Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Det er sikkert og visst, men det er fremdeles en sterk film. Er ferdig med å se den nå, btw. Min mening på "Hvilken film så du sist"-tråden.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Siterer Paulie:
Citerer Zook:Har sett den nå. Syntes ikke den var noe særlig bra, egentlig. Rett og slett utdatert, tror jeg. Humoren falt ikke i smak, og den var altfor lang i forhold til sjangeren.

Du er dum.


Du er konservativ.
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Du er konservativ.


Og det betyr? :p
Heihei
  • 0
Noen som har sett "The shawshank redemtion"?
Decyfered!
  • 0
Siterer Faunvik:
Noen som har sett "The shawshank redemtion"?


Alle har jo sett den. Veldig bra film da.
Heihei
  • 0
Ikke jeg, venter på Blu-ray utgivelse.
  • 0
Siterer Paulie:
Citerer Nero The Elder u er konservativ.



Og det betyr? :p


Gammaldags. Vil ikke forandre på noe. Vil bevare det "gode" gamle.
Ta vare på.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Taxta:
Gammaldags. Vil ikke forandre på noe. Vil bevare det "gode" gamle.
Ta vare på.


Vel, jeg er jo glad i gamle filmer. :p
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Det er greit, men du må akseptere at noen filmer rett og slett mister sin glans med tiden. Om du ikke er enig får du i hvert fall akseptere at andre synes det (selv om jeg vet at du var en smule sarkastisk)
You're sleeping over, right?
  • 0
Elsket skuespillet, men helhetsinntrykket var ikke det helt store (Apartment)
Fabelaktig!
  • 0
Siterer Bobonor:
Elsket skuespillet, men helhetsinntrykket var ikke det helt store (Apartment)


Det som gjorde filmen spessiel for min del var den herlige sjarmen den hadde. Økte liksom helhetsinntrykket flere hakk.

Siterer Zook:
Det er greit, men du må akseptere at noen filmer rett og slett mister sin glans med tiden.


Kanskje sin glans, men aldri sin kvalitet.
Heihei
  • 0
har noen sett lost in translation? jævlig feel good film
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
har noen sett lost in translation? jævlig feel good film


En veldig bra film ja.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Tror de fleste har sett den også, ja
Fabelaktig!
  • 0
Vurderer å kjøpe filmen Control. Noen som har sett den?
  • 0
Siterer Bobonor:
Tror de fleste har sett den også, ja


Ikke jeg...

Da må jeg nesten lure på hvem som ikke har sett "The Usual Suspects"? Den er obligatorisk når det er snakk om god film!
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Siterer Matscoolio:
Da må jeg nesten lure på hvem som ikke har sett "The Usual Suspects"? Den er obligatorisk når det er snakk om god film!


Den er oppskrytt når man snakker om film. Det eneste som er spesielt bra med den er skuespillet, og den "fantastiske slutten" er ikke så fantastisk.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Citerer Matscoolio a må jeg nesten lure på hvem som ikke har sett "The Usual Suspects"? Den er obligatorisk når det er snakk om god film!

Den er oppskrytt når man snakker om film.


Filmer som er gamlere enn fra 70-tallet er oppskrytt.


Siterer Levaiathan:
Det eneste som er spesielt bra med den er skuespillet, og den "fantastiske slutten" er ikke så fantastisk.


Synes den var spennende fra start til slutt jeg. Merkelig det altså. Slutten var jo litt overraskende, det må du innrømme? Eller lukta du lunta langt i forveien?
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Siterer Matscoolio:
Filmer som er gamlere enn fra 70-tallet er oppskrytt.


Håper du tuller nå?
Heihei
  • 0
Siterer Matscoolio:
Filmer som er gamlere enn fra 70-tallet er oppskrytt.

Tror sjelden jeg har vært mer uenig i noe enn akkurat det der.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
The Usual Suspects var skuffende. Filmer som er "gamlere" enn 70-tallet er ikke oppskrytt, men undervurdert!
Fabelaktig!
  • 0
Siterer Paulie:
Citerer Matscoolio:Filmer som er gamlere enn fra 70-tallet er oppskrytt.

Håper du tuller nå?


Nope. Har virkelig ikke sansen for svart-hvitt-filmer, uansett hvor høyt de står på verdens beste filmer-lister.

Siterer Skreifiskaren:
Tror sjelden jeg har vært mer uenig i noe enn akkurat det der.


(Y)

Siterer Bobonor:
Filmer som er "gamlere" enn 70-tallet er ikke oppskrytt, men undervurdert!


Says you (og de fleste andre her på GR).
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Siterer Matscoolio:
Citerer Paulie:Citerer Matscoolio:Filmer som er gamlere enn fra 70-tallet er oppskrytt.

Håper du tuller nå?

Nope. Har virkelig ikke sansen for svart-hvitt-filmer, uansett hvor høyt de står på verdens beste filmer-lister.


Det er jo bare farger? Dessuten så har The Wizard of Oz fra 1939 farger, så MEH. Farger har ingenting å si for skuespillerprestasjoner, story, atmosfære og alt det andre som spiller en større rolle enn forskjellen på en blå og en svart jakke.


Siterer Matscoolio:
Citerer Bobonor:Filmer som er "gamlere" enn 70-tallet er ikke oppskrytt, men undervurdert!

Says you (og de fleste andre her på GR).


Du er original som ikke liker svart-hvit? Mange jeg kjenner, som faktisk er litt filminteresserte, holder seg unna filmer fra før 1970. Tviler på at de fleste på GR liker de gamle klassikerne.
Fabelaktig!
  • 0
Siterer Bobonor:
Dessuten så har The Wizard of Oz fra 1939 farger, så MEH.


Ok, en film ut av.. Mange tusen?

Siterer Bobonor:
Det er jo bare farger? Farger har ingenting å si for skuespillerprestasjoner, story, atmosfære og alt det andre som spiller en større rolle enn forskjellen på en blå og en svart jakke.


Det er ikke fargene, det er det at det blir så dødt og kjedelig med de samme fargene med noen lysnyanser. Dessuten så får jeg vondt i hodet av det >< (Ja, det er ikke noe jeg finner på).

Siterer Bobonor:
Du er original som ikke liker svart-hvit?


Kan ikke huske å ha nevnt det ett sekund.

Siterer Bobonor:
Mange jeg kjenner, som faktisk er litt filminteresserte, holder seg unna filmer fra før 1970.


There you go.

Siterer Bobonor:
Tviler på at de fleste på GR liker de gamle klassikerne.


Det var mer en form for slem generalisering. Men du må innrømme at de fleste som hovedsaklig henger på filmtrådene her på forumet liker klassikere veldig godt.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Siterer Matscoolio:
Citerer Bobonor:

Det er jo bare farger? Farger har ingenting å si for skuespillerprestasjoner, story atmosfære og alt det andre som spiller en større rolle enn forskjellen på en blå og en svart jakke.


Må si meg uenig når det gjelder farge og atmosfæren. Fargen har en god del å si for stemmningen i filmen. Ta Sin City for eksempel. Atmosfæren hadde ikke vært den samme om fargebruken hadde vært mer "normal".
Jeg sparker rompe
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!