Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Nytt skjermkort


Hei, jeg kjørte en test på PC - en min her om dagen og fant ut at den desverre ikke kunne kjøre Battlefield 3. Skjermkortet var det eneste som ikke møtte kravene, og lurte da på om dere hadde noen tips til et nytt et. Helst ikke for stort (Bærbar PC) og prisen ikke for høy.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Er vel egentlig både dyrt og kronglete å bytte skjermkort på en bærbar, er ikke alle det er mulig på heller uten å bytte hovedkort også.

Du kan jo eventuelt vurdere en stasjonær? Er forsåvidt en del aktive tråder her fra før av du kan benytte for spørsmål som dette.
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
har du noen råd på en bra stasjoner spill data som ikke er altfor dyr. det ville vert fint med noen råd
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Du kan jo få en del gode pcer på komplett .
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Takk For rådet Andzel. skal tenke over det
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Hvis man har et VELDIG stramt budsjett er det vanskelig å finne gode nok PC'er til spill, men som sagt er det et godt utvalg PC'er på Komplett.no, kjøpte nettopp en idag.
Safety first!
  • 0
Hva er ditt budsjett egentlig?

Denne er jo veldig grei:
http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520

Ettersom er billig pluss du får et grafikkkort med Directx 11, og SDD harddisk.

Edit:

Velg Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 rammen koster vel hele 170,- kroner mer men er verdt det!

Edit: Pluss velg en harddisk ettersom det ikke er harddisk med pakken!
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Takk foe rådet Andzel, den PC-en var fristene
Men problemet er at jeg har bare hat PC-en min (stæsjoner) i et år. og mamma ville nok ikke at jeg skal kjøpe en til. men var en fristene DATA. Navnet ditt vil bli husket Andzel. håper også på råd fra andre også. Og forresten så er budsjette mitt 5000 til 6000 kr
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Du skal altså ha en pc til 5000 til 6000? Uten tilbehør da? Da ville jeg sett på pakketilbud (den som Andzel postet) . I den prisklassen vill du tape mye på å kjøpe deler og sette sammen sjøl. Du skal kjøpe ny pc på et litt uheldig tidspunkt syntes jeg. Ettersom flommen i Thailand har gjord HHD kjempedyre og det er spådd at SSD er får et prisras snart.

Skjekk btw http://microplex.no/ hvis du skal kjøpe deler. Noen deler er billigere her fra andre sider.
Les en bok, pok en snok!
  • 0
Det var Bærbar PC du hadde, ikke stasjonær
  • 0
Ingen årsak, prøver bare å hjelpe til.

Du har denne også men den koster jo tusen mer men er verdt det.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=657515

Husk at MPX og komplett er samme kjede:p. Den har alt du trenger, pluss en bedre prossesor og et veldig bra GFX.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Du er flink Andzel og kommer med meget gode råd her
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer FuzzyFarm:
Men problemet er at jeg har bare hat PC-en min (stæsjoner) i et år.


Mener du den bærbare PCen din nå, eller har du en stasjonær en i tillegg? For hvis du også har en stasjonær maskin er jo det selvsagte valget at du oppgraderer den, ikke kjøper en ny.

Siterer Andzel:
Du har denne også men den koster jo tusen mer men er verdt det.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=657515

Husk at MPX og komplett er samme kjede:p. Den har alt du trenger, pluss en bedre prossesor og et veldig bra GFX.


Det der er på ingen måte noen velegnet spillmaskin. Fullstendig feilprioritert hvor hovedvekten av pengene ligger i den. Prosessoren er kraftig, men skjermkortet er ikke i nærheten av å holde følge. Det er rett og slett et svakt skjermkort. Han burde minimum sørge for å ha et GTX 550 Ti eller GTX 560 for at det skal være noe poeng i å kjøpe ny. At den maskinen der koster 8.000 i utgangspunktet må jo være en spøk. Da er det første forslaget ditt uendelig mye bedre.

