Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hva hører du på nå?


Pink Floyd - Comfortably Numb
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Sammy Davis Jr. - The Candyman

http://youtube.com/watch?v=rG2hW5oKyN0
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Led Zeppelin - Black Dog
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Krizzi:
Sammy Davis Jr. - The Candyman
Musikk > Film > Spill
  • 0
Dimmu borgir - the serpentine offering
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Rage Against The Machines - Bombtrack
Tungur Knivur
  • 0
  • RDB
  • RDB
Støtter Drittsekken's forslag om å ha litt chattegreier på denne tråden. Husker at jeg hadde en liten samtale med ham på den forrige tråden, og det fungerte faktisk. Har òg alltid likt når folk skriver litt om sangen og/eller artisten de hører på, i tillegg til navnet på artisten og sangen Gjør faktisk innleggene interresante å lese. Når det eneste som står er navnet på artisten og sangen er innlegget etter min mening cirka like interresant som en død mygg. (Se: Cirka hele, forrige side på denne tråden)

The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower

I mine øyne det beste coveret noensinne. Er til vanlig ikke noe fan av coverlåter, men med denne foretrekker jeg faktisk Hendrix sin versjon fremfor Dylan. Det sier jo litt når Dylan tok litt fra Hendrix sin versjon til live-fremføringer i senere tid, òg.
Sangen er faen så perfekt. Avslappende, men med godt trykk i. Hardt akkompemang, gode og heftige blues-styled soloer og rockende vokaler.
Men likevel er alt så utrolig avslappende. Umulig å beskrive. Sangen er bare faen så bra.

Siterer dKINGofKALIMDOR:
det er en dritkul låt, et er ikke noe fancy, den er bare så kuul!

Nettopp. Simpel struktur, standard lengde og ingenting endring i selveste rytmen. Ingen gitarsolo og intet ekstraordinært riff. Det er heller ingen spesiell "break" inni sangen. Sangen er ganske enkelt drita rå fra start til slutt.
  • 0
Siterer RDB:
The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower

Beste cover noensinne. Er til vanlig ikke noe fan av covre, men med denne foretrekker jeg faktisk Hendrix sin versjon fremfor Dylan. Det sier jo litt når Dylan tok litt fra Hendrix sin versjon til live-fremføringer i senere tid, òg.
Sangen er faen så perfekt. Avslappende, men med godt trykk i. Hardt akkompemang, gode og heftige blues-styled soloer og rockende vokaler.
Men likevel er alt så utrolig avslappende. Umulig å beskrive. Sangen er bare faen så bra.



Skulle akkurat poste og skrive om den sangen. Er fullstendig enig med deg. En av de beste sangene jeg noen sinne har hørt.

The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
pink floyd - the great gig in the sky
Sørlands chips 4 ever!
  • 0
Black Sabbath - Black Sabbath

Scary sang. Først er det regn, torden og kirkeklokker i et halvt minutt ca, og så plutselig kommer det mørkeste riffet du noensinne har hørt!
Dette var en av de sangene som var med å skape rykte om at medlemmene i Black Sabbath var Satanister.

Det feteste syns jeg er riffet på slutten.
  • 0
Siterer RDB:
Støtter Drittsekken's forslag om å ha litt chattegreier på denne tråden. Husker at jeg hadde en liten samtale med ham på den forrige tråden, og det fungerte faktisk. Har òg alltid likt når folk skriver litt om sangen og/eller artisten de hører på, i tillegg til navnet på artisten og sangen Gjør faktisk innleggene interresante å lese. Når det eneste som står er navnet på artisten og sangen er innlegget etter min mening cirka like interresant som en død mygg. (Se: Cirka hele, forrige side på denne tråden)


Enig i det, egentlig. Det kan jo etterhvert bli litt mye: "Hip-hop suger, rock eier, hø-hø!" men det får vi bare prøve å unngå. Det blir kanskje best som du sa, å skrive sin mening om sangen de hører på, som mange allerede har gjort her. Bra jobba. Kanskje også sitere andre og si sin mening om sangen de hører på.
  • 0
Lupe Fiasco - He Say She Say


En av de få rapperne jeg virkelig liker. Mest pga. at det som regel er en ''melodi'' i sangene hans. Ikke bare bom, bom, bom, Yeah, booom.

Sjekk han ut.
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Jokke og Valentinerne - Sola skinner
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Siterer Krizzi:
En av de få rapperne jeg virkelig liker. Mest pga. at det som regel er en ''melodi'' i sangene hans. Ikke bare bom, bom, bom, Yeah, booom.


Alle rap-sanger er ikke bom, bom, bom , Yeah, booom da. De fleste rapsanger har tekst

Og sangen var sånn passe. Men jeg har hørt bedre rapsanger. Som: Lose yourself av eminem
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Daft punk-harder,bether,faster, stronger.
What are you doing with that chainsaw?
  • 0
Siterer Matscoolio:
Alle rap-sanger er ikke bom, bom, bom , Yeah, booom da. De fleste rapsanger har tekst



Jeg mente den melodientingen i bakgrunnen. Tekstene til Lupe F. er geniale.

Btw, så liker jeg ikke stemmen til Eminem. Han har sikkert talent, men... nei.



13th Floor Elevators - Slip Inside This House
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Jimmy Page - Liquid Mercury

Fant dette albumet i min fars platesamling, soloalbum fra Page. Det heter Outrider.
Sangen er instrumental, men jeg har ikke hørt den før, så er ikke så mye å si. Gitarriffet var fett da.
  • 0
Queens of the Stone Age - Go with the Flow

Litt vel enkelt refreng, men ellers fengende rock.
  • 0
John Williams - Indiana Jones Theme
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Mötley Crüe - Same Ol Situation
  • 0
Bob Marley-One Love
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Chat = Ok på denne tråden? Hooray. Syntes det er utrolig kjedelig på tråder hvis navn ikke skal nevnes, når trådstarteren ikke vil at vi skal diskutere eller snakke sammen.
(Se: regel 2.)

Blues Brothers - Everybody Needs Somebody To Love

God og sjarmerende tekst, fengende melodi tøft synget. Godt trykk i syngingene fra John Belushi, og fancy, mørke Johnny Cash-aktige B-vokaler fra Dan Aykroyd.
Herlig akkompemang hvor hver eneste instrument blir brukt mye, men likevel blir hørt godt, og skiller seg ut på en bra måte (imotsetning til danseband. Jeg hater faen danseband.)
Bra cover overall.
  • 0
SlipKnoT - All Hope is Gone

Utrolig kul sang.

Starten er rå, og vokalisten er litt bråkete, men det er jo stilen til SlipKnoT, eller hva?

Enkelt og greit: En av de beste til SlipKnoT.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!