Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Bose QuietComfort 25


Var usikker på hvor jeg skulle poste dette innlegget, men tittelen sier det meste.

Etter 10+ hodetelefoner/ørepropper de siste 5 årene, så syntes jeg det var fint å gå vekk i fra de klassiske Koss hodetelefonene og Iphone øreproppene som varer like lenge som et svangerskap, og heller prøve noe nytt.

Det virker som Bose QuietComfort 25 kan bli min nye investering. Det eneste som skremmer meg er prisen. Jeg har aldri brukt så mye penger på noe slikt før, og er derfor skeptisk til å gjøre det med det samme. Og da er spørsmålet, er det verdt det?
  • 0
Vanskelig å si. Er du tilstrekkelig opptatt av musikk er ikke 2500kr mye å betale for bra lyd. Men jeg ser at akkurat disse høretelefonene får litt negativ omtale angående byggekvalitet i dinside.no sin test. http://www.dinside.no/930748/test-bose-quietcomfort-25

Hovedgrunnen til å kjøpte dyrere hodetelefoner bør uansett være av ønske om bedre lydkvalitet, komfort og eventuelt støydemping. Byggekvaliteten er selvsagt mye bedre på en hodetelefon til 2500 enn på standardgreiene fra koss, men etter min erfaring går også dyre propper og høretelefoner i stykker hvis man ikke behandler dem bra (legger dem i etui når man ikke bruker dem).
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg bruker det billigste alternativet, og det er å ikke bruke hodetelefoner eller ørepropper overhodet. Neida, bare tulla. Jeg vet at det bare er jeg som ikke hører på musikk.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Det er nok kanskje verdt det om det følger med en garanti noe ala det Koss hodetelefonene har. Jeg for min del foretrekker de fremdeles, men de tåler jo ingen verdens ting. Som fanzypanzy sier, så tåler nok dyrere hodetelefoner mer, men det er surt om lyden plutselig skulle forsvinne i et øre på de også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Klokken 2:30 i går så tok jeg å bestilte meg Bose QuietComfort 25 etter å ha brukt mesteparten av kvelden til å gjøre et valg.

Og ja, jeg er opptatt av musikk, men har alltid valgt de billigste alternativene, mye på grunn av egen økonomi og andre prioriteringer. Bedre lyd, komfort og støydemping er selvsagt et stort bonus ettersom at jeg reiser også mye med hodetelefoner/øreplugger.

Hodetelefoner som Koss og Iphone øreplugger føler jeg har en nokså svak holdbarhet. Jeg tar vare på de, uten at jeg behandler som min viktigste eiendel. Problemet mitt er ofte at lyden på ene siden blir dårligere, før den til slutt bare forsvinner. Dette skjer mellom 6-12 måneder før jeg må ut å kjøpe meg en ny.

Nå har jeg riktig nok aldri hatt dyre hodetelefoner før, så at om de vil virke om noen år, det må jeg bare vente med å se.
  • 0
Siterer Freeflow:
Og ja, jeg er opptatt av musikk, men har alltid valgt de billigste alternativene, mye på grunn av egen økonomi og andre prioriteringer.


Samme tankegangen jeg har hatt når det kom til hodetelefoner/øreplugger. Men endret på det for drøyt 2,5 år siden, da jeg gikk til innkjøp av et headset til 1700,- Angrer ikke overhode på at jeg gikk opp fra billig greiene og heller gikk for kvalitet. Nå gikk jeg da for et Beyerdynamic headset, men byggekvaliteten følger prisen, samme med lydkvalitet og hvor lenge det varer. Har tross alt brukt det både når jeg reiser, på skole og generelt til vanlig også, og det fungerer like bra som da jeg kjøpte det. Ikke viser det merke til slitasje heller. Så prisen er verdt det med tanke på både lydkvalitet og holdbarhet.
  • 0
Har hørt at selv om Bose QuitComfort-serien er helt suverene på aktiv støydemping, så finnes det billigere hodetelefoner uten støydemping som kanskje har like bra eller bedre lyd. Men siden du reiser mye tror jeg de vil være perfekte for deg. Det vil uansett låte mye bedre enn det du har brukt tidligere.
  • 0
At lyden forsvinner på det ene øret kommer av at ledningen blir dårlig. Bør ikke være noe problem på hodetelefoner som f.eks. Bose QuietComfort 25, hvor ledningen kan enkelt kan skiftes ut.
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg har hatt Bose AE2i i tre år - frem til jeg mistet dem - og jeg har ooplevd at byggekvaliteten er veldig solid. Bose har veldig balansert og klar lyd som egentlig er veldig upersonlig, men det har fungert godt, spesielt hvis man hører på variert musikk. Kabelen måtte jeg bytte ut en gang, fordi det ble ødelagt av slitasje. Det gikk veldig fint og jeg fikk faktisk tilsendt en ny kabel av Bose helt gratis. Hodetelefonene hadde jeg ingen slitasjeproblemer med. De føltes like solide etter tre år som dagen jeg kjøpte de. Tror nok du kommer til å bli veldig fornøyd med QuietComfort.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!