Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Den ultimate Overklokkings tråden


Siterer Bobonor:
Var ikke mye på RAM'n da..


Det er pga at E4300 er pisse dårlig på FSB overklokking. Skulle ha kjøpt E6300 istedet!
Spill PC: Intel I7 på 4Ghz <> Asus ENGTX480 <> Corsair PC3-12800 3x2GB <> Samsung 26" Wide 5ms <> Foxconn Fireblade <> X-FI Fatality Premium <> Crucial M4 128GB <> Seagate 1.5TB
  • 0
Æsj, alså. Har en AMD 64 x2 4600+ 2,41 ghz.

Har klokka min stabilt til 2,52 ghz, men når jeg prøver å gå opp til 2,6 sier det STOPP! Har et MSI K9N platinum nForce 570, som er berekna både for AMD og overklokking. Grafikk kortet mitt, ASUS EN9600GT 512MB DDR3 har jeg klokka

fra:
Engine @ 650
Shader @ 1625
Memory @ 1800

Til:
Engine @ 750
Shader @ 1703
Memory @ 1900

Ramen har jeg ikke prøvd meg på enda. Har det noe å si hvor rask ramen er hvor langt du klarer klokke CPUen? Har nemlig bare 667mhz DDR2 ram... er det slik, så fårstår jeg hvorfor jeg ikke får den lenger
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Trenger litt hjelp her. Vil gjerne få litt mer utnyttelse av kortet mitt. Og lurer på om noen av dere som driver med overklokking har noen erfaring med overklokking av HIS HD4870 512MB?

Trenger ikke stort mer av prossesoren, synes 3.0Ghz dual core holder en stund til...
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Siterer Kniggeth:
Trenger litt hjelp her. Vil gjerne få litt mer utnyttelse av kortet mitt. Og lurer på om noen av dere som driver med overklokking har noen erfaring med overklokking av HIS HD4870 512MB?

Trenger ikke stort mer av prossesoren, synes 3.0Ghz dual core holder en stund til...


Har desverre ingen erfaringer med det kortet, men vil gjerne si deg noe. Jeg har klokka mitt kort omtrent 100mhz raskere (Shaders, memory og core clock) og har ikke merka noe forskjell i spill. Eneste er at jeg får liksom 500 mer i 3dmark06, thats it
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
3dmark 05 med 3870 overclocka men har ikke akkurat hvor mye men tror det var 900mhz/1130Mhz eller noe, e8400 på 4,3 Ghz
23707
http://static.nettby.no/users/s/p/i/spioner/files/owned_by_brutal1ty
1337_-_4.jpg


vantage... samma oppsett men 5322 i score...
http://static.nettby.no/users/s/p/i/spioner/files/owned_by_brutal1ty
1337_-_3.jpg


sry litt dårlig bildekvalitet xD

skal teste med nye oppsettet ettervært nå som jeg har 3870x2 + 3870 og bytta til p45 maximus 2 formula

men har lite tid til OC om dagen så får se når jeg får tid


Kniggeth:
overclocking av his 3870 funker fett det... jeg fikk min LETT til 900 Mhz kjernehastighet værfal
ta kontakt vis du trenger photograf, bil modder (PS), lys,lys og dj eller om du bare har lyst til og slå av en prat =)
  • 0
Har overklokket prossessoren min nå, og den holder bare 31 grader på desktop(fra 2.99-3.22Ghz). I spill øker den ikke mer enn 10 grader, så jeg kan nok gå høyere. Men vil jeg merke noen stor forskjell?
Never rub another mans rhubarb
  • 0
har lest et par poster her, så jeg hvor mye kan jeg øke min overklokke som er på 1.8 Ghz ?

er det nødvendig å poste navnet så får jeg ta det senere.

PS: Funker det på en bærbar pc?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Q9450 (401x8=3200 MHz) Dette er på stock volt og er ikke validert. PC-en står nå på Steinkjer i nyhuset og venter på meg. Må vente til januar før jeg flytter dit!
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Bærbare PCer har ikke BIOS til å klokke. Dessverre.
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Unskyld meg, men hva f*en handler denne tråden om......?

Lagt til 2008-10-22 17:09:
Unskyld meg, men hva f*en handler denne tråden om......?
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Visste ikke at overklokking var så effektivt: 1.8- 3.2 . Har helt ny pc, og hadde vært gøy å overklokke min 2.83 Ghz prosessor, men er altfor pingle. Redd jeg skal ødelegge noe Tror at Far Cry 2 krever 3.2 Ghz for ultra high settings, og jeg vil gjerne spille med det.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Man kan ødelegge hardware ved å klokke, det er en risk man må ta selv. Har selv stekt 2 hovedkort og 4 RAMbrikker det siste året.

Lagt til 2008-10-29 19:53:
Men effektivt er det...

Lagt til 2008-10-29 19:55:
Siterer XXassassinXX:
Unskyld meg, men hva f*en handler denne tråden om......?

Lagt til 2008-10-22 17:09:
Unskyld meg, men hva f*en handler denne tråden om......?


Overklokking.. Som beskrevet i topic. Ultimat er tråden kanskje ikke, men for å være på GR er det vel en grei overskrift..
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Siterer Pondus81:
Man kan ødelegge hardware ved å klokke, det er en risk man må ta selv.


Nettopp. Dette er grunnen til jeg holder meg utenfor. Uansett hvor flink man er så skader man levetiden av hardware.
  • 0
Hvor kan man finne et program som forteller hvor varme komponentene er?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!