Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Stasjonært oppsett


Jeg lurte på om Komponentene nedenfor fungerer sammen og eventuelt hva jeg bør forandre på. Hadde tenkt at det skulle bli en spille pc som takler dagens spill rimelig bra med høy grafikk.

kabinett: Cooler Master Elite 430
Prosessor: Intel Core i5 2500K
Skjermkort: Asus GeForce GTX 560 Ti DirectCU II
Hovedkort: Asus Crosshair V Formula
Minne: Corsair Vengeance DDR3-1600 16GB CL9 (4x4G
Harddisk: Seagate Barracuda Green 2TB
SSD: Corsair Force Series GT 120GB
vannkjøling: Corsair Hydro H60
Optisk drev: Sony AD-5280
Strømforsyning: Fractal Design Newton R2 1000W
Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champion
  • 0
Tja. Den klarer nok ikke BF3 på Ultra high og Witcher 2 på Ultra med Ubersampling på. Men den klarer nok de fleste andre spill på max.

Ellers har jeg ikke peiling på PC så mye. Men jeg tror nok du burde velge et annet skjermkort og en annen prosessor. Ram har du nok av, men til gaming trenger du ikke mer enn 8 GB RAM.
  • 0
Vet men rammen men den var så billig at jeg ikke brydde meg så mye om det.
Den må jo kunne kjøre ganske mange programmer samtidig det er det ram er til for.
og etter en test gjort i sverige yter i5 2500 like bra som i7 2600 har tenk ganske mye på å bytte til amd men er nå usikker. Og vist jeg ikke tar feil tror jeg amd skal slutte og lage prossesorer i alle fall gaming prossesorer
jeg har og sett att det er i5 i de fleste gamer pc er med fin pris og som takler det meste

Usikker på om hva some er best av nivada og asus skjermkort men liker Asus
veldig godt av en eller annen grunn
  • 0
Har ikke spesielt mye greie på data, men jeg ville gått for en mindre strømforsyning, og heller invistert i ett GTX 560ti til, eller ett annet skjermkort. GTX570 ellerno.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Den klarer nok BF3 på Ultra, men du får ikke spesielt høy framerate. Kanskje litt over 30 fps

Jeg har nemlig et skjermkort som er et par hakk dårligere, og jeg kan kjøre BF3 på Ultra (med lav FPS tho)

i5 2500K er mer en bra nok til spilling, du har mer enn nok ram, og hovedkortet er mer enn bra nok.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg valgt et billigere hovedkort og mindre RAM for å kjøpe et større kabinett og bedre skjermkort.

Lagt til 2012-04-10 23:32:
Forresten så har Grallen rett, du trenger ikke så mye strømforsyning i det hele tatt.

650-750 Watt holder.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Enro
  • Enro
1. Hovekortet ser ut til å være for en AMD prosessor, velg noe kompitabelt med intels 1155 socket. F.eks. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638734 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650757

2. Du kan like gjerne gå for Corsair Hydro H100 som er 240*120mm, bedre kjøling for nesten samme pris. http://www.prisguide.no/produkt/corsair-h100-150526

3. 1000W er overkill på et system som dette. Jeg ville gått for 750 eller 850.

4. Dropp lydkortet. Lyden fra hovekortet fungerer helt fint for 95% av all bruk. Unntaket er dersom du har et lydsystem som krever spesielle tilkoblinger.

5. Bruk pengene jeg nettopp har spart deg på et bedre grafikkort.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
fan et EVGA GeForce GTX 550 Ti 2GB dette var veldig bilig med masse minne for prisen. vet ikke hva dere synes. 2g minne for kunn 1200kr.

Lagt til 2012-04-10 23:36:
hadde først en 850 watt (crossfire tror jeg) men så fant jeg en 1000 watt som var like billig pga et mer ukjent merke

takk for alle svarene takk enro slike brølere som det med hovedkortet er jo veldig viktig
tror du har rett i at jeg kansje skal fjerne lydkortet

Lagt til 2012-04-10 23:47:
2gb minne og 4000 frekvens da må vel skjermkortet være mer en bra nok. 570 som dere sier er under men det er sikkert bra nok i masse vis
  • 0
Siterer Spacifick:
fan et EVGA GeForce GTX 550 Ti 2GB dette var veldig bilig med masse minne for prisen. vet ikke hva dere synes. 2g minne for kunn 1200kr.


