Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjøp av stasjonær PC [q&a]


Vet, men de er ganske dyre. Skulle absolutt hatt en slik.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har nettop kjøpt meg en HP compaq presario c700eo eller noe sånt men jeg kan ikke spille noen spill pga. jeg trenger pixel shader 2.0 eller høyere og vertex shader 2.0 eller høyere! vis noen vet hvro man for tak i det så send meg en PM eller skriv gjerne her!!!!
  • 0
Jeg vurderer sterkt å kjøpe en bærbar skolePC. En man bruker til å surfe på nettet, skrive i word, excel m.m. Pluss at den skal være okay å bruke i Photoshop, illustrator og andre programmer man får bruk for i media. Jeg vil helst at skjermen skal være mindre enn 15-tommer og at PC'en har et behagelig tastatur. Har sett litt på MacBook, men det kan hende det blir litt for dyrt. Har også sett på MSI Wind, men jeg vet ikke om den blir for pinglete.
Trenger ikke så mye lagringskapasitet, men mye minne er bra.

Er det noen her som har gjort seg noen erfaringer med slike bærbare PC'er, eller noe annet noe annet å si? Setter pris på all hjelp.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Kan i alle fall si at til de nevnte programmene tviler jeg sterkt på at du vil bli fornøyd med en minibærbar. De egner seg til Word, Excel, PP og internett, men ikke noe særlig mer. Har ikke prøvd noen av dem selv, så jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg har lest ganske mye om de ulike minibærbare.

Hvis jeg hadde hatt 20k og noen som pekte en revolver mot hodet mitt og sa at jeg måtte bruke dem ville jeg kjøpt en ultraportabel
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Tror også slike miniPC'er blir litt for pinglete. Jeg må visst skaffe meg noe skikkelig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
x360_geek: det er nok et hardwareproblem! Du mangler mulighet for ps 2.0 og vs 2.0 i skjermkortet. Hvilket skjermkort er det i maskinen. Du kan skrive "dxdiag" i "kjør" feltet og lese av på fane "skjerm" eller "monitor". Tror nok du har for gammelt/dårlig skjermkort.

remote: BUDSJETT?
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Si fra 3000 - 11000. Gjerne tøy grensene litt hvis du må, men det skal jo ikke være en gaming PC.

EDIT: ahem.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Si fra 3000 - 1100.
Går ut ifra du mener 11000. Du får ikke mye PC for 1100.

Personlig, med et budsjett på 11000, ville jeg tatt en titt på noen av Lenovos ultraportable. X61 for eksempel. Sørg bare for å få XP og ikke Vista i så fall.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Heftige saker, men en MacBook frister noe skikkelig. Den har egentlig det meste jeg er på utkikk etter, men jeg vil finne ut om det finnes noe som er litt billigere fra PC-verdenen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Los
  • Los
nå har jeg utsatt kjøpet av bærbar lenge nok. Sitter i militæret å trenger virkelig å spille litt nå, så da blir det bærbar... Hva tror vi om denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349316

Tror dere at den tar Fallout 3? trenger ikke være på maks da.. Ellers tenker jeg å spille Company of Heros, S.T.A.L.K.E.R og Oblivion på den..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Los
  • Los
Men Fallout 3 da...?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Hmm... Fallout 3 kjører jo på samme engine som Oblivion, så tror ikke det skal bli noe problem
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer Los:
Men Fallout 3 da...?


Det går nok helt fint bare det støtter skjermkort på bærbare, noe jeg går ut ifra at det gjør.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
hei =) jeg står mellom valget på stasjonær og bærbar... hva bør jeg velge???
  • 0
Siterer anstroen:
hei =) jeg står mellom valget på stasjonær og bærbar... hva bør jeg velge???


Du får uten tvil mer for pengene hvis du velger stasjonær. Så det er hva jeg ville valgt. Kommer selvfølgelig litt an på om du har noen av delene fra før.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Spørs også om du skal bruke PCen til noe særlig gaming, eller om du er konsollgamer. Og ikke minst hvor mye du er villig til å bruke på PCen. Det beste ville jo selvsagt være å kjøpe en billig bærbar til skole, og en stasjonær til 10k i tillegg.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Citerer anstroen:


Du får uten tvil mer for pengene hvis du velger stasjonær. Så det er hva jeg ville valgt. Kommer selvfølgelig litt an på om du har noen av delene fra før.


jeg har jo en laptop fra før, men den er ganske dårlig, og med et elendig internett!!! det er hovedgrünnen til at jeg kjøper ny.... og jeg tror jeg skal ha ein stasjonær pc.... er det noen som har eit bra forslag til stasjonære pc'ar`???
  • 0
Du må først angi hvor mye du er villig til å blø for den nye stjernen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hvilket prisnivå?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Hvilket prisnivå?


Slik kan man også si det
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Vi postet omtrent samtidig, så jeg så ikke innlegget ditt før etter jeg hadde postet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
tror jeg holder meg under 12 tusen helst!
  • 0
Det er jo et ganske godt budsjett.
http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10350 Her kan du konfigurere litt selv. Ville nok byttet mus og tastatur i alle fall, og personlig kanskje gått for Seagate eller Western Digital harddisker.

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10278 Denne har fått gode kritikker, men havner nok litt over 12k om du skal ha mus, tastatur og skjerm i tillegg.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
http://bildr.no/view/256142

Dette er pcen min. Vil denne pcen kunne kjøre spill som Pro Cycling Manager på fult? Si fra hvis du trenger flere opplysninger for p kunne bedømme det...
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!