Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

GAMING PC


Kanskje tatt med blu.ray spiller? Også oppgrader SSD disken til mer GB enn bare 60? Ellers så jo dette greit ut dette da.

Kanskje oppgradert grafikkkortet til 2GB,

Rammen skal funke bra så!
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Er definitivt enig med Andzel du burde ha et skjermkort på 2 gb hvis det er gaming pc du skal bygge og da ville jeg ha anbefalt spphire eller asus sitt 7870.
Og ssd må og helts være på 120 gb jeg anbefaler deg og kjøpe Corsair Force Series GT 120GB.

En annen ting er at du ikke trenger i7 det er waste pga i5 yter like bra og er billigere
det er nesten ikke så stor forskjell på de prosesorne men hvis du skal velge i5 må
du velge ett annet hovedkort og da anbefaler jeg deg og kjøpe dette Asus P8Z68-V PRO.
Dette er i alle fall det jeg har kommet til og forandret på.
Var jeg deg ville jeg og velget en litt større strømforsyning slik som Crosair AX 750W.
  • 0
Vil bare rette opp i noe her. Kan selvfølgelig diskuteres, men min mening er som så .

Ett grafikkort på 1GB vil være mer enn nok dersom pc'en skal kjøres på kun en monitor. Det er ikke antall GB man må gå ut i fra dersom man skal finne ut om ett grafikkort er godt eller ikke. Hvis budsjettet holder skader det ikke å ha 2GB.

Hvis en 60GB SSD hjelper bedre på prisen på PC'en ville jeg holdt meg til det. De fleste velger å installere kun OS på SSD harddisken, og da vil 60GB være mer enn nok! Du har til og med plass til ett spill eller to ekstra. Skal du kun bruke SSD må du opp på mye mer enn 240GB lell. En HDD på 1 eller 2 terra i tillegg til en SSD på 60GB vil være mer enn nok!

Jeg syntes du skal gå for i7 hvis du ønsker det. Men må få rette i det Spacifick sier. Om Intels prosessor er en i3, i5 eller en i7 bestemmer ikke hvilken som er best. Her er det mye som må tas i betraktning. En i5 quad core er mye bedre (og dyrere) enn en i7 dual core prosessor.

Selv skal jeg bygge meg en PC nå, prisen blir på sånn ca 12.000 og der skal jeg ha en i7 3770k (Quad Core). En meget god prosessor som kommer til å holde i hvert fall i tre-fire år til om ikke lengre.

Nå har ikke jeg regnet over hvor mye watt du trenger, men enten så får du gå nøye over hvor mye du trenger, hvis ikke er det bare å gå for en 850W så du er sikker på at det holder. Slik at du slipper å kjøpe ny strømforsyning om du oppgraderer pc'en senere. Mener at prisguiden.no har listet opp hvor mye watt hver komponent bruker. Pluss sammen alt forbruket og litt ekstra and that's it!

Hvis du ikke skal se bluray filmer på pc'en er det ingen grunn til å ha en bluray spiller heller. En CD/DVD holder i massevis. Disse finner du til 200 kr i motsetning til bluraystasjoner som fort koster skjorta.

Uansett, ser ut til at alle komponentene dine fungerer helt fint sammen så det er bare å kjøre på!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
En i5 2500k eller en i5 3570K holder i massevis til spill da. Har selv en 2500k og det drar alt, selv uten overklokk.

http://www.guru3d.com/article/core-i5-2500k-and-core-i7-2600k-re
view/21

http://www.idg.no/pcworld/article243529.ece

Som du ser, får du ingen ekstra fps for prisen.

Du har rett i at antall GB ikke teller veldig mye. GTX580 med 1536MB vil nok klare å kjøre de fleste av dagens spill på høyeste grafikk.

Siterer Spacifick:
Var jeg deg ville jeg og velget en litt større strømforsyning slik som Crosair AX 750W


600W holder i massevis til det oppsettet (Med mindre han setter i flere skjermkort) Kan vel nevne at 750W er mer fremtidsrettet enn 600W(og holder til 2 skjermkort)

Det er også viktig å kjøpe en som man vet at kommer til å holde noen år. Det finnes mange dårlige og lite holdbare strømforsyninger. Anbefaler denne: http://www.dustinhome.no/product/5010375014/xfx-xxx-edition-75
0w-modular/
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Kvitt deg med ssd disken, for liten og ikke av de raskeste. Gå for en OCZ ssd på 120gb, det er tilstrekkelig med plass og de er meget raske. GÅ IKKE for 7850 eller lignende grafikkort!!! Du har på det hovedkortet IKKE støtte for PCI express 3,0 så de nyeste og største kortene gir deg null og nix, her bør faen meg de som tipser sjekke slikt før de legger det ut på forumet her. Det er fort gjort og det finnes få unnskyldinger for å la det være.
Og hiv Nero i dass, du kan brenne det meste rett fra windows, nyere Nero er treige og ikke spesiellt bra
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
>2012
>paying for windows

Fem-stjerners medlem
  • 0
Godt spottet Kengro! Glemte selv å se om det var 3.0 støtte på PCI Express, sjekket, men la ikke merke til at det var 2.0.

Så enten så får du bytte hovedkort, og sjekke at alt stemmer, eventuelt andre endringer. Hvis ikke så må bytte grafikkort. Jeg ville ha byttet hovedkort slik at du har 3.0 til årene fremover .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
En i5 quad core er mye bedre (og dyrere) enn en i7 dual core prosessor.