Minne har lite å si, med mindre du skal spille på oppløsninger høyere enn 1920x1080.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Enro
  • Enro
Er det GTX 550 ti du snakker om? Det er ikke godt nok. Det ligger langt mer i et grafikkort enn frekvens og ram. Gå for GTX 570. Drar stort sett alt av dagens spill på maks no problem.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
MSI Radeon HD 7850 2GB Twin Frozr III

minne er billig og jeg kan kjøre mer samtidig med mye minne

Takk for svar
denne diskusjonen har hjulpet meg mye
  • 0
Kabinett: ANTEC MIDTOWER NINE HUNDRED ATX BLACK
  • 0
Hva er egentlig forskjell på i5 og i7?
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
http://ask-leo.com/whats_the_difference_between_i3_i5_and_i7_pr
ocessors.html

http://help.lockergnome.com/general/Upgrade-difference-i5-i7-pro
ces--ftopict63170.html

http://www.brighthub.com/computing/hardware/articles/48391.asp
x

Det tok meg ca 10 sek å google det


Jeg Google tdet. Men eneste jeg skjønte var at det hadde noe med sokkelen å gjøre. Spurte en venn på skolen og han sa det var ikke så ekstremt mye forskjell.
  • 0
Gå ned til 8 GB ram(du trenger ikke 16), dropp lydkortet hvis du ikke er nazi på lyd og har høytalere til flere tusen og bruk mer penger på et bedre skjermkort. Vent et par uker så kan det hende at gtx 670 dukker opp, og det blir helst sikkert et kort som yter bra i spill. Ellers så er vel 7870 eller 7950 ute og koster rundt det gtx 670 mest sannsynlig vil legge seg på. Gå for all del ikke for noe dårligere enn gtx 560 ti ;)
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer Spacifick:
Vet men rammen men den var så billig at jeg ikke brydde meg så mye om det.
Den må jo kunne kjøre ganske mange programmer samtidig det er det ram er til for.
og etter en test gjort i sverige yter i5 2500 like bra som i7 2600 har tenk ganske mye på å bytte til amd men er nå usikker. Og vist jeg ikke tar feil tror jeg amd skal slutte og lage prossesorer i alle fall gaming prossesorer
jeg har og sett att det er i5 i de fleste gamer pc er med fin pris og som takler det meste

Usikker på om hva some er best av nivada og asus skjermkort men liker Asus
veldig godt av en eller annen grunn


Ikke bytt til AMD, da Intel er bedre! Hvis du skal ha en "High end" da kjøper du i7 2700k
i7 2700k | 32g Ram 1600 mhz | Corsair H100 | Cooler Master Silent Pro 1200w | 3x EVGA Geforce Gtx 680 2gb | Corsair Obsidian 800D | 2x 3TB Seagate Barracuda | 2x Intel SSD 320 Series 120gb
  • 0
men hva synes dere om å bytte til dette skjermkortet MSI Radeon HD 7850 2GB Twin Frozr III?
  • 0
Siterer MassakereNissen:
Hvis du skal ha en "High end" da kjøper du i7 2700k


i5 2500k er mer enn bra nok til gaming. Det er nesten unødvendig med en i7
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
kabinett: Cooler Master Elite 430 359 kr
Prosessor: Intel Core i5 2500K 1699 kr
Skjermkort: Asus Radeon HD 7870 2GB 2619 kr
Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO 1639 kr
Minne: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (2x4G CL9 399 kr
Harddisk: Seagate Barracuda Green 2TB 899 kr
SSD: Corsair Force Series GT 120GB 1249 kr
cpu kjøling: Antec Kuhler H2O 620 529 kr
Optisk drev: Sony AD-5280 131 kr
Strømforsyning: Corsair TX 850W V2 899 kr

