Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Bruce Springsteen


Denne tråden vil jeg dedikere til en stor artist, kalt Bruce Springsteen. En amerikansk rockemusiker, født i 1949.

Han har oppretter flere band (E Street Band, Earth) og gitt ut flere albumer. Noen merkverdige, og svært populære sanger er "Born To Run" og "Born In USA", men det finnes flere, særdeles ukjente, som han også har gitt ut.
Et par eksempler er:

Racing In The Streets
Paradise
Streets of Philadelphia
Thunder Road
Nothing Man
+ en god del

Nå kunne jeg skrive livshistorien hans, og forklare om alle medlemme i de diverse bandene hans, men som alle vet, vil de ikke være mine ord, men Wikipedia sine. Så jeg velger å ikke skrive fakta om han, som ingen bryr seg om, men min egen mening.

For meg er han en av de største artistene vi har idag. Hans sanger er dype, og stemmen hans er både unik og utrolig. De fleste artister idag har svake stemmer når det kommer til Live framføring, men Springsteen sine unike stemme gjør det en fryd å høre på sangene hans. Stemmen er utrolig beroligende, og i de mest stressende situasjonene for meg, klarer litt Springsteen magi synke pulsen min.

Her spiller Bruce Springsteen sangen "River" på gaten i København. Det viser at han og en gitar kan skape en magisk stemning hvor som helst, til og med på gaten. Utrolig!

http://www.youtube.com/watch?v=LWQV7agBFtE

Så fortell om hva dere mener om han, og sleng gjerne inn din yndlingsang. Ikke noe dritt snakk om han, selvsagt, så hvis du ikke kan fordra ham over den hele vide verden, hold deg unna denne tråden
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Er enig med deg i at Bruce er konge, spesielt Dancing In The Dark og Lucky Town er veldig bra sanger samt Ghost Of Tom Joad
Tungur Knivur
  • 0
Wow, Lucky Town har jeg ikke sett før!

Den skal sjekkes ut, takk for tipset!

Akkurat nå hører på jeg på The Rising, fra albumet, The Rising
  • 0
  • KlM
  • KlM
Synes Bruce Springsteen er en av tidenes mest oppskrytte artist.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Det er din mening og jeg har min mening, og etter hva jeg mener, er Machine Head synonymet på crap. Men går jeg til alle å sier det? Nei!
  • 0
  • KlM
  • KlM
Dette er tross alt et forum hvor det er åpent for diskusjon, for visse gidder ikke å tie om sine meninger uansett hvor upopulært det er.

For meg er Hele Bruce S en "Kongens nye klær" fenomen som aldri sluttet å vokse.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Jeg respekterer din mening, men jeg er ikke særlig glad for slike kommentarer, hvor du ikke begrunner din mening.
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer Pouge:
og etter hva jeg mener, er Machine Head synonymet på crap


Og jeg begrunner ikke mine meninger?

Men greit, jeg skal ikke sette min fot innenfor denne tråden igjen for jeg gangner ingen ting på det.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
nå sa jeg det bare for å vise hvor dumt det høres ut, å bare si at et band er crap (eller oppskrytt) helt uten videre. Men greit, blir vell bare en endeløs krangel hvis vi ikke stopper nå ;)
  • 0
Streets of Pilhadelfia er kjempe fin!!!
  • 0
Bruce Springsteen er kjempebra! Jeg digger han. The River, Radio Nowhere osv. er dritfete!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Min favorit sang av han må være Mrs. McGrath fra The Seeger sessions
Tungur Knivur
  • 0
Skulle egentlig på konserten i juli, men så skal jeg til USA istedet.
Han er flink artist da slevom han ikke er heelt min type musikk er det jo fett
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Bruce Springsteen er kjempebra! Jeg digger han. The River, Radio Nowhere osv. er dritfete!


Radio Nowhere toppet listene mye i iTunes ;)

Siterer Melkerull:
Streets of Pilhadelfia er kjempe fin!!!


2nd that. Selv om Pilhadelfia er skrevet eid feil xD
  • 0
Siterer Pouge:
Radio Nowhere toppet listene mye i iTunes ;)


Og den er en av de svært få sangene som har ligget bra oppe på VG-lista som jeg faktisk liker. Vanligvis er VG-lista en liste over sanger jeg ikke liker
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
The Hitter

Gives me the chills
  • 0
"im on fire" tøft av ham å ta opp et tema som dette. men han greier det sykt bra, en sang som ikke har fått sin fortjente status.
"I get a kick out of being an outsider constantly. It allows me to be creative. I don't like anything in the mainstream and they don't like me."
  • 0
Siterer JorgenB:
"im on fire" tøft av ham å ta opp et tema som dette. men han greier det sykt bra, en sang som ikke har fått sin fortjente status.


Ja, det er sant, for jeg har aldri hørt den
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!