kommer satan og løper og danser og hopper og vifter på den skumle kappa si rundt soldaten, og lokker han med seg ut i skogen. Så står prinsessa alene igjen, så slutter filmen.

Virket i allefall merkelig, noen som har sett den filmen?
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Siterer Heksekongen:
Donnie Darko er uten tvil en spesiell og merkelig film, ikke så rart med tanke på at det var på en måte en eksprementiell film. Jeg holdt meg forøvring à jour med handlinga sånn cirkus til det siste kvarteret der jeg mista grepet helt. Kan noen gi meg en ordentlig forklaring på hva som skjedde? Folk har prøvd å forklare det til meg før, men skjønner det aldri... har aldri hatt noe særlig problem med det før egentlig, og jeg er da ikke dum heller, men det vil bare ikke inn. Men likte filmen likevell, selv om den var rar.


Du kan ta en kikk på denne siden som jeg har linket til tidligere. Den forklarer det meste som er å forklare.
http://www.stainlesssteelrat.net/ddfaq.htm#.1

Har nå fått leid meg filmen 1984 på skolens bibliotek. Noen som vet om den er en slik type film som beskrevet i førsteposten. Så at den var basert på George Orwell sin bok fra 1949.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Rart at ingen har nevnt "Being John Malkovich" enda. Den er skikkelig sær, men egentlig ganske artig.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Noen sære filmer må være "Creep Show". De har noen veldige fuckd up historier.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!