Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Den er en av tidenes beste filmer, hands down.
Heihei
  • 0
Siterer Matscoolio:
Noen som så Once Upon a Time In America i går? Den gikk på NRK2.



Jeg ga opp å se den. Det ble for kjedelig og langsom. Kan hende den tar seg opp noe sykt senere, men da får jeg heller se den en annen gang.


Du har ikke peiling.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Har sett igjenom en del gamle Disney filmer den siste tiden, og jeg må si at animasjonen på klassikerene imponerer meg. Spesielt The Lion King og The Beauty and the Beast.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Har sett igjenom en del gamle Disney filmer den siste tiden, og jeg må si at animasjonen på klassikerene imponerer meg. Spesielt The Lion King og The Beauty and the Beast


Scenen der skjønnheten og udyret danser sammen er flott
Jævelhøns
  • 0
Skal skrive særemne om Sergio Leone. Noe spesielt jeg bør vite? Hvet selvfølgelig mye fra før, men er det noen som har noe god fakta om han?
We could have arranged to have you carried
  • 0
Han takket nei til å regissere Gudfaren.
Heihei
  • 0
Noen som har forventninger til Jackson filmen, District 9? Har litt lyst til å se den, men spørs om jeg får tid...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Noen som har forventninger til Jackson filmen, District 9? Har litt lyst til å se den, men spørs om jeg får tid...


Jackson-film?
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Jackson-film?

Peter Jackson, vel...

Men det er egentlig ikke en Jackson-film, da han kun er produsent. Neill Blomkamp er nemlig både regissør og manusforfatter...
  • 0
Jeg har tro på den. Ser jo utrolig heftig ut
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Zook
  • Zook
Den har fått sinnsykt bra kritikk i statene og er allerede høyt oppe på IMDbs top 250. Vet dog ikke om jeg får tid til å se den på kino, men jeg kommer garantert til å se den når den kommer på DVD.

Neste film jeg skal se på kino nå er Jenta som lekte med ilden, neste fredag. Har bestilt billetter.
You're sleeping over, right?
  • 0
Noen som fikk med seg Rottenetter? Elendig markedsføring, få som har fått med seg filmen...
  • 0
  • Zook
  • Zook
Har da sett mye reklame for den..

Men det var ikke mange som gikk og så den i helgen, leste jeg. Har ikke sett den selv heller. Er den bra?
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Buffett:
Elendig markedsføring, få som har fått med seg filmen...

Det vil jeg ikke si. Har sett reklamer i hytt og pine over hele nettet, pluss jeg deltok i Rottenetter spillet. Dog, den har fått relativt blandet kritikk.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Vel, er i Oslo området hver dag. Har ikke sett EN reklame for filmen her.

Tho' tar litt tilbake det med elendig markedsføring. Glemte helt hva de har gjort over nettet ;)
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Noen som har forventninger til Jackson filmen, District 9? Har litt lyst til å se den, men spørs om jeg får tid...


District 9 er dritbra. Har ikke sett en bedre sci-fi film på lenge. Det er dette som er film. Care i filmer som har et budsjett på en milliard, dette er tingen.
Jeg sparker rompe
  • 0
Syns Rottenetter ser mega teit ut. Norsk film suger.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Zook:
Den har fått sinnsykt bra kritikk i statene og er allerede høyt oppe på IMDbs top 250. Vet dog ikke om jeg får tid til å se den på kino, men jeg kommer garantert til å se den når den kommer på DVD.

Neste film jeg skal se på kino nå er Jenta som lekte med ilden, neste fredag. Har bestilt billetter.


At den er på imdb top 250 tar jeg ikke som et kvalitetstegn noe lengre. Alt mulig rammel kommer inn der
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Junior Sopranos:
At den er på imdb top 250 tar jeg ikke som et kvalitetstegn noe lengre. Alt mulig rammel kommer inn der


Som hva da? Alle filmene på den lista, både nye og gamle, blir regnet som skikkelig kvalitet. Den har dessuten fått kjempegod kritikk blant anmelderne.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Citerer Junior Sopranos:At den er på imdb top 250 tar jeg ikke som et kvalitetstegn noe lengre. Alt mulig rammel kommer inn der

Som hva da? Alle filmene på den lista, både nye og gamle, blir regnet som skikkelig kvalitet. Den har dessuten fått kjempegod kritikk blant anmelderne.


Det har kommet altfor mange nye på listen, og da blir det mange klassikere som detter av listen.

Eksempler:

Up
Wall E
Finding Nemo
The Incredibles
Ringenes Herre: To tårn
The Wrestler ( god film, men ikke god nok til listen
Kill Bill 1 og 2

Filmer fra nåtiden kommer altfor lett på listen
We could have arranged to have you carried
  • 0
Hvorfor må de være gamle for at de skal være top 250 da?
Nye filmer kan da like lett være mesterverk som gamle kan.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Hvorfor må de være gamle for at de skal være top 250 da?
Nye filmer kan da like lett være mesterverk som gamle kan.


Har ikke sagt noe imot det jeg, men synes det er altfor mange som kommer inn. Viss du studerer listen så ser du at det er ekstremt mange filmer fra dette årtusenet.
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Junior Sopranos:
Up
Wall E
Finding Nemo
The Incredibles
Ringenes Herre: To tårn
The Wrestler ( god film, men ikke god nok til listen
Kill Bill 1 og 2


Up har jeg ikke sett enda, men jeg syns absolutt alle de andre filmene der fortjener å være på lista. Kanskje bortsett fra The Incredibles.
You're sleeping over, right?
  • 0
Dette årtusenet er snart et årti. 10 år er en ganske god stund når det kommer til filmer.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Up
Wall E
Finding Nemo
The Incredibles
Ringenes Herre: To tårn
The Wrestler ( god film, men ikke god nok til listen
Kill Bill 1 og 2


Enig i Ringenes Herre, The Incredibles og Kill Bill 2.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!