Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Film Soundtrack.


  • Zook
  • Zook
Likte sangene før, men når jeg så filmen i sommer syntes jeg de fleste var middelmådige og med dårlige sangere. Spesielt Helena Bonham Carter har dårlig stemme.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Ine
  • Ine
Syntes sangene i Sweeny Todd var heller dårlige, jeg. Jeg vet at det egentlig er en musikal, men ærlig talt - filmen hadde vært mye bedre uten. Sangene er langt ifra fengende; det er "melodiøs snakk" med bakgrunnsmusikk. Hver sin smak, I guess.
Riddle me this
  • 0
Tidenes beste soundtrack til film må vel nesten bli The Lord of the Rings. For en musikk! Helt forbannet bra og vakkert.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Må si meg helt enig der. Fantastisk musikk, fantastisk filmtrilogi.
Riddle me this
  • 0
Inception
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Inglourious Basterds
Elephant Man
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
Donnie Darko
The Matrix
The Matrix - Reloaded
The Lord Of The Rings
The Good, the Bad and the Ugly
Jason Bourne
James Bond
Spider-Man
King Kong
Shutter Island
Inception

De mest minneverdige filmene med episk soundtrack Danny Elfman, Ennio Morricone og Hans Zimmer er favoritter. Vangelis' Chariots Of Fire og Conquest Of Paradise er også fantastisk filmmusikk.
  • 0
Glemte The Village, og alle de andre M. Night Shyamalan filmene.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
Ikke-originale soundtrack: Alle filmene til Jim Jarmusch og Wes Anderson.

Originale soundtrack: Tja, veldig glad i arbeidet til Mihaly Vig i filmene til Bela Tarr... http://www.youtube.com/watch?v=tRl3VQQ0GUA&feature=related
Hans Zimmer kan ta seg en bolle.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Jeg mener å huske at i filmen Werckmeister Harmonies av Bela Tarr som du nevner over her, Skreifiskaren, så er det en av de første scenene inne på denne puben, hvor hovedpersonen får folka til å simulere solsystmet ved å gå rundt hverandre.
Akkurat der skal det være et vakkert pianostykke om jeg husker rett, eller er det den du linka til?
Jeg fikk i hvert fall tårer i øynene av den scenen.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Jeg mener å huske at i filmen Werckmeister Harmonies av Bela Tarr som du nevner over her, Skreifiskaren, så er det en av de første scenene inne på denne puben, hvor hovedpersonen får folka til å simulere solsystmet ved å gå rundt hverandre.
Akkurat der skal det være et vakkert pianostykke om jeg husker rett, eller er det den du linka til?
Jeg fikk i hvert fall tårer i øynene av den scenen.

Det var det jeg linket til, ja.;)
Det er ett annet musikkstykke i filmen, som dukker opp i sykehusscenen, tror jeg. Også veldig bra, men det var det første der som gjorde størst inntrykk.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Skreifiskaren:
Ikke-originale soundtrack: Alle filmene til Jim Jarmusch og Wes Anderson.


Og Quentin Tarantino. Tror ikke noen av filmene hans har noe original musikk i seg, men er allikevel skitbra i absolutt alle.
You're sleeping over, right?
  • 0
Kill Bill tror jeg har originalmusikk av Ennio Morricone.
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Paulie:
Kill Bill tror jeg har originalmusikk av Ennio Morricone.


Betyr ikke ikke-originalt soundtrack at musikken ikke er laget til filmen? For Tarantino bruker bare diverse låter og episk musikk fra andre filmer.
You're sleeping over, right?
  • 0
Tarantino har ofte brukt musikk laget av Ennio Morricone, men han har bare brukt musikken fra andre filmer.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer Paulie:
Kill Bill tror jeg har originalmusikk av Ennio Morricone.


Etter det jeg vet, har ikke Tarantino til dags dato lagd en sang til sine egne filmer. Det meste han bruker er fra eldre spaghetti western filmer og mindre kjente band.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Ifølge IMDb har RZA originalmusikk til Kill Bill. Anyhow, Morricone-sangen jeg tenkte på er fra en annen film.
Heihei
  • 0
*Mini-bump. With content*

Så akkurat hele trilogien, og kom i samme slengen på hvorfor jeg forguder John Williams, denne mannen kan musikk!

Jurassic Park - Theme
http://www.youtube.com/watch?v=o6fka74ZnpU&feature=related
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • Play
  • Play
Trenger hjelp med å finne en spesiell soundtrack. Jeg kom over denne sangen for noen minutter siden, og minner veldig mye på en annen sang eg bare ikke husker navnet på, eller hvilken film den e ifra. Tror det skal være fra en Disney-film, men e veldig usikker
  • 0
Etter min mening så har Once upon a time in the west det beste soundtracket. Måten den setter stemningen på er... Bra. Dollartriologien har også bra soundtrack. Moser alt av det Hans Zimmer har laget spør du meg, fordi musikken i Ennio Morricone filmene var ekstremt viktig for filmen. Måten den ble brukt på var også flott og det er en av grunnene til at den har blitt legendarisk

Av en eller annen grunn synes jeg Platoon har veldig bra "theme" i alle fall

http://www.youtube.com/watch?v=KfxqZagHXbM
We could have arranged to have you carried
  • 0
Så det var snakk om kill bill over her, denne er bare fantastisk

The lonely Shepherd
http://www.youtube.com/watch?v=aBws-gApi0A
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
  • 0
For tiden hører jeg mye på soundtracket fra Da Vinci-koden, Ringenes Herre, Inception og Drive. De er alle veldig gode soundtracks og veldig behagelige å ha i bakgrunnen når jeg jobber eller sover. Hans Zimmer lager veldig bra musikk.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!