Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Synes egentlig Gladiator er ganske middelmådig, ingen av filmene til Ridley Scott har vært særlig fengende og Russel Crowe er en kjedelig skuespiller.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
The Expendables blir nok den beste filmen som kommer i år
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Ved en eller annen grunn så jeg en episode med Spesialstyrken, det var sykt kleint å se på.
Jævelhøns
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Synes egentlig Gladiator er ganske middelmådig, ingen av filmene til Ridley Scott har vært særlig fengende og Russel Crowe er en kjedelig skuespiller.


Blade Runner var jo fet, og Aliens, for ikke å glemme Kingdom of Heaven og Hannibal som jeg synes var en ganske bra oppfølger til Silence of the Lambs.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Blade Runner var jo fet, og Aliens, for ikke å glemme Kingdom of Heaven og Hannibal som jeg synes var en ganske bra oppfølger til Silence of the Lambs.

Dette blir jo svært subjektivt, men Blade Runner var lite engasjerende for min del. Visuelt sett holdt den mål. Aliens ble lagd av James Cameron. Kingdom of heaven var ca. et like stort meh som Hannibal, som kun ble reddet av Hopkins. Black Hawk Down var heller ikke noe særlig interessant.
-----------------------------------------------------------
OT: I dag så jeg Il Conformista, og den er foreløpig inne på topp 10 listen min. Anbefales til alle Gudfaren-tøsene her inne (vet det er mange av dem).
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Jeg blandet Alien med ALiens, sorry Men Alien er jo fremdeles den beste av dem synes jeg. Black Hawk Down likte ikke jeg spesielt heller.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Nja. For meg var bare Alien "hjemsøkt hus i verdensrommet" med kun én minneverdig scene. Kan ha noe med at jeg så den med 3 andre på en pc-skjerm midt på dagen. Aliens derimot, skapte en solid følelse av panikk i tillegg til å være ganske badass. Den satte jo standarden for slike actionfilmer, og var et forfriskende steg videre fra eneren. Den og T2 er de eneste Cameron-filmene jeg virkelig har likt.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Jeg likte faktisk T1 bedre enn T2, selv om mange har det motsatt. Jeg så Alien helt alene på denne tiden av døgnet, så dne gjorde nok litt større inntrykk på meg.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Terminator 2 er way bedre enn den første...
Nr 1 er liksom så ...tom
Og de hoppene mellom "nåtid" og fremtid syns jeg var jævlig kjedelige.

Aliens ligger høyt på min "Beste filmer" liste.
Den første er ålreit, men når ikke opp til Aliens.
De to siste er py og ikke verdt å nevne engang...
  • 0
Jeg likte Terminator bedre enn 2ern mest på grunn av stemningen i filmer, 2ern er ikke dårlig den heller, men jeg likte T1 best av en eller annen grunn. Jeg synes Alien var litt mer skremmende enn Aliens fordi den var litt mer skremmende bygd opp (jeg var også litt yngre da jeg så den). Alien 3 er ikke så gæren heller, synes nå jeg.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Noen ide om en bra stream side til Oscar utdelingen 7.mars?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Trur jeg brukte Justin.TV i fjor.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Jeg trenger noen anbefallinger igjen folkens.
De fleste vet jo sånn noenlunde hva jeg liker.

-Thriller
-Skrekk
-Drama
-Action

Men jeg tar imot alle forslag.
Gjerne noen helt ukjente.
Gamle som nye.
  • 0
Thriller: Ugetsu Monogatari, A Man Escaped, The Night of the Hunter, Touch of Evil, Repulsion, Nueve Reinas, Moon, Inland Empire, Das Weisse Band og Caché.

Skrekk: Vargtimmen, Lost Highway, Werckmeister Harmonies (til en viss grad), Plan 9 from Outer Space, Odishon og [Rec].

Drama: Trois Couleurs-trilogien (Bleu, Blanc og Rouge), Il conformista, Ikiru, To Kill a Mockingbird, Boy A, Chungking Express, Vozvrashchenie, Synecdoche, New York, The Assassination of Jesse James, Paris, Texas, Midnight Cowboy, The Diving Bell and the Butterfly, The Enigma of Kaspar Hauser, Good night and good luck, Der Siebente Kontinent, Adams æbler og praktisk talt alt av Bergman.

Action: Samuraifilmene til Kurosawa fra Rashomon frem til Yojimbo. Og Ran. Ellers er det stort sett bare de "kjente" actionfilmene jeg kommer på.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Shutter Island får ikke så veldig bra kritikk her i Norge. Har lest rundt 5 anmeldelser, VG ga den terning fem, men ellers får den mest treere og firere. Skal selvsagt se den allikevel, men det var overraskende med tanke på at det meste Scorsese tar på blir gull.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
[Rec]


Støtter den.
Siterer Skreifiskaren:
-Action


De kinesiske filmene til John Woo. Men de har du sikkert sett.

Siterer Zook:
Shutter Island får ikke så veldig bra kritikk her i Norge.


Hadde sett den om den hadde fått 1'er. Scorsese er ikke i stand til å lage en dårlig film han.
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Hadde sett den om den hadde fått 1'er. Scorsese er ikke i stand til å lage en dårlig film han.

Samme her. Etter flere måneder med totalt uinteressante kinofilmer detter både The Road og Shutter Island inn på kinoen på samme helg. Is nice.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Har lest boken Shutter Island. Og jeg gleder meg som faen til filmen kommer på lerretet. Boken er helt fantastisk. Og jeg regner med at Scorsese klarer å formidle dette godt på film. Trur Leonardo DiCaprio passer perfekt inn i rollen som Teddy Daniels.
Yo mamma so stupid, she tried to commit suicide by jumping out her basement window.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Da var billetter til Shutter Island i boks. 18.15 i kveld. Noen som har sett den allerede?
You're sleeping over, right?
  • 0
Så den i går. Helt fantastisk.
Yo mamma so stupid, she tried to commit suicide by jumping out her basement window.
  • 0
Hvem er best, Big Fish eller The Fly? Skal bestille litt filmer.
Jævelhøns
  • 0
  • Zook
  • Zook
Det er vel helt forskjellige filmer som sikkert er vanskelig å sammenligne. Nå har jeg ikke sett Big Fish, men jeg tror det er noe fantasy/eventyrgreier, og The Fly er jo skrekkfilm. The Fly har jeg sett og den er i hvert fall ganske grei.
You're sleeping over, right?
  • 0
Jeg har helt mistet lysten for å se filmer, og har ikke sett en film på flere uker enda jeg har flere filmer som går for å være gode som ligger i hylla mi og ikke har blitt sett enda. Noen som har lyst til å komme hjem til meg og gi meg et slag i trynet?

Lagt til 2010-02-25 01:38:
Siterer Baardern:
Hvem er best, Big Fish eller The Fly? Skal bestille litt filmer.


Jeg synes Big Fish var kjedelig, og ikke så "magisk" som jeg håpet på den skulle være. The Fly er som Zook påpeker en helt annen film, men personlig synes jeg den er bedre.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Jeg har helt mistet lysten for å se filmer,


Får faktisk den følelsen ofte selv, men bare TVING deg selv til å se en film igjen, så baller det på seg, så får du lysten tilbake igjen!

Heihei
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!