Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Instrument-tråden!


Begge deler. Ikke så mye av noen av delene akkurat nå, må nok begynne med noen kantater og skalaer igjen. Men har spilt både folkemusikk og klassisk musikk. Vivaldi er en favoritt, men Irsk folkemusikk er det aller mest morsomme å spille. Norsk folkemusikk er kjedeligere.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Arvet nylig min bestefars Ketron SD7 keyboard, som er i overkant fancy i forhold til noe jeg har spilt på før. Så jeg prøver omsider å lære å spille litt piano, en drøm jeg har hatt i alle år, men aldri fått til. Notelære blant annet er noe jeg har gitt opp ved flere anledninger, men nå føles det litt mer overkommelig.
Har spilt gitar siden jeg var 13, men har hatt problemer med håndleddene de siste årene, så de er ikke like samarbeidsvillige lenger langs gitarhalsen. På keyboardet merker jeg dog ikke like mye til det, så det kan være det blir mitt nye hovedinstrument, som ikke gjør meg noe, for jeg var litt lei gitaren. Har også betydelig flere muligheter ved keyboardet, og variasjon er viktig for meg.
Ikke lært noen spesifikke sanger enda, men i første omgang har jeg større fokus på å få oversikten uten å se på alle tangentene, samt å kunne lese noter. Prøver å øve mellom 30 minutter og 2 timer hver dag, så lenge hendene tillater det. Så kanskje jeg har tek på noen låter innen året er over.

Noen andre som har plukket opp instrumenter de siste årene?
  • 0
Siterer TK Quill:
Noen andre som har plukket opp instrumenter de siste årene?


Etter å ha spilt bass i mange år bestemte jeg meg for å plukke opp en gitar i fjor høst, men dessverre har jeg vært så som så når det kommer til å øve. Dessuten burde jeg bli flinkere til å øve på det mest grunnleggende, istedet for å gå rett på mer avanserte greier.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Liker å variere med det mer avanserte i blant, for å se hvor jeg står til en hver tid, plutselig er jeg blitt litt bedre og kan trappe opp vanskelighetsgraden på det meste.
Merker raskere fremgang på den måten enn konstant repetisjon av det mest grunnleggende, selv om det også er bra, for å øke fart og koordinasjon.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!