Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Noob med ny PC


Ja der har jeg endelig etter flere år skaffet min egen bærbare pc, men jeg er nå ikke en som er særlig inne i dette, så hadde håpet noen har kunne berolige meg med om pc jeg har kjøpt er bra eller ikke?? Under ser dere spesifikasjonene for pcen. Tror dere at jeg om fem klarer å spille nye spill på denne(ikke på high, jeg klarer meg fint med low innstilling)
Og selv om den skulle bli gammel så kan jeg så vidt jeg har skjønt bare bytte de tjeg trenger av innmaten:

Prosessorfamilie
AMD Quad-Core A Series-prosessor
Prosessor
AMD A10-5700 APU (3,4 GHz, 4 MB cache)
Minne
16 GB DDR3
Minnespor
4 DIMM
Lagring
Eksterne stasjonsrom
1 TB 7200 rpm SATA
Skjerm og grafikk
Grafikk
AMD Radeon HD 8570 (2 GB DDR3 dedikert)

Og min erfaring tilsier at når det kommer til pcer trenger man i hovedsak bare å bytte ram, grafikkkort og prosessor, er alle disse byttbare i stasjonære?? og trenger jeg egentlig å bytte noe mer, min nåværende berbare pc har jo som oftest (ifølge systemrequirements.com) bare problemer med grafikkkortet

Tilslutt jeg skjønner ikke det med prossesorer. Hvis har fire som som på denne med f.eks. 1 GHz hver er det bedre enn en rig som bare har en med 4 GHz?? og isåfall hvor går grensen før de med mindre kjerner blir bedre
  • 0
Gratulerer med ny PC.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Takker du vet vel at dette betyr harde og likeverdige (jeg får deng så det griner etter) battles på total war
  • 0
Gratulerer med ny PC.

Før jeg kan svare på spørsmålene dine må jeg vite om det er en bærbar, eller en stasjonær. Du nevner begge, selv om det står at du kun har kjøpt en PC.

Uansett, en laptop (bærbar) er akkurat som en stasjonær, bare at alt er minimert. Dvs. at man i teorien kan bytte alt på en bærbar, men det er ikke lett. Harddisk, batteri og ram derimot er veldig enkelt å bytte på en bærbar. Å bytte prosessor er ut i fra det jeg har skjønt litt vanskeligere da den er koblet godt til hovedkortet. Å bytte grafikkort er vell også mulig, men jeg ville ikke tatt sjansen da man sikkert må ødelgge hele PC'en for å få det ut. Altså er det nesten umulig. Ikke ta ordet mitt på det, men jeg er ganske sikker. Som sagt, ram, batteri og harddisk er enkelt å bytte, så lenge du finner matchende deler.

På en stasjonær kan du bytte ut alt, og alt er relativt enkelt å bytte ut. Skal du bytte hovedkort er du selvfølgelig nødt til å ta ut en del ledninger i fra strømforsyningen, ut med ram, og ut med prosessor og grafikkort. Ellers er resten meget enkelt å bytte.

Ellers ser PC'en ganske bra ut. Ser ut som en stasjonær, men jeg vet ikke hvor langt de har kommet i utviklingen av laptoper.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Gratulerer med ny PC.

Ellers ser PC'en ganske bra ut. Ser ut som en stasjonær, men jeg vet ikke hvor langt de har kommet i utviklingen av laptoper.

Tusen takk for at du tok deg tid.
Først av alt ja det er en stasjonær, beklager at jeg var så utydelig, gikk akkurat tilbake og så på posten der det først står bærbar skulle det egentlig stått stasjonær

Siterer dwarf24:
og trenger jeg egentlig å bytte noe mer, min nåværende berbare pc har jo som oftest (ifølge systemrequirements.com) bare problemer med grafikkkortet

her mener jeg egentlig å snakke om den forrige bærbare jeg hadde før denne nye
  • 0
Prosessor og grafikkort sitter loddet fast i en bærbar, dette er ingen 100% regel men den er nært 99%. DIsse kan IKKE byttes av folk uten LANG erfaring eller av folk uten det spesialutstyret som kreves for å bytte dette. I de fleste tilfeller er dette ikke byttbart uansett da de som lager pcene sparer penger på og låse hovedkortet opp mot en cpu og en gpu.

Selve maskina er nok grei nok, der skal jeg være litt forsiktig med og uttale meg da jeg bare har stasjonærpc, kommer ikke til og ha annet heller da disse er lettere og oppgradere
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!