LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Hardware og Mobiltelefoner

      Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

      Ny stasjonær PC [HJELP?]


      Hallo! har veldig lyst på en ny PC, og ettersom jeg har begynt i lære så begynner pengene å rulle inn (til en viss grad )

      men er ikke helt inni alt med om delene eventuelt passes med hverandre osv, derfor så håpte jeg om å få litt hjelp fra dere i Gamereactor

      så nok snakk, her er listen over delene som jeg vil ha;

      750512 ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "DirectCU II TOP", GDDR5, DL-DVI-I+DL-DVI-D, HDMI, DisplayPort

      746634 ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16,SLI/CFX, VGA, DVI, HDMI, DP, WiFi, DLNA, UEFI

      657128 Cooler Master Cosmos II Ultra Tower Vifter: 1x 200mm Front, 1x 120mm Topp, 1x 140mm Bak, ATX, m/e/XL-ATX, USB 3.0

      600426 Corsair AX 850W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA

      618011 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240

      660226 Intel® Core i7-3770 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, Boxed w/fan

      654250 Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-06 SATA, 4x BD-ROM Read, 8x DVD-ROM Read, Bulk, BLACK

      653050 Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

      Hadde satt veldig stor pris på respons !
      Kommer ikke på noe, så dette for holde...
      • 0
      • Enro
      • Enro
      Tja, det eneste problemet jeg ser er at du mangler en SSD. SSD er basically en lagringsenhet som er mye raskere enn en harddisk, men har mye høyere pris pr GB. Plasser Windows og favorittprgrammene dine på den, og hold alt annet på en større HDD. Det er ikke nødvendig med en SSD, men den gir en kraftig boost til maskinen din. Du ser ut til å ha et rimelig løst budsjett, så jeg vil anbefale en SSD fra Kingston HyperX eller Intel 330/520, valgfri størresle.

      Du kan forresten også like gjerne invistere i en 2TB harddisk istendefor den på 1TB, de ekstremt gode spill salgene man finner online har en tendens til å spise opp lagringplass rimelig kjapt. Etterhvert burde du kanskje oppgradere til en bedre CPU kjøler, slik at du kan begynne å overklokke, men kjøleren som følger med burde holde til å begynne med.

      Ellers så ser maskinen din rimelig solid ut, men og nokså overkill, spesielt for en nybegynner. Det kommer nok til å ta en god stund før du klarer å utnytte all den maskinkraften.

      For en introduksjon til hvordan du setter PCen sammen kan du se: http://www.hardware.no/artikler/bygg-pc-en-selv/45552
      Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
      • 0
      Takker for tips og linken! personlig er jeg ikke så keen på SSD, men alle sier at der er så og si et must. Så blir nok en liten SSD på meg også, og er klar over at den er overkill. Men da slipper jeg og oppgradere i nær fremtid ;)
      Kommer ikke på noe, så dette for holde...
      • 0
      • Enro
      • Enro
      Tro meg, det er lettere å legge merke til at et program bruker 2 sekunder på å starte istedenfor 8, enn å se forskjell på 60 og 70 fps i et spill. SSD er den mest merkbare oppgraderingen man kan gjøre på ditt nivå.
      Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
      • 0
      Blir nok en SSD på meg og ja, fant også ut at jeg skal kjøpe meg Gainward GeForce GTX 680 4GB PhysX CUDA isteden for ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
      Kommer ikke på noe, så dette for holde...
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!