Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Mus og tastatur-tråden


Diskuter mus og tastaturer
Post bilder av din mus/ditt tastatur
Gi din erfaring med diverse tastaturer og mus du har prøvd
Anbefal tastaturer/mus

(bruk helst imgur for å laste opp bilder)

Jeg starter:

Ducky Shine 2 Red Switches Red LEDs

http://imgur.com/3yu7mNd
Selektiv backlighting er sexy.

http://imgur.com/rQyZxbC
Kan velge mellom ingen, tenkeyless, full, selektiv og pulserende backlighting. Pluss en fancy en der lyset "kjører" fra F1 til F12 og tilbake.

http://imgur.com/Spmccyz
9000 hours in mspaint.

http://imgur.com/swqwdgq
Once you go mech, you never go back.

Lovely tastatur, om enn a bit pricy, men tastatur er forbruksvare, og da foretrekker jeg kvalitet.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Flott initiativ!

Jeg bruker fortsatt mitt trofaste Logitech G19, med silly skjerm og alt. Har dog veldig lyst til å gå over til et mekanisk tastatur. Er utrolig mange som frister der ute.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Eg bruker bærbar så er det vel eit normalt Acer Aspire tastatur. Men er veldig fristet av gode tasturer fra razor og logitech (spesielt gaming). Husker ikkje navnet på dei.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Men er veldig fristet av gode tasturer fra razor og logitech (spesielt gaming). Husker ikkje navnet på dei.


Hvis du først skal kjøpe et eksternt tastatur til spilling, så burde du gå for et mekanisk et.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Kjempebra! Kan folk anbefale gamingmus også i denne tråden?? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en ny..
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Kjempebra! Kan folk anbefale gamingmus også i denne tråden?? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en ny..


Godt forslag! Jeg endret tittel og førstepost nå!

Hva slags grep pleier du å ha på musa da? Og hvilken har du nå?
Fem-stjerners medlem
  • 0
Bruker selv en Corsair-combo med M60 mus og K90 tastatur (Cherry MX Red taster). Kommer aldri i verden til å gå tilbake til membran taster.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Bruker selv en Corsair-combo med M60 mus og K90 tastatur (Cherry MX Red taster).


Ikke verst. Hva synes du om cherry MX red-tastene i forhold til skriving, og ikke bare spilling? De fleste liker dem iallfall ikke så veldig godt til noe annet enn spilling.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Kjører selv Razer Lycosa og Razer Spectre (Starcraft II musen), hva syns dere?

Fikk tastaturet gratis i fin stand og musen for 150,- ingen problemer.
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Ikke verst. Hva synes du om cherry MX red-tastene i forhold til skriving, og ikke bare spilling? De fleste liker dem iallfall ikke så veldig godt til noe annet enn spilling.


Nå har ikke jeg prøvd andre typer cherry taster, men i forhold til membran så er de en fryd å skrive med. Veldig lette å trykke ned og god nok traveldistance til at rask typing ikke blir for problem for meg.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer NorGaMaGamer:
Kjører selv Razer Lycosa og Razer Spectre (Starcraft II musen), hva syns dere?


Tastaturet duger, men jeg ville anbefalt deg å gå for et mekanisk tastatur istedet.

Siterer Tyranus:
Bruker selv en Corsair-combo med M60 mus og K90 tastatur (Cherry MX Red taster).


Jeg har K60 jeg. Det eneste jeg har å klage på, er at jeg noen ganger opplever dobbeltregistrering. Det er forsåvidt et kjent problem med Corsair sine mekaniske tastaturer.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Tyranus:
Nå har ikke jeg prøvd andre typer cherry taster, men i forhold til membran så er de en fryd å skrive med. Veldig lette å trykke ned og god nok traveldistance til at rask typing ikke blir for problem for meg.


Det er vel til en viss grad nettopp det at det er så svakt aktiveringspunkt som er problemet for mange. Det blir litt for enkelt å taste feil eller trykke på ting ved et uhell. Du burde prøve de andre typene også.

Siterer RockFuzzEleven:
Det er forsåvidt et kjent problem med Corsair sine mekaniske tastaturer.