9812 Kr på dustin. Dette er hva jeg har kommet fram til er selv veldig fornøyd.
  • 0
Siterer Spacifick:
kabinett: Cooler Master Elite 430 359 kr
Prosessor: Intel Core i5 2500K 1699 kr
Skjermkort: Asus GeForce GTX 560 Ti DirectCU II 2339 kr
Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO 1639 kr
Minne: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB (2x4G CL9 399 kr
Harddisk: Seagate Barracuda Green 2TB 899 kr
SSD: Corsair Force Series GT 120GB 1249 kr
cpu kjøling: Antec Kuhler H2O 620 529 kr
Optisk drev: Sony AD-5280 131 kr
Strømforsyning: Corsair TX 850W V2 899 kr

9812 Kr på dustin. Dette er hva jeg har kommet fram til er selv veldig fornøyd.


Jeg skal også kjøpe en stasjonær snart, men har ventet i to uker siden jeg har lest at Ivy Bridge kommer snart. Med det mener jeg at IB blir lansert mellom 23-30 april en gang. Prisene på de nye prosessorene kommer til å bli ca. like som i dag, men ytelsen vil bli bedre. Så jeg ville lest meg litt mer opp på Ivy Bridge før jeg hadde tatt siste steget å kjøpe PCen.
HVIS du skal ha Ivy Bridge, og vente 2 uker med å kjøpe den, ville jeg iallefall ha byttet ut z68 med Asus sin nyeste hovedkort-serie z77.

Link her:
http://www.dustinhome.no/asus-p8z77-v-z77-s-1155-atx-ivy/produ
ct/5010625155


Vet ikke om dette er riktige valget for deg, men etter jeg har gjort mye grubling og lest i forskjellige forum er dette valget jeg har tatt iallefall. Allikevel kommer jeg til å ha mer nytte av det siden jeg kjøper et skjermkort om er PCI-e 3.0 istedenfor 2.0.
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Hvis du skal betale 2400 kroner for skjermkort kjøper du IKKE gtx 560! Gå for GTX 570 eller HD 7870.. Du kan også vente til Ivy Brigde kommer og kjøpe det, så kommer kanskje GTX 670/660 rundt den tid også ;)
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
oi FAEN! Det skjermkortet skulle ikke stå der det er jo bare et til 1500 har nå forandret det. så lenge det er 2gb minne og i kke koster stort over 2000 går det greit hviket skjermkort men Asus er jo et kvalitets merke da. Det skulle stå Asus Radeon HD 7870 2GB som du sier jonskja

Lagt til 2012-04-12 15:03:
Bernhard007: Det er jo ikke så mye forskjell på de to Hovedkortene tok V-PRO pga litt flere til koblinger.
  • 0
Nei, z77-serien er bare mer beregnet for Ivy Bridge enn hva z68-serien er. Så hvis du skal ha en Sandy Bridge proessor ville jeg valgt p8z68-v Pro

Så stilig, jeg har også valgt et 7870-kort, men sapphire sitt. Jeg har hørt mye bra om det kortet, det holder seg kjølig og drar lite strøm, i tillegg kan du overclocke det ganske mye som alltid er et pluss.

Men hvis du skal ha dette kortet kunne det jo vært en idé å vente til IB for grafikkortet er jo PCI-e 3.0, og en Ivy Bridge prosessor ville da også gitt grafikkortet ditt bedre ytelse.

Det er snakk om at 23. april er den nye utgivelsesdatoen for IB og det er jo ikke spesielt lenge til iallefall
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Det er jo sandy bridge jeg har.


Men nå etter å ha sett litt rundt på nettet ser jeg att sapphire sitt 7870 kort har
mange gode positive reviews og mange sier att det bråker lite.

Så jeg bør kansje gå over til spphire sitt kort.
  • 0
Siterer Spacifick:
Det er jo sandy bridge jeg har.


Men nå etter å ha sett litt rundt på nettet ser jeg att sapphire sitt 7870 kort har
mange gode positive reviews og mange sier att det bråker lite.

Så jeg bør kansje gå over til spphire sitt kort.


Å sorry, fikk ikke med meg at du allerede hadde kjøpt PCen
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!