Det er jo ikke så rart, med tanke på at det ikke eksisterer noen i7 dual-core prosessor

Siterer Kengro:
Kvitt deg med ssd disken, for liten og ikke av de raskeste. Gå for en OCZ ssd på 120gb, det er tilstrekkelig med plass og de er meget raske. GÅ IKKE for 7850 eller lignende grafikkort!!! Du har på det hovedkortet IKKE støtte for PCI express 3,0 så de nyeste og største kortene gir deg null og nix, her bør faen meg de som tipser sjekke slikt før de legger det ut på forumet her. Det er fort gjort og det finnes få unnskyldinger for å la det være.


Oisann, her var det mye å ta tak i. For det første anbefales absolutt ikke SSDer fra OCZ. De er den produsenten med klart høyest antall defekte enheter. Hvis du skal ha en SandForce-basert SSD er Corsair eller Intel veien å gå. Strengt tatt alt annet enn OCZ. Det beste SSD-kjøpet for tiden ville jeg si er en Corsair Force 3 120GB. De koster ikke allverden lenger og er stabile og svært raske. Jeg har en i min egen maskin, og det fungerer aldeles utmerket. Eventuelt er Intels SSDer gode valg, da de er de absolutt mest pålitelige SSDene på markedet i dag. De koster dog litt mer og er ikke like raske.

For det andre er alt du sier om PCIe 3.0 helt på jordet. PCIe er bakoverkompitabelt, så det er ingen problemer med å kjøre et PCIe 3.0-kort i et PCIe 2.0-spor. Den eneste forskjellen er at 3.0 har dobbelt så høy båndbredde. Det har dog ingenting å si for ytelsen på noen av kortene på markedet i dag, da de ikke er i nærheten av å bruke all båndbredden 3.0 tilbyr. Det er heller ikke så rart, med tanke på at 3.0 er ganske så nytt på markedet ennå. Kanskje det er DU, Kengro, som burde lese deg opp litt før du skriver ting på forumet her
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Takk for oppklaringen, Ole-Christian!

Jeg har forresten en Samsung 830 SSD 128GB. Den er stabil, rask og billig

http://www.dustinhome.no/product/5010619756/samsung-830-seri
es-128gb-ssd-sata-600-mlc/?csref=Pricecompare_mediahuset_214
43
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Samsung er et veldig godt valg, ja. Er helt i toppen med tanke på stabilitet og pålitelighet (sammen med Intel og Crucial). Ikke verst pris heller, men den er ikke helt like rask som SandForce-diskene (for eksempel Corsair Force 3-serien). Man må nesten avgjøre selv om pålitelighet eller ytelse kommer først.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Jeg ville også gått for en strømforsyning som ga mer watt. Jeg hadde en 650 W, men effekten minkes med årene, så jeg tror det var grunnen til at grafikk-kortet døde. Hvis du vil tenke litt langsiktig, anbefaler jeg rundt 900 W.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
900W til et system med kun ett skjermkort er voldsomt overkill. Sant at kapasitorene mister litt av evnen til å levere strøm med årene, men for å være sikret mot det trenger man kun en PSU som leverer 20-30 % over det PCen forbruker hvis du skal bruke PCen 24/7 i mer enn ett år. Altså er strengt tatt 650W mer enn nok. Spesielt hvis han går for en kvalitetsenhet (noe han absolutt burde, med tanke på hvor essensiell en PSU er for en maskin). 750W høres fornuftig ut til denne maskinen.

At skjermkortet ditt døde har absolutt ingenting med degraderende PSU å gjøre. Hvis en PSU skal skade et komponent over tid er det i så fall en PSU av ekstremt dårlig kvalitet og derfor høy rippel. Altså svingninger i spenningen, noe PC-komponenter er veldig sårbare for.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Hvis man er litt grei, er jo 900 W nesten det samme som 750 W
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Haha 150W er nesten like mye som et GTX 680 drar under full load.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Tror dere at en 650W PSU er nok til å dra to GTX 660 Ti i SLI? De skal visstnok dra 384W under load. Har en HX650, og det frister veldig å skaffe to sånne små beist.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Det kan holde såvidt avhengig av resten av systemet ditt. For GTX 660Ti i SLI anbefales vel minimum en 700W strømforsyning. Hvis jeg var deg ville jeg nok mye heller droppet de to GTX 660Ti-kortene og gått for et enkelt GTX 680 i stedet. Ingen problemer med strømforsyningen og mer enn nok kraft til å spille hva som helst på markedet i dag makset ut. Går ut i fra at du spiller på 1920x1080? To 660Ti-kort ville vært overkill for den oppløsningen.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Vurderte sterk å skaffe 680 ja, men tenkte at to 660 Ti i SLI koster rundt 500,- mer og ville være verdt det pga ekstra kraft. Men jeg har allerede et 570 kort, så en oppgradering på over 4000,- vill vell ikke være verdt prisen, så jeg satser heller på en SSD isteden.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Ettersom GTX 680 drar alt såpass knirkefritt som det gjør, ville egentlig ikke GTX 660Ti SLI være verdt det. SLI kan komme med ganske mye hodebry med tanke på driverproblemer og lignende til tider. Et enkelt kraftigere skjermkort er nesten alltid foretrukket over et SLI-oppsett. SLI ser kult ut, da
Et 570 er fortsatt relativt kapabelt, så kan nok hende at det beste for deg ville være og vente på "Big Kepler" senere i år eller neste år.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Er vell kanskje det lureste det ja.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!