Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Behov for nytt skjermkort? forslag?


Heisann,
Jeg har i den senere tid jobbet med å oppgradere hjertemaskinen min, og jeg har nå ganske kule specs vil jeg tørre å si. Kan jo nevne de:

Mobo: MSI Z97 Gaming 5.
PCU: Intel LGA 1150 core i7-4770K.
RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB.
GPU: Geinward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX.
PSU: Corsair RM1000, 1000W.
SSD: Intel 240 GB. HDD: WD Desktop Green, 3TB.
Tower: CM Storm Scout 2 Advanced Gaming, Black.
Monitor: BenQ 24¨ LED RL2455HM (x2).

Det eneste jeg fortsatt ikke har byttet ut er den dyreste delen, nemlig skjermkortet. Det jeg har nå, GTX 660 Ti er absolutt dugende, men jeg er ivrig på å få et nytt et. Har sett på dette:
https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-780-gaming-3gb-physx/7
90483

Dette skal komme godt overens med hovedkortet, og sparker mer fra seg enn hva jeg har nå.

Spørsmålet, er om jeg trenger et nytt skjermkort? Er det et pengesluk, eller burde jeg spandere på meg dette og, med tanke på at alt annet er byttet?

Jeg kan også velge å kjøpe et 780 Ti kort, eller Titan, men igjen så holder prislappen litt igjen.

Finnes det kanskje et bedre kort, til min rigg jeg kunne sett på i tilsvarende prisklasse?
Jesper. -- Mobo: MSI Z97 G5. PCU: Intel i7-4770K. RAM: Corsair 16GB. GPU: Geinward GTX 660Ti 2GB. SSD: Intel 240 GB. HDD: WD 3TB. Tower: CM Storm Scout 2 Advanced. Monitor: BenQ LED RL2455HM (x2). Keyboard and Mice: Steelseries. Headsett: Qpad QH-90.
  • 0
  • Play
  • Play
Ønsker du 1080/60 gameplay med høye detaljer på de heftigste spillene der ute blir det vel nyttig med en utbytting. 780 Ti eller Titan er fullstendig overkjøring på alt under 1440p. Regner med du ikke spiller på dual monitor? Kjører du tre kan du sikkert gå for en 780, eller muligens et SLI setup med eldre modeller. Aldri spilt på mer enn én monitor så har ikke mye erfaring der. Spiller du på én skjerm vil 770 gå helt finfint, eller du kan gå for en 280x hvis du tenker budsjett.

Har du tenkt å kjøre spill på flere enn én monitor eller høyere enn 1080p, ville jeg vurdert kort med GDDR på minimum 3gb (vi har vel begynt å se spill som anbefaler det no?). Om ikke vil nok 2gb fortsatt holde tritt en stund fremover.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!