Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om data


Kan man ta sikkerthetskopi av filene uten å formatere hele harddisken, og hvor mye plass trenger jeg?

Snakket med en fyr igår om å ta partisjon av Disk C. Den ene er 250 gb og den andre 250gb. Men han sa noe om å formatere pcen og sikkerthestkopi. Så om noen vil guide meg, ville det hvert fint.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
ta sikkerhetskopi av filene uten å formatere? er jo bare og flytte over til en annen extra disk det a? vis jeg forsto spørmål feil utdyp bedre;)

spørs helt hva du skal med pcen... skal du ha mange større spill som f.eks. AOC, WOW og sånn så er det kanskje bruk for 100-150 vis ikke holder det fett med 50-75... spørs helt hva pcen skal brukes til, hva os du skal bruke den til OSV
ta kontakt vis du trenger photograf, bil modder (PS), lys,lys og dj eller om du bare har lyst til og slå av en prat =)
  • 0
Klarte det nå med innebygd Vista program. Lagde en 150 gb. Men takker for svar.

Men det er noe annet, hvis jeg skal formatere hele Pcen, forblir den andre partisjonen urørt? Eller forsvinner den også?

EDIT: Det gikk ikke an å lage større enn 37 Gb. selvom jeg har 250 gb ledig igjen.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
*Slettet* Fikk fiksa med flaks.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Hva må en gjøre om dataen ikke starter opp og meldingen "no boot sector on internal hard drive" kommer opp? Det er en harddisk feil right?
  • 0
linken funker ikke...
  • 0
Hvorfor låser dataen min seg på Windows XP greia? Hadde flaks at jeg kom inn nå egentlig
Everyday I'm Hustlin'
  • 0
Siterer Blackwell:
Hvorfor låser dataen min seg på Windows XP greia? Hadde flaks at jeg kom inn nå egentlig


Hvis du har vært mer spesifi så kunne jeg ha hjelpet deg.
Hva mener du med windows XP greia? At PC'n låser seg når du starter den?
  • 0
Merker man stor forskjell på en 5400RPM hardisk og en med 7200RPM?

HArdisken min på laptopen har daua så må kjøpe en ny 2,5 " SATA Hardisk, dermed falt fristelsen på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339185
Jeg sparker rompe
  • 0
Siterer Master_bandit:
Citerer Blackwell:
Hvorfor låser dataen min seg på Windows XP greia? Hadde flaks at jeg kom inn nå egentlig


Hvis du har vært mer spesifi så kunne jeg ha hjelpet deg.
Hva mener du med windows XP greia? At PC'n låser seg når du starter den?


Ehem...Der det står windows XP å det grønne jobber under...Å nå er det tvert jeg hiver den ut vinduet!! Den låser seg på starten der man kan trykke tab for å komme til post screen...men den jobber med en gang hvis jeg truer med å hive den ned trappa. Har den en hjerne å styrer seg selv nå?
Everyday I'm Hustlin'
  • 0
SPØRSMÅL
hvordan kan jeg finne ut hva de monotone lydene som kommer ved oppstart av en pc betyr?

PC-en min har lagd forskjellige lyder/"melodier" gjennom tiden (PC-en fungerer helt fint, men det hadde vært greit å vite, i tilfelle det skulle være noe alvorlig )
  • 0
Den der:BIIP ?
Tror nok det ikker er noe alvorlig du hadde slik lyd på min første PC.
  • 0
Broren min har netop kjøpt seg bærbar. Så bare lurer på om det er verdt pengene, her er linken til pc'en: http://lanseringsguide.hardware.no/product.php?productId=97068&
view=specifications


Kjøpte den til samme pris som der, bare i en lokal shappe
It's not about how hard you can hit, but about how much you can take and ceep on moving
  • 0
Har da en AMD Dual Core 2.41 ghz, og 2 gig med RAM. Ikke sååå værst, okey, kanskje, men problemet ligger (tror jeg) i grafikk kortet, nemlig et Geforce 6600 GT.
Det har foresten 256 mb DDR3 minne. er det noen flaskehals i Rig'en? for når jeg foreksempel er på system requirements lab, får jeg alltid at alt går helt greit, bortsett fra grafikk kortet.

Så, jeg lurer på hvor bra grafikk kort som lønner seg å kjøpe? og hva er greia med de der Radeon korta med DDR 5 minne? jeg har bare sett kort med DDR3 jeg.

Hvilket kort hadde jeg trengt for å dratt foreksempel Crysis på high? rundt 30 fps.. trenger jeg da mer RAM, og / eller en ny prosessor?

Vet jeg er n00b, men det har vel alle vært en gang. ( )

Please, help
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Ja, den var verdt det, men etter min erfaring med HP tror jeg ikke han blir noe fornøyd
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Mange har ulike erfaringer med de forskjellige PC-produsentene. Jeg har hørt mest bra om HP.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jaha, jeg kjøper det ikke igjen uansett hva jeg hører om det hvertfall
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
HP er blant de tre største bærbarprodusentene. Er usikker på hvem som ligger på topp akkurat nå. Klart folk får ulike oppfattninger, og man kan være uheldig, men normalt leverer de gode produkter til rimelig pris og med god kundestøtte. Mine personlige erfaringer med HP har bare vært gode, men de lager nok ikke gamingbærbare.

Lagt til 2008-08-19 19:49:
Hva er din erfaring da tguls? Dårlig kundestøtte? Dårlig produkt?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Dårlig produkt
Den har vært på reprasjon 2 ganger pga. av samme feil(hovedkort som hår røket)
Ofte den ikke vil starte
Og den fungerer generelt ganske dårlig

Lagt til 2008-08-19 19:54:
Kundestøtten har vært bra da
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Siterer -sebastian-:
Har da en AMD Dual Core 2.41 ghz, og 2 gig med RAM. Ikke sååå værst, okey, kanskje, men problemet ligger (tror jeg) i grafikk kortet, nemlig et Geforce 6600 GT.
Det har foresten 256 mb DDR3 minne. er det noen flaskehals i Rig'en? for når jeg foreksempel er på system requirements lab, får jeg alltid at alt går helt greit, bortsett fra grafikk kortet.

Så, jeg lurer på hvor bra grafikk kort som lønner seg å kjøpe? og hva er greia med de der Radeon korta med DDR 5 minne? jeg har bare sett kort med DDR3 jeg.

Hvilket kort hadde jeg trengt for å dratt foreksempel Crysis på high? rundt 30 fps.. trenger jeg da mer RAM, og / eller en ny prosessor?

Vet jeg er n00b, men det har vel alle vært en gang. ( )

Please, help


Anyone?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Du bør nok oppgradere skjermkort. Og om du skal kjøre Crysis vil jeg tro du må oppgradere det aller meste.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ja, ok
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Se ny tråd: http://www.gamereactor.no/forum/?forum=10&thread=15209&page=1