Håper de fikser det med refresh-tastaturene som er rett rundt hjørnet. Noen andre som gleder seg til de er ute? Spesielt K95 ser interessant ut.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Det er vel til en viss grad nettopp det at det er så svakt aktiveringspunkt som er problemet for mange. Det blir litt for enkelt å taste feil eller trykke på ting ved et uhell.


Dette gjelder kun for folk med pølsefingre og når man skriver på natten.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Siterer fattigmann:
Dette gjelder kun for folk med pølsefingre og når man skriver på natten.


Jeg har ikke testet dem nok til å motsi dette på noe vis. Annet enn at jeg egentlig har det motsatte av pølsefingre. Jeg skriver derimot masse om natten.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Citerer fattigmann ette gjelder kun for folk med pølsefingre og når man skriver på natten.

Jeg har ikke testet dem nok til å motsi dette på noe vis. Annet enn at jeg egentlig har det motsatte av pølsefingre. Jeg skriver derimot masse om natten.


Det er da implied at man er trøtt og litt sloppy når man skriver på natten. Jeg vet mange er vel så våkne på kvelden som på dagen, men poenget var altså at det er fort gjort å misclicke om man er trøtt.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Siterer fattigmann:
Det er da implied at man er trøtt og litt sloppy når man skriver på natten. Jeg vet mange er vel så våkne på kvelden som på dagen, men poenget var altså at det er fort gjort å misclicke om man er trøtt.


Obviously. Jeg forsøkte ikke å poengtere noe annet.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
  • Play
  • Play
Bruker et Quick Fire TK mekanisk tastatur fra Cooler Master. Kompakt, veldig solid, clicky (!) og lyser sterkt for dem som liker det. MX Blue er kanskje ikke ideelt for spilling, men føler ikke at de drar meg ned sammenlignet med gummitastene jeg brukte før.

Har fortsatt den trofaste MX 518 som mus, og ser ikke for meg noen erstatning før den er helt ubrukelig.
  • 0
Jeg bruker Saitek Cyborg R.A.T.9 mus.
Cyborg v.7 tastatur.
Razer Goliathus musematte.

Er veldig fornøyd med disse og kan anbefale dem.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Siterer fattigmann:
Hva slags grep pleier du å ha på musa da? Og hvilken har du nå?


Hva slags grep? o.O

Jeg har denne http://www.aceofsweden.com/catalog/product/view/id/18/s/mluc25
0/category/4/


Funker helt ok, men begynner å se ut som en skabbrev Irriterer meg litt over ledningen til tider, så jeg vurderer batteridrevet/oppladbar... Evt med ledning også, om det finnes.. I dunno...
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Hva slags grep? o.O


Ja. Han lurer på om du holder musa med hele hånda (palm grip) eller med fingrene (claw grip). http://cdn.overclock.net/6/60/446x525px-LL-6057b201_claw-grip-p
alm-grip.jpeg


Siterer Archana:
Funker helt ok, men begynner å se ut som en skabbrev Irriterer meg litt over ledningen til tider, så jeg vurderer batteridrevet/oppladbar... Evt med ledning også, om det finnes.. I dunno..


Det finnes en del trådløse mus som du kan lade opp med kabel. Hvordan du holder den og hvor mye du vil bruke er egentlig ganske viktig før jeg kan komme med forslag.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg kjøpte en Ace trådløs mus for en stund siden, og den sluttet å funke etter rundt ett år.. Men skal ikke si noe på kvalitaten, det var jo bare en mus og en veldig billig en at that..

Jeg har aldri tenkt over det der meg grep.. Jeg har claw grep jeg da, vil det bli mer komfortabelt med en spesiell type mus? Jeg har en skikkelig dritt mus nå, en Microsoft mus som ble kjøpt for 150 kr, og den er ekkel å holde over tid..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg tror jeg bytter på grep. Har aldri tenkt over det.. Mest palm grip, tror jeg. Skal legge mer merke til det framover
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Nå har jeg en bærbar PC som er satt opp som en stasjonær. Bruker en tynn SteelSeries tøymatte til musen, som er en Logitech G700. Tastaturet mitt er Logitech G15 (andre generasjon). Driver egentlig ikke å spiller så mye på PC, så utstyret er ikke superfancy. Men jeg er veldig fornøyd med G700. Det er en god datamus.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!