Siterer Warwigan1:
I den prisklassen vill du tape mye på å kjøpe deler og sette sammen sjøl. Du skal kjøpe ny pc på et litt uheldig tidspunkt syntes jeg. Ettersom flommen i Thailand har gjord HHD kjempedyre og det er spådd at SSD er får et prisras snart.


Man vil stort sett aldri tape på å bygge selv. Kanskje er det ikke nødvendigvis den beste veien å gå om man er på et ekstremt stramt budsjett, men man taper ikke på det rent økonomisk. Dessuten er det uvurdelig kunnskap å kunne sette sammen sin egen PC og kjenne den litt bedre enn at man bare kan trykke på-knappen så starter den. Uansett er det vel ikke for alle å bygge sin egen maskin.

Det er heller ikke så mye poeng i å henge seg opp i de høye prisene på harddisker etter flommen, ettersom det uansett er noe som ser ut til å ville vedvare til langt ut i 2012. Dessuten, hvis han velger en ferdigbygget maskin, er harddiskene kjøpt inn i store partier til en langt, langt lavere pris enn løssalget ligger på. Det har vært en liten til ingen prisøkning på harddisker til de store aktørene (som HP, Dell osv), ettersom disse får prioriteringspartier. Det er de av oss som kjøper dem separate som får svi så det holder. SSD er uansett ikke særlig aktuelt i denne prisklassen. Det ville være ganske tullete å legge penger i en SSD i stedet for et kraftigere skjermkort, når den skal brukes til spilling.

Hvis jeg var deg FuzzyFarm, ville jeg enten ha bygget maskinen selv, eller vurdert å legge litt mer penger i maskinen. Bare en eller to tusenlapper ekstra vil utgjøre en enorm forskjell. Det er på den andre siden verdt å tenke på at du sannsynligvis også vil trenge en skjerm, tastatur og mus i tillegg til selve maskinen. De ferdigbyggede alternativene noen har foreslått her er ikke optimale i forhold til ditt bruk og prisen sin. Det første forslaget til Andzel ser i så måte best ut, men det er helt aldeles idiotisk at de tvinger deg til å velge en dyr SSD i en budsjettorientert maskin som det. Du burde kunne velge den bort til fordel for en ordinær harddisk, og heller legge de ekstra pengene i et bedre skjermkort. En SSD har overhodet ingen innvirkning på spillytelsen din, mens skjermkortet har nesten alt og si. Harddisk er noe du uansett må ha. En SSD på 60GB holder ikke.

Det beste alternativet jeg har funnet er egentlig denne demo-PCen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656948

Den vil yte bedre i spill enn alle de andre forslagene her, med en ganske klar margin også. At det er en demo-PC betyr at den ikke er helt "ny" dog, men en maskin som ikke ble plukket opp hos posten eller ble sendt tilbake på angrerett eller lignende. Derfor er prisen satt ned betraktelig. Hvis du skal spille spill tilfredsstillende så billig som mulig, er det egentlig ikke noen andre valg som er verdt å vurdere. Den mangler dog operativsystem, så om du ikke allerede har det må du kjøpe det i tillegg.

Lagt til 2011-12-06 17:17:
Jøss, det ble kanskje litt mye
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Det var bærbar, ikke stasjonær
  • 0
jeg mente bærbar
dumme meg
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Its been a long time, how have you been. A been pretty bisi being dead, you now after you murded me.
"Combine technology, arts, humanity, simplicity and science is the meaning of my life" - FuzzyFarm
  • 0
Tenkte å kjøpe et Sapphire 7870 OC kort til den stasjonære PCen jeg skal lage. Men så lurte jeg på om det er noe vits i å kjøpe OC edition, kan jeg like godt OCe det valige 7870 kortet med programmet som kommer med, eller er det andre komponenter i dette OC-kortet? Er bare 100kr det er snakk om, men hadde alltids vært gøy å spare penger uansett
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!