Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

desktop Hardware og OC Spørsmål & tips


Ser det var lite aktivitet her, så prøver og gjenopplive denne avdelingen.

Skal du oppgradere din PC? skal du bygge ny PC? hvorfor skal du bygge en pc når du kan kjøpe den ferdig bygget? hva er fordelene med luft/vannkjøling? hvor mange vifter trenger du I kabinettet? hva slags vifter? hva gir mest performance for pengene? hva er overklokking, kan det skade delene mine? burde jeg overklokke? bottlenecks? positive og negativ airflow? 2k,3k4k? hva slags monitor trenger jeg? jeg vet hva HDMI er, men hva er DisplayPort? er det sant at man kan få en ny gaming pc til under 5000 som kjører dagens spill?

det finnes mange spørsmål, heldigvis har jeg mange svar også. Lurer du på noe, skyt I vei, jeg har størst kunskap rettet mot Intel og Nvidia sine deler, grunnet egen erfaring, men tar imot AMD spørsmål også.

Hvis det skulle være av interesse kan jeg lage en " q1 2017" pc parts build med den Nye Kaby lake / Z270 platformen. måten jeg setter sammen pcer på er med oppgradering I tankene, for ikke alle, meg selv inkludert har 20k og bruke på en pc, men det trenger du ikke heller.

Tenk også slik, hva forventer du av din maskin? skal du redigere store video filer? skal du ha pcen til gaming? hva er målet ditt? 2k 60fps? 3k 90fps?

Jeg ønsker også og nevne, hvis du ser etter en ny maskin, så er tiden inne nå, Nye CPU og MOBO har ankommet , da har du det nyeste I hvertfall et år framover, og du slipper følelsen av og kjøpe noe, som faller I pris kort tid etter og du kunne fått noe bedre til det du betalte for det eldre.

siden dette beginner og bli en bok stopper jeg den her, og venter på spørsmål. lets go.
Bygones
  • 0
Hei!

Du virker som du er personen som kan hjelpe meg. Min gamle PC fra 2013 har begynt å krangle med meg, og jeg har begynt å gi opp å løse det. Det virker som om det er noe som går galt hver gang den må jobbe litt med et spill eller noe, og gir utslag ved at den kjører smooth i 3 minutter, før den så får en liten "hickup", og så går alt ned til ca 5 FPS og alt blir fullstendig uspillbart. Det spiller egentlig ikke så stor rolle, for jeg har på en måte gitt den opp, etter å ha forsøkt å løse dette de siste ukene.

Nå skal jeg altså kjøpe ny PC, og det jeg trenger hjelp til er å vite hvor jeg skal starte. Jeg har sett litt på komplett.no, uten å bli så veldig mye klokere.

Målet mitt er rett og slett å bruke ca 10 000 kr, og få mest mulig for pengene. Jeg ønsker å kunne sitte med en god gaming-PC. Noe mer avanserte mål enn det, klarer jeg ikke å lage, rett og slett fordi jeg ikke vet nok.

Men hm, kan prøve å gi en litt lekmanns forklaring:

Jeg ønsker mest av alt å kunne spille Total War: Warhammer 2 på god grafikk og god FPS når det kommer, uten at det trenger å være mindblowing. Men hvis jeg klarer å gjøre det mindblowing med 10 000kr, så klager jeg ikke. Videre ønsker jeg å kunne ha PCen i noen år, uten at jeg trenger å gjøre så mye med den.

Håper du har noen tanker og ideer. Alt hjelper denne stakkars sjelen med å finne ut hvor han skal starte.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!